Foto bij 033 - P.O.V Anne

even een lang hoofdstukje,

Wanneer Harry de kamer uit is kijk ik met een verbaast gezicht naar Liam die me nog steeds fronsend aankijkt. 'Wat?' zeg ik tegen hem. Hij schudt zijn hoofd en staat op. Hij loopt naar de keuken waar Danielle staat af te wassen. Hij slaat z'n handen om haar middel en kust haar nek. Ik voel een gevoel van jaloezie opkomen en kijk naar Niall die aan de eettafel zit te eten. Ik sta op en loop naar de keuken om wat drinken in te schenken. Terwijl ik een glas pak en een pak melk uit de koelkast haal schrik ik me dood. 'BOE!' roept Tonnie achter me. Ik draai me geschrokken om en kijk in het vermaaktelijke gezicht van Tonnie. We beginnen te lachen. Dan realiseer ik me dat ik haar nog niet gesproken heb na het incident met Harry. 'Ik heb je lang niet gesproken..' zeg ze voorzichtig en amper verstaanbaar. Ik concentreer me op de melk in m'n beker en geef antwoord. 'Inderdaad, hoe gaat het met je?' vraag ik geïnteresseerd. 'Goed, goed. Met jou?' Ik voel me schuldig dat ik niet eerder naar haar toe ben gegaan en heb gevraagd hoe het ging. Ze is en blijft me stiefzusje en beste vriendin. Vriendschap mag en kan niet overgaan door een jongen. Denk na! 'Ja gaat wel.' antwoord ik nog op de vraag die ze me gesteld heeft. Er hangt een genante stilte in de keuken. Het schattige stelletje, Liam en Danielle, is naar boven vertrokken en dus is het alleen Tonnie , Niall en ik. Hoewel ik niet zeker weet of Niall er nog zit of niet. Laat ik maar wat zeggen om de stilte op te heffen. 'Het spijt me van..' ik kan me zin niet afmaken of Tonnie onderbreekt me al. 'Nee het is al goed. Harry heeft het me allemaal uitgelegd en het is niet jouw schuld.' zegt ze serieus. Ik knik m'n hoofd. 'Dus je bent niet boos?' vraag ik maar voor de zekerheid. Als ze liegt zie ik het snel genoeg. Hopelijk wordt ze juist niet boos door deze vraag. Tonnie begint te lachen doordat ik een pruillipje trek. Ik begin ook te lachen. 'Natuurlijk! Stiefzusjes toch?' zegt ze lief. Ik geef haar een knuffel. Gelukkig is dit opgelost. Ook al wil ik nog wel weten hoe het nou zit met Harry en Zayn. Maar misschien kan ik dat beter vragen op de terug weg. Het lijkt me niet verstandig om dat in dit huis te hardop uit te spreken. We lopen door naar de trap. We gaan onze spullen pakken en naar huis. Terwijl we langs de eettafel lopen kijk ik nieuwsgierig of Niall er nog zit. Nee.. Ik ben teleurgesteld dat hij er niet zit. Ik had gehoopt nog even dag te kunnen zeggen. Waarschijnlijk gaan we zonder ook maar iets te zeggen weg van hier, van iedereen. 'Goedemorgen schoonheid,' hoor ik achter me gezegd worden. Ik draai me met een ruk om en zie Zayn tegen Tonnie aan staan. Oh, laat ik maar snel weer terug naar de woonkamer gaan. Ik gun ze wel wat privacy! Ik pak m'n mobiel uit m'n tasje en begin twitter te checken. Terwijl ik twitter open krijg ik een what'sapp. Zin om vanavond uit te gaan? vraagt 1 van m'n vriendinnen in een groepsgesprek. Ik lach en wacht tot er antwoord wordt gegeven. Wanneer iemand reageer hoor ik ook wat uit de gang komen. 'Wtf doe je met mijn vriendin?' roept iemand boos. Ik kijk op van m'n mobiel en probeer te zien wie er in de gang staat. Heeft Tonnie nou met 2 jongens? Dit ga je niet menen... Zo erg is ze toch ook weer niet? Ik neem aan dat ze wel snapt dat 1 al genoeg is ! 'Wie denk je wel niet dat je bent?! Zomaar vreemd gaan op Perrie en dan ook nog met mijn vriendin!' roept Harry naar Zayn. Harry heeft het goedgemaakt met Tonnie, maar ze had nooit een probleem met Zayn. Dus is het goed met beide, waardoor dat weer een probleem is tussen Zayn en Harry. Oh god, dit is echt 1 groot drama. Voor Tonnie dan, arme meid. 'Het is allang uit met Perrie. Tonnie is niet jouw vriendin, ze is MIJN vriendin! Wat zeg jij allemaal? Het is allang uit tussen jou en Tonnie. Ze is met mij nu.' Dus Zayn had het toch uitgemaakt met Perrie gisteravond. Ik sta op en loop naar de gang terwijl hun geruzie nog door gaat.
Zayn vraagt iets over of ze het gefaket heeft of niet. Ik merk dat Tonnie niet weet wat ze moet antwoorden. Ik kom maar wat meer erbij staan. Ik heb zo'n gevoel dat dit uit de hand gaat lopen. Terwijl ik in de gang staat zie ik Harry's uitdrukking op z'n gezicht. Ik heb hem nog nooit zo kwaad gezien. Ik kijk hem aan met grote ogen. Hij maakt oogcontact met me en ik zie opeens heel veel verdriet. Ik wil naar hem toe lopen en een knuffel geven. Dan opeens loopt Harry kwaad naar Zayn toe. Zayn staat klaar voor de aanval en voor ik het weet sta ik ertussen in. Ik probeer Zayn tegen te houden. 'Zayn nee, alsjeblieft denk na. Jullie zitten in 1 band. Laat hem nou ! Het is Tonnie maar!' roep ik uiteindelijk. Ik ben verbaast door wat ik zeg. Het is Tonnie maar? Het is m'n beste vriendin en stiefzusje! En het ergste is dat ik het nog meen ook.. 'Stop! Stop! Dit werkt niet!' roept Tonnie naar beide. Ik kijk Zayn in z'n ogen aan en hij kijkt me terug aan. Hij is verward en weet volgens mij niet goed wat er aan de hand is. Z'n ogen tranen en dan roept hij iets naar Harry. Over het meenemen van ons naar dit huis. 'Wat? Wat kan hij er nou aan doen dat jij blijkbaar hetzelfde meisje leuk vindt als Harry?' roep ik verontwaardigt naar Zayn, die ik onderhand al los heb gelaten. Zayn duwt me naar achteren zodat hij erlangs kan en kijkt me met een vuile blik aan. Hij graait z'n jas van de kapstok en slaat de deur open en dicht. Ik breng m'n handen naar m'n gezicht en wrijf over m'n ogen. Wat the hell is er zojuist gebeurd?

