Foto bij De 100e Hongerspelen - 138

Ze mogen niet winnen. Je moet dat kind krijgen voor er nog iemand van jullie sterft, anders haalt die idioot uit elf zijn weddenschap.”

“De helft van ons zou sterven voor zij sterft”, fluisterde Tim, en hij knikte begrijpend. “Doe ik.”
“Jullie moeten er met vier op af. Neem mee wat je dragen kan, wapens, eten en andere spullen, en laat het kamp onbewaakt achter. Als jullie die groep overwinnen moet je uit elkaar, dan zijn er nog te weinig over. Maar ze zijn met teveel, eerst moeten jullie samenwerken.”
“Komt in orde, maat”, zei Tim. “Zij zijn met veel, maar wij zijn sterker, beter getraind. We hebben betere wapens. Bij hen is een groot deel gewond of totaal uitgeput, we verslaan hen.”
“Goed”, zuchtte Adan. Hij nam de bessen. “Behoed je voor Jillana’s woede, sta klaar om jezelf te verweren dadelijk.”
“Doe ik. Bedankt, Adan, je bespaart ons heel wat problemen door het zo te doen.”
“Geef haar een eerlijke kans. Vaarwel.” Adan slikte de bessen in en sloot zijn ogen. Nog geen minuut later weerklonk een kanonschot.

***


“Wat is er aan de hand?”, Haymitch kwam de kamer in. De dokter wees op Katniss.
“Ze is behoorlijk geschrokken van mijn informatie.” Haymitch trok zijn wenkbrauwen op.
“Dan moet het wel heel ernstig zijn.”
“Mijn vader doet er alles aan om haar klein te krijgen”, fluisterde Adriënne. “Hij…”
“Hij heeft, jammer genoeg met mijn hulp, een hoop mensen gevangen genomen op een vreselijke manier. Mensen van wie gedacht wordt dat ze dood zijn.” Haymitch keek hem geschrokken aan.
“Wie?” De dokter wees op de lijst in Katniss’ handen. Haymitch trok hem eruit, wat Katniss een kwade schreeuw ontlokte.
“Kalm, Katniss”, siste hij. Ze begon weer te huilen. Adriënne nam troostend Katniss’ hand vast. Haymitch bekeek de lijst en ook hij verbleekte. “Hoe erg zijn ze eraan toe?”
“Ze leven, maar dat is het dan ook”, zuchtte de dokter. Kort vertelde hij Haymitch wat er aan de hand was.
“Vreselijk”, gromde Haymitch. “We moeten hen redden.”
“Ja. En als ze willen meewerken met de opstand kan Snow het schudden”, knikte de dokter. “Maar we hebben de spotgaai nodig, ze moet zo snel mogelijk bij haar positieven komen”, hij keek naar de huilende Katniss. “Ik haal Peeta, misschien kan hij helpen. Maar vertel voorlopig verder niemand over die lijst.” De dokter knikte instemmend en Haymitch liep de kamer uit.

Reageer (6)

  • Leaticia

    Ik wil dat Hamitch dronken word!

    9 jaar geleden
  • DamonEnzo

    Adan is dood wat ben ik blij wat ben ik blij!Adan is dood wat ben ik blij wat ben ik blij blij blij!

    1 decennium geleden
  • Ariella

    leuk snel verder

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    awh, zo zielig!
    eindelijk is adan dood, weer een beroeps minder!(yeah)
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • Vanth

    No Adan!! D: -Ik ben vast dde enige die huilt om een beroeps -.- -

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen