Ik sta nu in de gang. Harry doet de deur achter me dicht. Dan komt hij bij me staan en slaat zijn armen om me heen. Ik ben doorweekt maar schijnbaar maakt het hem niks uit. Ik probeer mijn tranen in te houden maar het lukt niet. "Je mag me vertellen wat er aan de hand is. Maar als je dat niet wil hoeft het niet. Ik ga in ieder geval even zorgen dat je drogen kleren krijgt." zegt hij. Samen lopen we naar boven waar zijn slaapkamer is. Hij doet zijn kast open en haalt er een dikke grijze jogging broek en een hoodie uit. Hij geeft ze aan mij en brengt me naar de badkamer waar hij me een handdoek geeft. "Hier, droog je maar even af en trek dit aan." Ik heb de heletijd nog geen woord gezegd. "Dankje." zeg ik zacht. "Kom maar naar beneden als je klaar bent." zegt hij en hij loopt naar beneden. Ik doe de deur van de badkamer opslot en kleed me uit. Ik pak de handdoek en droog me af. Dan pak ik de kleren die hij me heeft gegeven en trek je aan. Ik kijk naar mijn pols waar zoals gewoonlijk een elastiekje voor mijn haren in zit. Ik pak mijn haar en maak er een slordige knot van. Ik besluit mijn natte kleren te laten liggen en ga naar beneden. De kleren zijn me veel te groot maar het boeit me niet. Als ik beneden kom zie ik dat Harry op de bank zit met twee koppen warme chocomelk voor zich. Ik loop de woonkamer in en ga naast hem zitten. "Dat is beter!" zegt hij. "Ik heb warme chocomelk gemaakt voor ons." Ik knik dankbaar. "Wil je me nu vertellen wat er gebeurt is?" vraagt hij voorzichtig. "Mijn ouder hebben de laatste tijd heel vaak ruzie. Vannacht is het uit de hand gelopen en hebben ze besloten te gaan scheiden. Het komt omdat mijn vader.... vreemd is gegaan." Ik ril bij de gedachte. "Mijn moeder en ik en mijn zussen mogen in het huis blijven wonen maar mijn moeder logeert ergens anders totdat mijn vader iets anders heeft gevonden. Toen mijn vader het mij en mijn zus vertelde brak ik. Ik ben zo snel als ik kon weggegaan en ben ergens tegen een groot gebouw gaan zitten. Daar ben ik een half uur blijven zitten en heb ik nagedacht over wat ik kon doen. Ik wil niet terug! Ik kan ook niet buiten blijven. En toen bedacht ik me ineens dat jij had gezegd dat ik altijd welkom ben dus ben ik naar hier gekomen." vertel ik. "Jeetje wat rot! Je mag hier zolang blijven als je wil!" zegt hij. Dat stelt me gerust. Ik hoef niet naar huis. Dan kom ik erachter dat ik mijn mobiel ben vergeten. Nouja jammer dan! Ik hoor gestommel in de gang en Zayn komt binnen gelopen. "Hey Lotte!" zegt hij enthousiast. Harry schudt zijn hoofd maakt een gebaar met zijn handen. Zayn trekt een niet begrijpend gezicht en trekt zijn schouders op. "Lotte blijft hiet een tijdje logeren. Haar ouders zijn uit elkaar en ze heeft het moeilijk." zegt Harry zodat ik het zelf niet hoef uit te leggen. Zayn's gezicht wordt meteen serieus. "Sorry!" zegt hij verontschuldigend. "Maakt niet uit. Je kon het niet weten." zeg ik. Dan gaat de deurbel. "Ik maak wel open." zegt Zayn en hij loopt naar de deur. Het is Lisa. "Hoi ik ben Lisa. Is Lotte misschien hier?" vraagt ze. "Ik ben Zayn en ja Lotte is hier wel. Ken je haar?" vraagt hij. "Lotte is mijn zusje." verteld Lisa. "Kom binnen." zegt Zayn en hij stapt aan de kant. Dan komen ze de woonkamer in. "Sorry, Ik dacht al dat je hier zou zijn dus ik heb het adres in je telefoon gezocht." zeg Lisa en ze geeft me mijn telefoon. Ik trek mijn schouders nonchalant op en pak mijn telefoon aan. "Hoi Harry!" zegt ze dan. "Hoi Lisa, dat is lang geleden. Ga maar zitten hoor als je wil." Ze knikt en gaat zitten. "Luister Lotte, van mij hoef je niet naar huis. Ik sta aan jou kant meid." zegt Lisa en dat stelt me gerust. "Ik kom alleen even kijken hoe het met je gaat. Het liefst zou ik ook nooit meer naar huis gaan maar ik kan nergens heen. Als je iets van spullen nodig hebt zoals kleren ofzo kan je me altijd even iets laten weten. Dan kom ik het je brengen." Ik ben blij dat ze dat voor me wil doen. "Weetje Lisa, als je wil mag je ook wel hier logeren. Ik heb geen problemen met je en vind het wel gezellig." zegt Harry. "Echt?" vraagt Lisa. Harry knikt. "Oke maar dan ga ik wel even kleren halen en dan kom ik dalijk terug." zegt ze. "Ik neem voor jou ook wel wat kleren mee Lotte." en dan loopt ze de deur uit. "Dankje dat ze hier mag logeren Harry." Harry knipoogt naar me. "Voor mij is het ook geen probleem." zegt Zayn. "Lotte, jou zus is echt HOT!" zegt hij en Harry en ik schieten in de lach.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen