Layla pov.

Ik loop eerst met Soph en Eef mee naar hun kluisjes zodat ze hun boeken kunnen pakken. Daarna lopen we samen naar mijn kluisje. Eef vertelt over haar weekend en geïnteresseerd luister ik, ik let niet op en loop tegen iemand op, gelijk hoor ik “sorry ik had beter moeten opletten.” Ik wil zeggen : het geeft niet ik lette ook niet op, maar als ik zie tegen wie ik aangelopen ben kijk ik hem boos aan en draai me naar mijn kluisje. Ik pak de boeken die ik nodig heb en loop samen met Eef en Soph naar ons lokaal. We gaan met z’n drieën naast elkaar zitten en denk na. Eva en Soph hebben het door en stoten me aan, “waar denk je over?” vraagt Soph. “mijn moeder zei vanochtend dat het misschien beter is als ik bieber vergeef, maar nu ben ik dus aan het bedenken waarom mijn moeder zou willen dat ik hem vergeef” Eef moet lachen en de hele klas kijkt ons aan. “Wat is er zo grappig Eef? Misschien is het leuk als je het even voor de klas verteld zodat iedereen mee kan lachen.” Zegt meneer Verbuis. Eef kijkt me aan en kijkt dan naar Justin die schuin voor ons zit en zegt dan “Ik dacht aan het weekend en moest lachen om mijn blunder.” Eef had ons vanochtend haar blunder van het weekend verteld (waardoor ik niet oplette en tegen Justin was aangelopen) en ik moest weer lachen toen ik aan haar blunder dacht. “hmm jij nu ook al Layla?, Misschien kun jij ons ook vertellen waarom jij nu weer moet lachen.” Zegt meneer verbuis nu lichtelijk geïrriteerd. “Natuurlijk kan ik u dat vertellen meneer” zeg ik met een glimlach. Mijn leraar kijkt me afwachtend aan en ik vertel “Ik dacht terug aan Eef haar blunder en het was best heel grappig dus vandaar moest ik lachen.” Iedereen begint nu over dat ze willen weten wat Eef haar blunder was en mijn leraar vraagt Eef om haar blunder te vertellen. Eef twijfelt even maar verteld dan “Nou ik was dit weekend in de Starbucks en daar was een hele knappe jongen, na even twijfelen ging ik bij hem aan het tafeltje zitten en zaten we gezellig te praten. Ik wilde Dan – die jongen- net vragen of hij een keertje met me op een date wilde toen er een jongen bij ons kwam zitten, hij stak zijn hand uit en stelde zich voor als James en vertelde dat hij de vriend was van Dan, ik dacht dat hij een gewone vriend bedoelde, maar na even met elkaar gepraat te hebben met z’n drieën draaide ik me naar Dan, ik vroeg of we nog een keer konden afspreken, hij stemde met een lach in, maar toen zei James ineens “geen date hoor, hij is van mij!” en hij zoende met Dan, dus ja” Ik begin weer te lachen en Soph ook, de rest van de klas staart ons aan en even later moeten ze toch ook lachen. Als we allemaal weer stil zijn begint meneer Verbuis met zijn les, we hebben nog maar een half uurtje doordat we het zo lang over de blunder van Eef hadden gehad.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen