Foto bij 004 - Harry Styles

Ik werd uit mijn gedachten gehaald doordat de deur van de klas hard dichtgedaan werd. De lerares keek op van haar bureau. 'zo, en waar kom jij vandaan mevrouw Miller?' daar stond ze, Mia. 'uh. ik moest naar de rector' 'en waarvoor nu weer?' 'dat gaat u niks aan' zei ze een tikkeltje arrogant. 'nou vooruit, neem maar plaats naast Harry' en ze weestnaar mij. ik keek in Mia's ogen en hoorde haar luid zuchten. 'moet dat echt mevrouw? zie, Harry en ik liggen elkaar niet zo' 'ja dat moet. anders mag je nu nog terug gaan naar de rector' 'goed goed, ik ga al zitten!' zei ze en liep naar me toe. ik glimlachte even naar haar, maar ze negeerde het en ging zo zitten dat ze me niet aan hoefde te kijken. een halve les ging voorbij en hoe vaak ik ook naar haar keek, ze leek me geen blik te gunnen. 'goed. ik heb een leuke opdracht voor jullie. jullie gaan een project maken met degene naast je. het moet over een land gaan waar je onlangs bent geweest of een land wat je gewoon erg interesseert. ik verwacht het ingeleverd over 2 weken' zei de lerares. ik hoorde Mia zuchten en zag dat ze haar vinger op stak. 'ja Mia?' "mag ik alstublieft met Lola? zoals ik al zei. Harry en ik liggen elkaar niet' 'nee Mia. je gaat gewoon met Harry. dan had je maar eerder de les in moeten komen en naast iemand anders moeten gaan zitten' Mia rolde wat met haar ogen en zei nog steeds niks tegen me. Waarom deed ze toch zo tegen me? 'Mia?' vroeg ik voorzichtig. 'wat?' 'hoe gaat het met je?' ze keek me aan alsof ik gek was. 'het gaat geweldig als je dat zo graag wilt weten' ik keek naar beneden en mompelde 'je hoeft niet zo boos te doen' blijkbaar iets te hard, want ik kreeg een nog bozere reactie terug. 'ik heb alle recht om boos te zijn ja?! jij bent niet degene die weer 3 uur moet nakomen om iets wat ze zelf niet eens gedaan heeft!' 'nou sorry hoor. maar waarom zeg je dat wij elkaar niet liggen? we waren beste vrienden voordat ik wegging....' 'dat je dat echt nog moet vragen' 'ik vraag het omdat ik niet snap waarom. Matt zei dat je het er moeilijk mee had dat ik wegging. maar vervolgens verbreek je alle contact met me' ik zag de iets geschokte blik in haar ogen. 'verdomme Matt' mompelde ze en keek in zijn richting. 'ik snap het echt niet Mia. waarom?' ze keek me aan en ik kon de pijn in haar ogen zien, maar ze probeerde het te verbergen. 'dat je niet eens weet waarom vind ik al erg genoeg. en ik ga dit werkstuk ook echt niet samen met jou maken. blijf uit mijn buurt' zei ze en stond op. 'dus je hebt liever een 1 dan dat je dit samen met mij maakt?' 'precies ja!' zei ze geirriteerd en liep snel het lokaal uit. ik moest uitvinden waarom ze zo boos op me was. ik kon er niet tegen....we hadden de perfecte vriendschap voordat ik wegging om mee te doen aan X-factor. Zou ze boos zijn omdat ik haar achterliet? nee dat kon niet. zij was degene die me aanmoedigde om te doen. Zij zei dat ik beroemd moest worden omdat ik zo veel talent had. maar waarom had ze dan al het contact met me verbroken nadat ik mijn droom echt waar ging maken? Waarom was ze zo boos op me?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen