Hoofdstuk 6
Maar hier is nog een stukje:)
Xxx
‘Hey,’ hoorde ik achter me. Geschrokken draaide ik me om, en zag toen dat het Harry was. ‘Ik schrok man!’ zei ik. Hij moest lachen. ‘Hey,’ hoorde ik weer achter me, snel draaide ik me om. Ik zuchtte, het was Niall. Hij zorgde een beetje voor het eten op de set, samen met Liam. ‘Hi,’ zei ik, en draaide me weer snel om. Dat zal me niet nog een keer gebeuren, dacht ik. Ik zag Lily aankomen rennen. ‘Daisy!’ riep ze. Toen ze bij me was tilde ik haar op. ‘Hey Lily, hoe gaat het?’ ‘Het gaat goed hoor, en met jou?’ ‘Met mij gaat het ook heel goed. Heb je er zin in?’ vroeg ik. Ze knikte hevig. Ik moest lachen, en zette haar weer neer. Even later zag ik Jitske ook aankomen. Ik gaf haar een knuffel, net zoals Lily. Ik vroeg haar ook of ze er zin in had. ‘Ja, heel erg! Maar ik ben wel een beetje zenuwachtig,’ antwoorde ze. Ik lachte, ‘Maakt niet uit hoor, ik ben ook heel zenuwachtig. Jitske keek me verbaast aan. ‘Echt?’ vroeg ze. ‘Ja, echt waar. Ik heb al in heel veel toneelstukken gespeeld, maar dit is toch anders. Ik ben bang dat ik de slechtste acteur ben. Bij mijn toneelschool zijn er alleen maar amateurs, hier zijn ook professionals,’ zei ik. Ze knikte, ‘Dat probleem heb ik ook,’ zei ze. ‘Maar lieverds, als er iets fout gaat, dan beginnen we toch gewoon weer overnieuw,’ zei Lily wijs. We schoten in de lach, ‘Dat is waar,’ zei ik. Lily was ook nergens bang voor. Ondertussen was Tom er ook al. ‘Kan iedereen even hier komen?’ riep Geoff door een megafoon. We liepen met zijn allen naar hem toe, en ook andere acteurs kwamen er aan. ‘De meesten van jullie hebben nog nooit in een film gespeeld,’ begon hij, ‘Dat is helemaal niet erg. Maar er zijn een paar dingen. We houden veel van lol, en grappen. Maar probeer tijdens het filmen serieus te doen. Er is altijd wel iemand die een foutje maakt, dat is helemaal niet erg. Probeer dan eerst door te spelen, ook al is het begrijpelijk dat je dan meteen in de lach schiet. Als je een woordje verkeerd zegt, of een zinnetje weglaat, is het geen ramp, zolang het niet belangrijk is. Dus ga niet meteen zeggen, “Oh nee, dat was verkeerd, sorry, ik was het woordje “rode” vergeten” bijvoorbeeld. Als wij vinden dat het anders moet, zeggen wij het, als wij vinden dat het gewoon goed is, zeggen we niets, en moet je proberen door te spelen. Oke?’ vroeg hij. We knikten allemaal. ‘Mooi. En er is nog iets. Er zijn hier heerlijke hapjes voor tussen het filmen door. Maar prop je alsjeblieft niet vol, ook al is dat heel verleidelijk.’ Weer knikten we allemaal. ‘En nog iets, het spijt me maar het moet allemaal even duidelijk zijn. Als je niet in een scene speelt, ga dan alsjeblieft niet kijken naar de anderen, maar ga ergens staan waar de andere acteurs, die wel aan het spelen zijn, je niet kunnen zien of horen. Anders worden ze gestoord, en geloof me, dat is niet fijn. Je hoeft ook niet elke keer op de set te zijn. Tenminste, als het goed is. Maar als je een hoofdrol hebt, dan kan ik je niets beloven. Ook is het zo dat de meeste van jullie nog jong zijn, en dus niet volle draaidagen mogen maken. Daar moeten we ook rekening mee houden, dus duurt het nog wat langer om de film te maken, maar dat maakt niet echt veel uit denk ik. En dan nog één allerlaatste ding, heb veel plezier! Echt waar, ik denk dat het heel leuk wordt, zolang iedereen serieus doet op de goede momenten, en plezier maakt op de goede momenten. Dus, Maura gaat even vertellen waar je je kleding kan vinden enzo.’ Maura begon te praten, ‘Natuurlijk moeten jullie gepaste kleding aan, en dat hebben we voor jullie allemaal gemaakt. Ik ga zo even vertellen waar jullie dat allemaal kunnen vinden, maar eerst ga ik nog even wat anders vertellen. Jullie moeten allemaal in de make-up, ook de jongens een beetje. Als je je hebt omgekleed, mag je daar,’ Maura wees naar een hoekje waar van alles stond, ‘naartoe. En vertel even welke rol je speelt alsjeblieft. Bij sommige meisjes, vrouwen, worden de nagels ook even gedaan. Daarna mag je daarheen,’ En ze wees naar een andere hoek, ‘om je haar te laten doen, zeg weer even welke rol je speelt. Als je overal klaar mee bent, mag je hier weer heenkomen. Nou, nu even de kleding, we hebben een paar stacaravans neergezet, zoals jullie misschien al gezien hebben. Die aan de rechterkant voor jullie, zijn voor de meisjes, en die aan de linkerkant van jullie zijn voor de jongens. Op elke stacaravan staat wie zich daar om moeten kleden. Let op, je rol staat er op, niet je echte naam. Want hier op de set wordt alleen de naam van je rol gebruikt, dat is voor iedereen wat makkelijker. In de stacaravans hangen jullie kleding. Op de kleding hangt een kaartje, waar op staat voor welke rol het is, en voor welke scene, welke plaats. Dus ik zal eerst even zeggen welke scene we zo gaan spelen. We gaan de scene op het weiland spelen, zoals jullie misschien al wel doorhadden. En zoals al in de mail stond. Maar we gaan de 1e keer spelen. Dus dat Daisy en haar familie daar is. Daarna gaan we de 2e keer op het weiland spelen, wanneer Daisy en Harry daar zijn. Jullie krijgen allemaal een sleutel voor jullie stacaravan. Zorg ervoor dat ie op slot is als er niemand is. Jullie kunnen gerust jullie spullen daar laten liggen, zolang de caravan op slot is. Nou jullie mogen je allemaal gaan verkleedden, Harry, jij hoeft je nog niet om te kleden hoor, want deze scene kan best lang gaan duren, vooral omdat het de eerste draaidag is, en de eerste scene enzo.’ Harry knikte. Ik zag ergens anders een groepje mensen staan, die ook werden toegesproken. Maura zag mijn blik en zei, ‘Dat zijn de figuranten, maar die krijgen wat andere dingen te horen.’ Ik knikte, en zocht de stacaravan op, waar ik me moest omkleden.
Reageer (2)
Dooooooor ik ben nu al verslaafd aan dit verhaal.
1 decennium geledenAls je niet door gaat ga ik daar persoonlijk voor zorgen hoor
I love it!
1 decennium geledenSuper snel verder! Ik wil weten waar de film over gaat!
Btw hoe oud is Niall in dit verhaal? Hihi ^^
Ik ga elke keer stuk als ik erin voorkom
Super snel verder sweetie <3