Hoofdstuk 2 Amelie
Nu gaan we pas echt beginnen, ze zijn nu 15 jaar en ze zitten in de 4de. Ze heten Amelie, Jade en Quinty, de volgorde klopt met de foto.
Amelie Voorschofen
Piep Piep Piep
Slaperig kwam ik overeind, ik rekte mezelf uit en zette mijn wekker af. 7:00, nog geeuwen liep ik uit mijn bed. Jade was niet te zien maar je hoorde haar luid snurken, Quinty was helemaal tegen het eind van het bed gedrukt alsof ze er elk moment uit kon vallen. Ik liep naar de badkamer en begon mijn tanden te poetsen, nadat ik klaar was ging ik naar de keuken en pakte een kom cornflakes. Een paar minuten kwam ma ook uit bed en begon ook aan de cornflakes, toen ik het op had ruimde ik het op en ging voor de tv zitten. Ik kijk op mijn horloge en zag dat het al half acht was, de slaapkoppen waren nog steeds niet uit bed. Ik liep naar hun kamer en zag dat ze nog niks veranderd waren sinds dat ik opgestaan was, “Wakker worden slaapkoppen!” riep ik hard. Quinty knipperde met haar ogen en Jade kwam met een ruk overeind en vroeg hoe laat het was. Toen ik het haar verteld had sprong ze snel uit haar bed en rende naar de badkamer, Quinty bleef nog even liggen maar kwam toen kreunend overeind. Jade en ik sliepen in een stapelbed, Jade sliep onderin en had een lichtpaars sterretjes laken en ik sliep boven met mijn zachtroze vlinderlaken. Verrassend genoeg stonden alle lakens goed bij elkaar, zelf die van Quinty die in een hoogslaper naast ons sliep. Haar laken was een soort zachtgroen bos, ik snap niet hoe je kunt slapen met zo’n druk patroon. Quinty kwam nu ook uit bed en liep naar de badkamer, al snel hoorde ik ze ruziën over iets. Zuchtend liep ik naar de kamer en begon mijn schoollunch te smeren, ik maakte een boterhamen met kaas, ik ben vegetarisch en we hadden niet veel meer zonder vlees, ik propte ze in mijn tas. Met een blik op de klok begon ik ook maar de lunch van Quinty en Jade te maken, Ik smeerde voor Quinty een boterham met spek, de tweede had toch geen nut want die gooide ze altijd weg. Voor Jade maakte ik er twee met pasta. Toen ze eindelijk uit de badkamer kwamen nam Quinty een hand cornflakes en propte het in haar mond, Jade keek haar met een vies gezicht aan en pakte een kom. Toen ze het ophad ook haar tas in te pakken, mam was alweer weg naar werk dus ik ruimde maar af en zette alles in de vaatwasser. Dankbaar keek Jade me aan toen ze zag dat ik lunch had gemaakt en Quinty griste het van de aanrecht, hoewel ze het niet zei wist ik dat zij ook dankbaar was. We waren net klaar toen de bus aankwam rijden, we stapte de bus in en gingen achterin zitten, de enige plek waar we samen konden zitten. Op school was niks bijzonders vandaag, we kregen geeneens een proefwerk of een So. Om tien voor half drie waren we uit en ging ik weer naar huis, het was alleen jammer dat we niet meer in dezelfde klas zaten.
Er zijn nog geen reacties.