Foto bij Tigerstar's follower

De Schaduwclan en de Rivierclan komen als maar beter overeen....

Het was koud in het donderclankamp. een Lichtbruine katin sorteerde Goudsbloem en papaverzaadjes.
Ook reiskruid. Ze ging met de andere medicijnkatten naar de moedermuil om samen te dromen met de sterrenclan. Ze mocht een krijger meenemen als bescherming. Normaal zou ze Zonvacht kiezen maar de bescherming was wel nodig dus ze koos Muisneus, de vader van zonvacht.
Houtstaart, de commandant was druk bezig met zijn zoontje: boompoot te trainen. En daarbij moest hij ook nog patrouilles organiseren.
hij koos Woudhart, Grassevacht, Zonvacht, Bokkenhoorn en Boompoot mocht ook mee met zijn oom.
In de Clan waren dan Sterpoot, Pauwenster, Bladwolk, Bloemwolk en hijzelf natuurlijk.
Dat vond hij een goede verdeling van de taken. Kwartelveer was bijna aan vierboom. Muisneus volgde haar en stond haar bij voor haar reis. Vlinderpels, de Rivierclanmedicijnkat was er al. Kraaitand van de Schaduwclan bleef lang weg. Struikvoet: De Windclanmedicijnkat kwam ook al aan.
Zeehart stond bij Vlinderpels, maar de Windclan had niemand anders mee.
De medicijnkatten besloten om voort te gaan naar de hogerotsen omdat ze al veel te lang stonden te wachten.
Plots dook Kraaitand op. "he, wacht op mij!" miauwde hij. de andere medicijnkatten begroetten hem met hun staart, dus Muisneus en Zeehart volgden dat voorbeeld.
Ondertussen zag Zonvacht een Vink zitten in een boom. Ze sprong er naar toe en waaam!! ze had hem al. Bokkenhoorn dook in de sneeuw voor een mueis te vangen. Woudhart zette zijn poot net naast een waterrat en Grassevacht ving hem dan. Hé, kijk daar! miauwde Bokkenhoorn.
hij wees op een gestalte wat verderop. Maar dat is Oceaanpels!!! zei Zonvacht. Woudhart zei toen "Wat doet de Rivierclancommandant hier? "
Daar zijn nog Schaduwclankrijgers ook!!!! miauwde Grassevacht. Kom mee! zei Woudhart en hij wenkte dat Grassevacht moest meekomen.
Zonvacht zei: Bokkenhoorn, ik heb een plan. "kom hier in de struiken zitten, ik klim in een boom. Als het op een Gevecht uitbreekt, dan kunnen we hen de baas. Jij, boompoot, ga naar je papa en waarschuw hem." De kleine leerling gehoorzaamde en liep naar het kamp.
"Wat moet dat hier???" miauwde Woudhart tegen de Schaduwclankatten.
Grassevacht blaasde naar Oceaanpels. de schaduwclankatten waren: Bektand, Peckstreep en Giraftand.
Giraftand zei: oh, ik weet wat we doen hier hoor!!!
en toen stapten Konijnklauw, Duisterster en Knaagstorm naar hen. Zes sterke Schaduwclankrijgers.
Ook Waterster, Beekstaart en Golfhart kwamen bij Oceaanpels staan. 10 tegen 2 lachte Waterster.
Dat denk je maar!!! schreeuwde Houtstaart die met Boompoot, Pauwenpels, bladwolk, Bloemwolk, Sterpoot en Bolklauw. (Bolklauw was een zwerfkat die in de donderclan werd opgenomen)
Bolklauw zei: "Die Bektand is de achterkleinzoon van Donkerstreep"!!!!!
Iedereen verschoot want donkerstreep was de trouwste volgeling van Tijgerster geweest.
Zonvacht zat nog altijd in de boom te wachten voor als er een gevecht van ging komen.
En was dat het geval?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen