Try To Catch My Lovebug. 59
Jullie kletsen gezellig als Nick bij een kraampje stil blijft staan. “Luck far away? It’s right in front of you”, staat erboven.
‘Ik zal je een gelukspoppetje kopen. Dan krijg je al het geluk dat je verdient,’zegt Nick lief.
Je glimlacht vertedert. ‘Jij moet ook een nemen. Ik wil niet dat jij ongelukkig bent.’
Even bijt Nick op zijn lip, maar dan zegt hij tegen de kleine vrouw dat hij er twee wil kopen. Van het stel krijg jij het mannetje. Nick houdt het vrouwtje.
‘Zo kan ik je altijd bij me houden,’zeg je.
Nick glimlacht. ‘Inderdaad. Al ben je altijd dichtbij.’
Je fronst van Nicks geheimzinnige woorden.
‘In mijn hoofd en in mijn hart,’vervolgt hij met een gouden blik.
Je drukt een kus op zijn wang.
Je zit naast Mira op de tribune. Jullie wisselen wat gedachten uit over het verschil van werelden tussen San Diego en Los Angeles.
Je hebt je blik over het base ball veld uitgestrekt. Ook Mira tuurt al pratend over het veld, naar de kleedkamers. Rondom jullie is het stil. Er zijn maar enkele mensen die nu naar de wedstrijd komen kijken.
Na een tijdje komen de eerste spelers eindelijk het veld op. Waaronder de drie broers. Jij en Mira juichen zo hard jullie kunnen. De jongens van het team moeten lachen om jullie enthousiasme.
Paul komt als laatste het veld op, achter de kleine groep jongens aan, als coach. Denise komt de trap opgelopen en loopt tussen de rijen door naar jullie toe. Ze geeft jullie je milkshakes.
‘Ik weet echt niets van deze sport hoor! Ik ben niet zo sportief, dus..’zeg je lachend tegen Denise. Denise glimlacht en verzekerd je dat zij het wel uitlegt.
Er komt een meisje aangelopen. Je ziet haar naar iemand op het veld zwaaien. Denise staat op en begroet haar hartelijk. ‘Danielle, kom erbij. Ze beginnen net.’
Je staat beleefd op. ‘Hi, ben jij dé Danielle,’vraag je lachend en steekt je hand toe.
Ze lacht en schudt hem. ‘Ja, hoezo?’
‘Kevin had mij gebeld om advies voor jullie eerste date. Hij ratelde aan een stuk door over jou,’verklap je.
‘Haha, echt? Wat lief! Jij bent zeker de beroemde June?’
‘Ja, dat ben ik. En dat is Mira.’
‘Ja, daar heb ik ook over gehoord. Hi. De jongens waren razend enthousiast als ze over jullie verteelden. En dat jullie deze week hier zijn,’lacht Danielle. Ze neemt plaats naast Mira. Denise komt naast jou zitten.
‘Vast. Wij hadden er ook reuze zin in.’
Jullie kletsen gezellig met z’n vieren, als meiden onder elkaar. Ondertussen moedigen jullie de jongens aan. Volgens Denise gaat het goed. Je begint het inmiddels al te begrijpen.
‘Nick vertelt heel vaak over je,’zegt Denise.
Je laat met je blik het veld los en kijkt haar aan.
‘Als hij weer met je gebeld had, dan lichte hij ons in over de veranderingen. Je bent een groot deel van hem geworden en hij heeft ervoor gezorgd dat je ook een deel in onze wereld, onze familie, werd. En daarom vind ik het geweldig dat je er bent. En dat je ervoor Nick bent. Hij heeft echt zoveel aan jou.’
Je slikt. Je voelt je tranen opwellen.
‘Ik ben echt blij voor hem. Maar ook voor jou. Ik weet dat hij trouw is, en al helemaal aan zijn vrienden,’vervolgt Denise.
‘Dank u. ik voel me ook echt vereerd en.. gezegend, dat ik bevriend mag zijn met Nick. Dat ik zo’n goede vriend heb.’ Je pinkt snel een traan weg voor hij begint te rollen.
Denise slaat haar arm om je heen en drukt je tegen haar borst. Ze houdt je stevig vast. Zachtjes snif je. Zwijgend geeft ze je een kus op je haar en laat je dan weer los.
Je glimlacht. Zwijgend kijken jullie weer voor jullie uit. ‘Dat terwijl we eigenlijk zo verschillend zijn. Nick blijft altijd rustig en ziet alles vanuit een ander oogpunt. Terwijl ik snel paniekerig en koppig ben.’
Denise lacht. ‘Daarom passen jullie juist zo goed bij elkaar. Jullie compenseren elkaar.’
Je glimlacht. Dat is waar.
Mira en Danielle beginnen luid te juichen. ‘Ze hebben gewonnen,’joelt Mira.
Nick steekt zijn duim naar je op en jij zwaait terug. Je glimlacht gelukkig. Hij is de beste vriend die je je kunt wensen.
Er zijn nog geen reacties.