Tonnie gaat naar boven om haar spullen te pakken. Ze heeft niet gehoord wat ik tegen Zayn zei over haar en ze zal het nooit te weten komen ook. Ik blijf op de trap zitten en denk even na over deze paar dagen. Dan voel ik een hand op m'n schouder. Ik kijk omhoog en zie de verdrietige ogen van Harry. 'Mag ik naast je zitten?' vraagt hij voorzichtig. Ik knik. Wat doet hij hier? Komt hij nou een zielig verhaal houden over dat hij Tonnie niet wil laten gaan en dat ik moet gaan bemiddelen of zo? 'Dat van daarnet, ik, uhm,' ik kijk hem vragend aan. Hij kijkt naar beneden en gaat met z'n vingertopje over de vloer. 'wist jij dat Zayn en Tonnie, dat ze..' ik laat hem niet uitpraten, 'Ja,' zeg ik kortaf. Ik hoef geen gesprek te hebben met Harry over Zayn en Tonnie en hoe zielig hij nu is. Harry knikt. Hij vraagt gelukkig niet verder. 'Jullie gaan naar huis zeker?' zegt hij normaal. Ik knik weer en sta dan ook op. Ik loop naar hem toe en kijk hem aan. Hij ziet er moe uit ook al is het pas het begin van de dag. Hij loopt naar me toe en omhelst me. Hij drukt een kus op m'n wang en fluistert wat in m'n oor. 'Ik heb nog iets voor je,' huh , wat zou hij voor mij hebben? Is dit een grap of zo. Ik frons en duw hem een beetje van me af. Hij propt iets in m'n handen, ',van Niall eigenlijk.' gaat hij verder. Ik kijk hem met grote ogen aan. Van alle jongens hier kon ik het met Harry toch wel het beste vinden, op Niall na natuurlijk. Ik glimlach naar m'n handen waar hij zojuist wat in heeft geduwd. Ik kijk op. 'Dankjewel, wat is-' ik praat in het niets. Harry is weggegaan. Ik kijk zoekend om me heen en kijk dan in Tonnie's ogen. 'Wat is er?' ze kijkt me vragend aan. 'Oh niks, ik ben klaar.' zeg ik nonchalant. Ze kijkt me vragend aan maar zegt niks meer.
We nemen afscheid van Liam, Danielle, Louis en Eleanor. Ze zeggen allemaal wat anders. 'Ik ga jullie missen!' 'We houden contact !' 'Kom ons bezoeken in Londen!' etc. We lachen vriendelijk naar ze en zodra we de voordeur dicht hebben gedaan begint onze reis naar huis. Ik heb het doosje wat ik van Niall heb gekregen snel in m'n tas gedaan. Ik open het wel zodra ik even alleen ben.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen