Liedje: Hands up - Max Schneider

Liam: omgedraaid.
Harry: omgedraaid.
Zayn: omgedraaid.
Niall: -
Louis: omgedraaid.

Liam: "Hier en daar moet er nog wat gesleuteld worden aan je stem, maar daar kan ik je op zich wel mee helpen. Je hebt een unieke stem en ik vond het prettig ernaar te luisteren. Ik denk dat als wij samen aan de zang technieken gaan werken, jij het heel ver in deze wedstrijd kunt schoppen, maar dan moet je natuurlijk wel voor mij kiezen. Of de andere lads dat net zo kunnen, twijfel ik nog over. Daarom moet je voor mij kiezen. Ik vond wel dat je een gewaagder nummer had mogen kiezen. Ik had graag wat meer van je gehoord. Iets dat ook beter bij je stem past. Ook het kiezen van de juiste nummers, kun je aan mij over laten. De manier zoals jij daar staat, doet me een beetje denken hoe ik daar twee jaar geleden stond. Ik weet precies wat jij nodig hebt om het uiterste uit je te halen. We moeten wel nog wat aan je ademhaling werken, want dat verliep niet helemaal vlekkeloos. Hoe dan ook, ik zou het fijn vinden om met je samen te werken en hopelijk maak je de juiste keuze en kom je naar mij."

Harry: "Ik ben het niet helemaal met Liam eens. Er waren wel degelijk uitschieters op te merken. Ik weet niet precies of het nou de zenuwen waren, of dat het echt bij je stem hoort. Ik vond het een beetje... raar klinken soms. Ik vond het nummer verder wel geschikt voor jouw stem. Ik denk niet dat het verstandig is een gewaagder nummer te kiezen dus wat dat betreft heb je het nummer goed gekozen. Verder vind ik dat je er wel wat zelfverzekerder bij mag staan. Recht je rug, schouders losjes naar beneden, kin omhoog. Zoals je nu staat, knelt je stembanden af en zorgt voor een wat afgekapt geluid. Er kan véél meer geluid uit komen als je meer ontspannen erbij staat. Zoals Liam al zei, moet er inderdaad wat aan je ademhaling gewerkt worden, maar daar kan ik je bij helpen. Dus, de keuze is aan jou."

Zayn: "Ik vind je stem heel erg prettig om naar te luisteren. Ik ben er vol van overtuigd dat jij ver gaat komen in deze wedstrijd. Echt. Je stem klinkt heel mooi. Ik ben het inderdaad wel met Liam eens dat ik graag wat meer gewaagde uithalen gehoord had, maar aan de andere kant snap ik wel wat Harry bedoeld met dat het niet helemaal bij je stem past. Ik denk niet dat het aan je stem ligt, want die is heel zuiver. Ook niet zozeer de manier waarop je staat, maar meer de manier van ademhalen. Harry heeft gelijk dat je zo je longen afknelt, maar ik denk dat het toch aan de ademhaling ligt. Het lijkt alsof je naar lucht hapt tussen het zingen door, en dat is niet de bedoeling. Dus als we daar even aan werken... Enneh... verder heb ik niet veel te zeggen."

Niall: "Bij mij was het het hele liedje door een tweestrijd. Telkens wilde ik drukken, maar ik veranderde telkens opnieuw van gedachten. Je hebt op zich wel een mooie, aparte stem, maar de manier waarop je zingt is niet uitstekend. Ik denk niet dat jij de X-factor in je hebt om deze show te winnen. Ik zou je graag nog eens terugzien wanneer je wat meer geoefend hebt. Er is een heleboel dat nog verbeterd moet worden, dus zou ik je aanraden zangles te nemen."

Louis: "Ten eerste wil ik zeggen dat je het volume wat omhoog mag draaien. Je moet wat meer durven. Misschien dat de rest het niet gehoord heeft, maaar ik hoorde toch zo nu en dan wat zenuwen doorkomen. Je kunt het ook inderdaad zien aan de manier waarop je staat. Harry heeft het je al gezegd, maar ga recht staan, ontspan je spieren en zing vanuit je tenen. Ik weet wel wat oefeningen hiervoor. Span eens al je spieren aan en houd dat twintig tot dertig seconden vast, en laat het dan los. Je zult zien dat je dan pas echt ontspannen bent. Wat ik ook vind, is dat je het podium ietsje meer mag gebruiken. Sowieso wanneer je beweegt, zie je er veel relaxter uit. Ik vind dat het gekozen nummer heel goed bij je stem past, maar inderdaad, het is niet bepaald gewaagd. Ik denk dat het voorlopig wel verstandig is dat je geen gewaagder nummer gekozen hebt. Ik zou graag samen met jou wat aan je technieken willen werken zodat we straks meer gewaagdere nummers kunnen kiezen. This master from Doncaster weet genoeg manieren om je meer ontspannen te krijgen en je te laten houden van het podium. Als dat lukt, en dat weet ik wel zeker indien je voor mij kiest, zul je zien dat alles wat soepelere verloopt en dan denk ik dat je het hele publiek omver kunt blazen. Het enige dat jij nodig hebt, is wat oefeningen om je ademhaling te verbeteren en er meer ontspannen bij te staan, en daar kan ik je bij helpen."

Wie wordt het, Liam, Harry, Zayn of Louis?
Mag ik btw je naam + leeftijd weten? Die had je er niet bijgezet, geloof ik.

Reageer (3)

  • VeerleClifford

    Oh god... Als ik daar zou staan..Zou ik echt knal rood en zijn.. Nee ik zou het niet volhouden.
    Maar ik ga voor..

    Eh, ik kan niet kiezen tussen Harry en Liam en Lo
    Eh
    Liam
    Nee
    Harry,
    ja Harry. Denk ik

    Veerle, 17 jaar
    Ik ben heel onzeker en heel snel zenuwachtig.

    1 decennium geleden
  • MusicXGuitar

    Ik kies louis ik ben Yu (spreekt uit juu)
    Ik ben 16
    Ik heb inderdaad ademhalings problemen maar ik heb een lichte vorm van asma...
    Ik koos wel een verkeerd liedje ik wilde eigenlijk valerie doen van amy wine house maargoed iets te laat

    1 decennium geleden
  • Caius

    Leuk!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen