Alexander voelde zich geweldig toen hij even later thuis kwam. Maar hij was wel erg moe van de voorbije dag en kroop niet veel later in zijn bed. Net toen hij zijn licht wou doven kreeg hij nog een berichtje. Het was Ben.

'Lieve alexander, wat was het toch een fijne avond met je. HVJ. Droom zacht xxxx
Alexander typte snel nog een antwoord:
'Het was inderdaad een fijne avond; LY2. xxx
Niet veel later was hij aangekomen in dromenland.

De volgende dagen zagen de vrienden van Ben en Alexander op school dat er iets veranderd was tussen hen. Tijdens hun gesprek met de hele groep vrienden vroeg Floris: ' En zeg Alexander, er is toch iets veranderd tussen jullie, alle, tussen jou en Ben.' Alexander kleurde rood. Wat moet hij zeggen. Misschien moet hij het maar meteen bekenen. Maar dan kwam Ben aangelopen en toen nam die zijn hand vast.

'Zieje wel, ik heb gelijk hé!'
'Ja, en zo vertelden ze het hele verhaal.'
' Proficiat hoor , hoorde ze Floris zeggen, ik heb er geen problemen mee, zolang jullie maar gelukkig zijn.'
' Dat is een pak van ons hart zeiden de twee geliefden in koor.
En zo was het hoge woord eruit.

Na schooltijd gingen ze wat wandelen in het stadspark. Ze vertelden aan elkaar hoe blij ze waren dat hun vrienden er geen moeite mee hadden van hun relatie. Alleen was Alexander wat zenuwachtig, zijn ouders wisten nog niet dat hij op jongens valt en dat Ben eigenlijk zijn vriendje is. Hij moet er maar eens werk van maken dacht hij bij zichzelf.


Toen hij zo vrolijk thuis kwam, merkte zijn moeder meteen dat er iets met hem. 'dag schat, hoe gaat het. '
'Goed, hoor mam'. Maar ik ga vlug wat huiswerk maken. Toen hij op de trap liep, was hij kwaad op zichzelf. Waarom kan hij het gewoon niet vertellen dat hij een vriendje heeft. Ik ga het toch maar wat uitstellen denk ik.

Na zijn huiswerk chatte hij zo'n 2 uur met Ben. Ze hadden dolle pret. Ze spraken af dat Ben eens naar Alexander moest komen om wat te doen. Hij hoefde dit ook al niet meer te vragen aan zijn moeder wat ze hadden beiden geen probleem.
Die bewuste avond kwam Ben binnen en had Alexander heel de familie bijeen geroepen. Hij wou hen vertellen dat Ben meer dan zijn beste vriend is.
Toen kwam hij hand in hand binnen in de living met Ben binnen. 'Mam, pap, ik moet jullie eigenlijk iets vertellen.' Ben en ik, weet je, we zijn eigenlijk wat verliefd geworden op elkaar.' Zijn ouders hadden er niets op te merken. Ze accepteerden het.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen