Foto bij Nothing is more Difficult than that

buiten al de andere stomme katten heb je nog Scherpstaart.
Hij is de broer van Vangstaart.
HIj is clancommandant en hij ziet alles.

Arendpoot liep door het Donderclankamp. HIj wou ontsnappen uit het kamp omdat hij het zo stom vond.
Hij kwam Buizerdschram tegen. Buizerdschram mompelde: nog wat prooi en mijn taak zit erop. hij leek moe.
Arendpoot zei: o, rust maar wat. ik zal wel op jacht gaan.
O, dankje antwoordde Buizerdschram afwezig en hij liep naar zijn hol.
Arendpoot liep tevreden naar de Doorntunnel maar daar stond Egelhart.
hey handi !!! riep hij. laat me gaan! zei arendpoot.
nee, dat ga ik niet. zei Egelhart spottend.
plots antwoorde Arendpoot: Kijk daar!!! Heetpoot wordt aangevallen door een vos!!!!
Egelhart draaide zich om en liep de doortunnel uit. Arendpoot volgde hem. maar juist voor de uitgang bleef Egelhart stilstaan.
mooi geprobeert. zei hij.
plots zag Egelhart een rat rondlopen in de doorntunnel. Wacht even, ik vang hem.
Arendpoot zag zijn kans en hij rende weg uit het donderclankamp.
Hij sprong op een hoopje stenen, kwam op een pad uit, glipte door een paar bomen en zijn donkerbruine vacht flitste snel verder.
HIj dook in het struikgewas, en in de vlugte nam hij nog een muis mee, maar hij had niet door dat hij bijna aan donderpad zat.
HIj zag een donkere krijger naar hem kijken, Hij liep weg en sprong terug op een blaadje. even uitrusten.
Bevalt het? hoorde hij plots.
Arendpoot draaide zijn kop om en daar stond Scherpstaart: De donderclancommandant , een grote grijze kat met pikzwarte strepen.
Hij werd gevolgd door Vangstaart, de mentor van Jachtpoot en ook de broer van Scherpstaart.
Jij mocht niet buiten de clan he? als Lavaster het merkt. grinnikte hij.
Waarom zit je hier? vroeg hij serieus.
Arendpoot antwoordde: ik ben op jacht.
Vangstaart lachtte: haha, das een goeie.
Scherpstaart onderbrak hem: zwijg sukkel!,
en hij wendde zich terug tot Arendpoot. Je mocht toch niet buiten het kamp?
Wel van Buizerdschram. zei Arendpoot., HIj vervolgde: Hij heeft me zelf op jacht gestuurd.
Scherpstaart zei daarop: haha, denk je nu echt dat ik dat geloof?
het is waar.
Als het niet waar is dan ruk ik je de kop van het lijf!! zei Scherptand.
Vangstaart zei: ik denk dat het wel waar is.
Scherpstaart zei daarop: sukkel, ga naar het kamp en vraag aan Buizerdschram of het waar is?!!!
oke dan.
Na een paar minuutjes was hij terug. Hij vertelde dat het waar was dat Arendpoot op jacht mocht gaan van Buizerdschram.
Oke, jochie, dan laat ik je maar alleen zei Scherpstaart. Maar als ik je hier de volgende keer aantref, dan zal er wat zwaaien.
Arendpoot wachtte tot de twee broers uit het zicht waren en hij liep verder. Aan de grens van de Widclan keek hij nog eens om en liep toen voort.
Flitspoot! riep hij.
Flitspoot kwam bij hem en ze zaten samen wat te babbelen.
weet je? Scherpstaart en Vangstaart zijn echt vervelend.
en van Buizerdschram en Lavaster mag ik niet eens hier komen.
Iedereen lacht me uit omdat ik geen ouders meer heb. vind jij dat normaal?
Flitspoot wachte even en besefte hoe moeilijk Arendpootje het had.
Zelf had hij twee ouders die lief tegen hem waren: Bliksemvacht en zoefwolk.
ook had hij veel vrienden omdat hij de zoon van de commandant was.
alleen leider Heuvelster was wel streng. Ze was een strenge leider, maar zeker een goede.
Arendpoot en Flitspoot vertelden elkaar hoe het ging in hun clan en toen zei Flitspoot: Ik ruik konijn.zullen we hem vangen?
jah! riep Arendpoot uit. Wat kan er nu leuker zijn dan samen met een vriend gaan jagen?
al snel liepen de twee leerlingen over het windclanterrein. Flitspoot liep achter het konijn terwijl Arendpoot de struiken indook.
Wat doe je ? riep Flitspoot. en hij haalde bijna het snelle konijn, het was geen konijn maar een haas in.
maar plots bleef flitspoot staan van moeheid. Plots dook arendpoot op uit het struikgewas en stortte zich op de haas
Hij was gevangen. Ze aten hem op en toen hoorden ze een muis over het domein lopen. Komaan, we gaan erachter! zei Arendpoot blij.
Hij was nu echt wel opgewekt en gelukkig. ze liepen achter de muis maar die dook snel in zijn hol. Arendpoot kon de geur volgen en daar zat nog een gaatje in de grond. sta jij aan het andere gaatje! riep Arendpoot naar Flitspoot. en zo gezegd, zo gedaan. Plots dook het muisje uit het gaatje waar Arendpoot stond en ontsnapte. Flitspoot was sneller, en liep er achter. Maar ze beseften niet dat ze op Rivierclanterritorium waren gekomen.
Het muisje dook in de rivier en Flitspoot zei: ik ga maar eens, ik zal je nog eens zien he.
daag!! riep Arendpoot hem na.
maar toen kwamen Egelhart en Scherpstaart uit het struikgewas.
De moed van Arendpoot zakte hem in de schoenen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen