8. Rosslyn Campbell
De volgende morgen werd ik vroeg wakker en ik schoot omhoog, "oh mijn hemel" dacht ik gefrustreed toen ik mijn telefoon pakte en zag dat ik al veel te laat was voor school. Ook maar voor ik erover kon nadenken kwam mijn vader de kamer binnen lopen. "Goeiemiddag schat" zei hij en hij ging op de rand van mijn bed zitten.
Altijd als hij dat deed moest hij op zakenreis en za ik hem dus weer niet voor een week of soms zelfs twee. "Lief, ik moet weer op reis, maar ik heb een verrassing voor je" zei hij liefjes
"Een verrassing?" Zei ik twijfelend, hij weet dat ik verrassingen haat dus dat word wat, hopelijk niet zoals die ene keer:
hey liefiee" hoorde ik door het huis, ik was net 7 want het was mijn verjaardag, vrolijk sprong ik uit bed en rende naar de keuken toe, "boe!!" Hoorde ik links van me en ik sprong lachend en geschrokken achteruit, mijn vader en moeder stonden achter me in de keuken met een groot pak in hun handen, verbaast kirde ik van blijdschap en pakte het pak uit hun handen, het was zwaar en bewoog.
"Pappa, Mamma. Wat is dit" vroeg ik.
Maak maar open lieverd hoorde ik mijn moeder zeggen maar ik makte de doos al open, een puppy sprong er uit en likte mijn gezicht af.
"KRIJG IK EEN PUPPY" schreeuwde ik en ik knuffelde mijn ouders uitvoerig.
De hele dag was geweldig,tot we weg zouden gaan voor het avond eten, de kaarsjes stonden nog aan en de hond was ondeugend en ging er mee spelen, mijn moeder was haar portemonnee vergeten en liep weer naar binnen, plots hoorde ik een schreeuw en zag ik rook uit mijn huis komen, de hond had de kaarsjes laten vallen en mijn huis stond in brand,, met mijn moeder nog binnen, ik wou naar binnen rennen, maar mijn vader hield me tegen en belde de brandweer.
Ze waren te laat en mijn moeder en mijn puppy waren in vlammen opgegaan...
Zuchtend schudde ik mijn hoofd en zette die herinnering van me af, ik draaide mijn hoofd naar mijn vader en wachtte af tot hij zijn verrassing zou prijsgeven, hopend op een beter einde, niet zoals 11 jaar geleden...
Er zijn nog geen reacties.