Foto bij {Narnia}When 2 enemies fall in love[One hundred and seventy-four]

"(huil)" okééééééééééééééé,nu niet meer (=

Hij keek haar geschrokken aan en liet van verbaasdheid zijn zwaard vallen.’Selena,’ zei hij opgelucht en liep naar haar toe.’Godzijdank dat er niets met je gebeurd is,’hij knuffelde haar en zij knuffelde terug. Ondanks van wat er gebeurd was, kon ze niet stoppen van hem te houden. Hij had het ook niet expres gedaan.’Selena, waarom ben je nou in hemelsnaam weggelopen met Gabrielle?’ Hij drukte haar nog steviger tegen zich aan.’O, papa,’zei Selena,’Ik moet met je praten. Nù.’En ze sleurde hem mee tot in het bos. Nu durfde geen van beide kanten hen aan te raken. De Narniërs en de vampiers wilden Selena niets doen en de Telmarijnen en Andalusianen haar vader niet. In het bos hoorde je de slagen van metaal op elkaar nog goed. ‘Sel, wat is er aan de hand?'vroeg hij bezorgd,'Wat is er?''Papa...,'ze keek hem aan,'Er is iets wat je moet weten. Alsjeblieft geen tegenspraak.''Oké, liefje.. Doe het snel. De oorlog..''Ja,'zei ze en slikte,'1300 jaar geleden was het einde van de Gouden Eeuw in Narnia. En waarom? De koningen en koninginnen waren verdwenen, opeens weg. De Narniërs vreesden dat ze hen in de steek hadden gelaten, samen met Aslan. Kort daarna kwamen de Telmarijnen hier binnengevallen, en natuurlijk konden ze Narnia makkelijk veroveren omdat zijn heersers weg waren. Vreselijke tijden waren dat. Cair Paravel werd helemaal verwoest, de bomen zonken diep in zichzelf en werden nooit meer de prachtige dryades die ze ooit waren geweest en wezens zoals centaurs en faunen werden gedood zodat ze uiteindelijk uitgestorven waren. Honderden jaren later kwam de Telmarijn Miraz aan de macht. Hij had geen kinderen en vond het dus goed dat zijn neefje Caspian, de eigenlijke troonopvolger, na hem koning werd. Maar dan kreeg hij een zoon, koningin Prunaprismia schonk hem een zoon. Daardoor veranderde Miraz van gedachte en wilde zijn neefje gaan vermoorden zodat zijn zoon na hem koning zou kunnen worden. Maar Caspian vluchtte naar de Narniërs die hem eerst wantrowden, maar toen ze ontdekten dat hij hen echt kon helpen, hem toch vertrouwden. De oorlog begon tussen de Narniërs en de Telmarijnen. Caspian riep met Susans hoorn haar en haar broers en zus op. Uiteindelijk kwam het er op neer dat Peter een duel moest uitvechten met Miraz. Maar Miraz werd verraden en vermoord door Glozelle en Sopespian. Glozèlle is de echte boosdoener, papa. Glozelle heeft je dit wijsgemaakt.'Haar vader keek haar twijfelend aan en nam haar schouders vast:'Selena..Wat hebben ze met je gedaan?'Ze keek hem aan en begreep direct waarover het ging.'Papa,'zei ze en moest haar woede inhouden,'Er is niets met me gebeurd. Als ze slecht waren, waren ze niet zo vriendelijk, dan vonden de Archenlanders dat ze weg moesten, dan hadden ze niet voor ons gezorgd maar ons gekidnapt en als ze slecht waren, was ik nooit op Peter verliefd geworden.'Hij keek haar verslagen aan:'O Selena. Jongeren toch..laat ons gewoon allemaal in vrede leven..''Neen, papa,'zei ze en trok haar hand die hij had vastgenomen ruw terug,'Je zal moeten kiezen: mij en Gabrielle, je dochters, of Glozelle.'Hij beet op zijn lip en slikte. Een stilte ging voorbij.'Papa!'zei Selena en begon bijna te roepen,'Kijk naar Glozelle! Ik spreek de waarheid! Je gaat ons net als mama in de steek laten!' En dat raakte hem. Er leken wel traen uit zijn ogen op te wellen. Hij werd bleek en sloot zijn armen om haar heen.'O, Selena..je hebt gelijk, je hebt gelijk. Ik was blind en ik heb me vreselijk gedragen..''En Glozelle is een stoker.'Ze huilde dikke tranen tegen zijn schouder.'Alles komt in orde,'beloofde hij,'Glozelle is slecht, ik geloof je, ik geloof je. Sorry, sorry!''Wel,dat werd ook wel tijd,"zei een stem die naar hen kwam.

Reageer (3)

  • Eef95

    Ow wie is da???

    Glozelle is inderdaad een vette stoker(6)

    1 decennium geleden
  • Pylae

    Geweldig. :9~
    Snel verdeer.
    x

    1 decennium geleden
  • HARREH

    Aw, vader en dochter zijn weer samen. (flower)
    x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen