Setback X2
De oudsten kenden haar al direct.
Zonpoot liep naar het hol van de oudsten. Het lieve Katertje kwam naar haar toegelopen. "Zal ik je helpen"? vroeg Bokkenpoot.
Oh, nee, Amuseer je maar met Bloempoot en Bladpoot. Bokkenpoot zei daarop: "Nee, die valse grijze tweeling?, daar kom ik nooit mee overeen!!"
"Doe maar waar je het meeste zin in hebt." zei Zonpoot.
"Jou helpen."
Zonpoot keek blij naar Bokkenpoot.
Maar toen stapte Grassevacht op hem af.
"Bloem en Bladpoot willen je vechttechnieken zien, ze zijn onder de indruk van je".
Zonpoot keek triest naar Bokkenpoot en Bokkenpoot liep tegen zijn zin naar zijn mentor.
Hallo. zei ze in het oudstenhol. Kan ik jullie helpen?
Schuinkop Miauwde tegen haar. "ja, Splintervoet heeft teken."
Zonpoot schudde haar hoofd "Nee, niet weer teken." Ze liep naar het hol van de medicijnkat: Kwartelveer.
Zonpoot miauwde " mag ik spinrag hebben voor de oudsten?"
Kwartelveer was nog een lieve katin. Weeral, wat heb je toch voor Zonpoot?
"ah, Woudhart is jaloers dat ik goed kan jagen en hij niet."
Kwartelveer keek haar medelevend aan. mrrauww, jij bent toch zo goed he.
"Weetje?, ik zal de oudsten wel verzorgen. Jij kan dan voort spelen met Bokkenpoot.
en Kwartelveer gaf een knipoog naar haar.
Zonpoot knipoogde terug, "Bedankt he" voegde ze er nog aan toe.
Houtstaart, de zoon van Splintervoet kwam naar Zonpoot afgelopen. Houtstaart was ook de Donderclancommandant.
"Mijn broer heeft je verteld dat je voor de oudsten moest zorgen, kleine meid". miauwde hij streng maar ook humoristisch, hij denkt dat hij grappig is terwijl hij het helemaal niet is. "Al gedaan. miauwde Zonpoot trots. Ze keek even naar Kwartelveer die naar haar knipoogde.
Houtstaart keek dan naar de leider Pauwenster
We moeten nog een patroulle maken!!! riep hij.
aan de rand van de Schaduwclan: Houtstaart, Woudhart, Grassevacht, Bloempoot en Bokkenpoot.
Jaagpatroulle: Muisneus, Rozenstaart, Bladpoot en Zonpoot.
"oH, nee. jammerde Zonpoot. Ze zou weer niet bij Bokkenpoot zijn.
Ze had wel haar vader Muisneus bij haar. Rozenstaart was de Beste jager van het hele woud. Bladpoot was degene met het ergste karakter van het woud. Samen met haar zusje Bloempoot natuurlijk. toen de patrouilles vertroken keek Zonpoot naar Bloempoot, die Bokkenpoot stond te versieren.
Afschuw kwam bij zonpoot naar boven.
OP de verdedigpatrouille kwamen ze Peckstreep tegen: Een Schaduwclankrijger. Houtstaart kwam er op afgelopen en zei: wat doe jij op ons territorium, en dan nog met een Konijn in je muil. "Ik weet dat ik veel waard ben". zei KonijnKlauw, een andere Schaduwclankrijger die verstopt zat achter een struik.
De twee broers: Woudhart en Houtstaart sprongen op Peckstreep af. Bokkenpoot liep achter konijnklauw aan.
maar Bokkenpoot had deze schaduwclankrijger verkeerd ingeschat. zijn naam zei wel dat hij snel was. Plots draaide Konijnklauw zich om een keek bloeddorstig naar de jonge kater.
Reageer (3)
Great!
9 jaar geledenma de oudsten ebbe ook nog andere verzorging nodig :P
1 decennium geledenspinrag tegen teken lijkt me niet zo handig
1 decennium geleden