Hoofdstuk 3 Jade
Jade Voorschofen
Ik stond op podium en ik er stonden miljoenen mensen naar me te kijken, ik had mijn viool in mijn hand. Zachtjes begon ik een liedje erop te spelen, maar er was iets mis met de noten. Alles klonk vals, alle mensen riepen “boe” en begonnen zelf spullen naar me te gooien. Tot er op eens eentje “Wakker worden slaapkoppen” gilde, ik herkende Amelie’s stem en werd met een schrok wakker.
Ik zat rechtop in mijn bed, Amelie stond afwachtend in de kamer. “Hoe laat is het?” mompelde ik, “half acht” antwoorde ze. Even liet ik het bezinken, toen realiseerde ik dat het maandag was en ik sprong snel uit mijn bed en ik rende langs Amelie de badkamer in. Snel begon ik mijn tanden te poetsen, even later kwam Quinty binnen. “Ga even weg” mompelde ze, “Ik ben bijna klaar” zij ik nog zo aardig mogelijk. “Ik moet naar de wc” gromde ze, “Ik ben bijna klaar” herhaalde ik weer. “Je kunt ook buiten verder gaan, ik kan niet buiten gaan pissen.”, “Zo duurt het alleen maar langer” zei ik proberend om haar op te laten houden met zeuren. “Jade, hoepel nou gewoon op” zei ze nu kwader, ik negeerde haar en spoelde mijn mond. Ik pakte mijn kam en liep de badkamer uit, ik ging op mijn bed zitten en kamde daar mijn haar. Even later kwam ik tegelijkertijd met Quinty de gang op, boos keek ze me aan. Ik negeerde haar en liep naar de keuken, Quinty die me achterna was gegaan stook haar hand in de doos en duwde de cornflakes in haar mond. Met een vies gezicht pakte ik een kom en vulde het met melk en cornflakes, toen ik klaar was ging ik mijn tas in pakken. Wij bewaren onze schoolboeken altijd in een van de vier grote kasten in de studeerkamer, we hadden allemaal drie planken. Quinty heeft de bovenste drie, Ik de middelste drie en Amelie de onderste drie. Zonder iets te zeggen pakte ik mijn boeken, Quinty had duidelijk geen zin om te praten en ik was al snel weer weg. Ik merkte op dat Amelie mijn boterhammen voor me had klaargemaakt en dankbaar keekte ik haar aan, toen ik net klaar was kwam de bus. We gingen allemaal achterin zitten, gelukkig ging Amelie tussenin zitten. Vandaag had ik een Engels, ik berekende hoeveel goede antwoorden ik moest hebben om een acht te krijgen. Door een paar slordigheid foutjes te maken moest ik daar precies aan komen, en precies dat deed ik ook tijdens de test. De dag was al weer snel voorbij en het duurde niet lang voordat ik weer thuis was, ik had ook maar 5 uren en was daardoor half twee klaar. Pas over een uur zou Amelie thuiskomen, verveeld liep ik naar de boekenkast in de studeer kamer. Ik had mijn huiswerk na tien minuten al af en ik had nog steeds drie kwartier over, ik zocht een boek uit de boekenkast en begon te lezen. Toen ik op de helft was kwam Amelie thuis, Quinty zou pas tien over vier uit zijn en mam kwam voor het avondeten nog niet thuis. Ik lag mijn boek open naast mijn bed, daarna liep ik naar Amelie.
Er zijn nog geen reacties.