De eerste Training
Sorry als er foute zinnen enzo in staan maar ik was moe vandaag
Joke is blij als ze weer alleen met Leandra is, ze vind die Marcio maar een beetje eng. 'Denk je dat we opvielen?' vraagt ze een beetje gespannen. Ze is net teruggekomen van de Tributenparade en ploft op het verende bed in haar tijdelijke eigen kamer 'Ik denk het wel, Zuid- en Noord-Holland vielen ook wel heel erg op met hun glitters en zo, alleen ik denk dat wij opvielen omdat het zo anders was.' zegt Leandra geruststellend, 'Trek alles maar rustig uit en ga maar lekker slapen, morgen moet je vroeg op.'
De volgende ochtend wordt ze gewekt door Leandra, die geeft haar een soort trainingspak. Joke vindt het spuuglelijk maar het zit wel lekker. Als ze bij het ontbijt komt ziet ze dat Robbie hetzelfde aan heeft. 'Iedereen heeft er zo een.' verduidelijkt Leandra. Het ontbijt is weer verukkelijk, zoals al het eten hier in Amsterdam, alleen Joke eet er niet veel van. Ondanks de aardige Leandra en de mooie kleren heeft ze nog steeds een vurige hekel aan Amsterdam. Na het ontbijt worden ze in een lift gepropt, die hun helemaal naar beneden brengt, naar de trainingszaal.
Als Joke de zaal binnenkomt ziet ze dat de zaal uit drie ruimtes bestaat. In ruimte 1 staan alle vecht onderdelen, in ruimte 2 alle fysieke onderdelen zoals het hindernisparcour en ruimte 3 bevat alle survival onderdelen zoals vuur maken en knopen leggen. Meteen ziet Joke al dat de vecht onderdelen niet voor haar weggelegd zijn. Ze is niet sterk en ze heeft ook niet zo'n bijzonder goed reactievermogen.
Ondertussen is ze samen met Robbie bij de andere tributen gekomen, ze zijn als laatst. Terwijl de trainingsinstructeur vertelt wat wel mag en wat niet mag bestudeert Joke haar concurrentie.
Zuid-Holland, een lang blond meisje en een lange gespierde jongen. Ondanks dat hij zo gespierd heeft is hij best lelijk want zijn gezicht zit onder de puisten, die waren gisteravond wel eens mooi weggepoederd zeg. Noord-Holland heeft een knap meisje met goudbruin haar en een knappe blonde jongen, ze zijn wat minder groot maar hun gezichten staan zo nonchalant dat je bijna zou geloven dat ze dit al voor de 20ste keer doen. De echte kleintjes zitten vooral bij de armere provincies, Zeeland, Drenthe en Overrijsel. Het meisje van Zeeland ziet er best opvallend uit, mooi bruin haar, volle lippen, magische ogen, ze lijkt een beetje op een wereldberoemde ster van jaren geleden, Lana Del Rey genaamd. De jongen is ook klein met gifgroene ogen en roodbruin haar. Ze zien er beide zo hulpeloos uit, Joke krijgt bijna medelijden met ze.
Als de trainingsinstructeur uitgekletst is weet Joke niet wat ze moet doen. Robbie wel, hij loopt meteen naar het hindernisparcour toe. Joke ziet dat niet zo zitten, ze is niet zo lenig en snel, ze kiest eerst wel iets makkelijks uit. Ze kijkt even rond en ziet dan een onderdeel dat "Vallen Maken" heet. Misschien kan ze dat wel proberen.
De man van het vallen maken is erg aardig en binnen kortste keren kan ze een eigen val zetten. 'Dat is erg handig,' legt de man uit, 'want daarmee kan je dieren vangen als je geen eten hebt.' Ook leert ze een visnet te maken. Ze besluit om trainingsdag 1 te besteden in ruimte 3, die toch wel het meest voor haar is weggelegd. Het schminkonderdeel vindt ze het leukst, omdat ze best artistiek is. Ze kan het erg goed en de trainer daar geeft haar voortdurend complimentjes
Aan het einde van de dag heeft ze heel wat geleerd, welke planten eetbaar zijn en welke niet, en goeie val maken, een goed visnet maken, camouflage, sporen herkennen, eigenlijk vanalles over de arena zelf.
Als Robbie en Joke weer in de lift staan vertelt Robbie in geuren en kleuren wat hij allemaal gedaan heeft. 'Het bijlen werpen ging best goed, het is echt makkelijker dan je denkt! Het messen gooien ben ik toch wat minder goed in. Die jongen uit Noord-Holland is echt goed in het zwaardvechten trouwens!'
Bij dat laatste spitst Joke haar oren, informatie over haar concurrentie, dat wil ze graag horen. 'Wie zijn eigenlijk die goeie vechters, denk je?' vraagt ze. 'Noor-Holland, Zuid-Holland, Utrecht maar ook Groningen.'
Groningen? Ze probeert de tributen voor zich te krijgen. Het meisje had.. bruin haar, spitse neus, kattige ogen. En die jongen was best dik. Ze vielen eigenlijk niet zo op, maar blijkbaar zijn ze toch gevaarlijk.
'Wat heb jij eigenlijk allemaal gedaan?' onderbreekt Robbie haar gedachten. 'Ik heb alleen maar de survival onderdelen gedaan, dat was het makkelijkst voor mij.'
Robbie knikt, 'Ach, samen brengen we het wel een eind ver in de Spelen denk ik.'
Met die woorden loopt hij naar zijn kamer, en laat hij Joke weer met nieuwe peinspunten achter.
Reageer (1)
UTRECHT OLÈ OLÈ WIEHOEEEEEE
1 decennium geleden