Het is dinsdag ochtend, eerste kerstdag. Ik ben al vroeg op. Ik loop heen en weer door mijn kamer. Oke, rustig! Ja het is de eerste keer dat ik de jongens ga ontmoeten maar ze zullen vast heel aardig zijn. Maar wat als dat niet zo is? Het komt vast goed! Of niet?! En wat moet ik aan? Ik ben helemaal gestrest. Mijn kledingkast staat open en ik pak er het een na het ander uit. Dan zie ik mijn grijze gebreide tuniek met lange mouwen. Goedkeurend gooi ik hem op mijn bed. Ik zoek mijn zwarte panty en zodra ik hem heb gevonden loop ik naar de badkamer. Ik doe de deur achter me op slot en zet de douche aan. Ik kleed me uit en spring eronder. Ondertussen denk ik na over wat er zal gebeuren vanavond. Na een half uur stap ik onder de warme staal vandaan en droog me af. Ik kijk in de spiegel. Gedachtenloos staar ik naar mijn spiegelbeeld. Het begint koud te worden dus ik ga verder met afdrogen en trek mijn kleren aan. Ik kan mijn haar en doe mijn make-up. Als ik de badkamer uit loop merk ik dat iedereen al wakker is. Ik loop naar beneden en zie dat het ontbijt al klaar is. Ik grijp een broodje, doe er een plak kaas tussen en trek vlug mijn schoenen aan. Mijn moeder, zus, zusje en vader staren me aan. Ik spring in het rond en prop mijn voet in mijn schoen. Dan merk ik op dat ze me aankijken. "Wat?" vraag ik. "Nou, je springt nog al hyper in het rond." begint mijn zus. "Zou je niet even gaan zitten om je broodje op te eten?" vraagt mijn moeder. "Weet je wel wat ik allemaal nog moet doen? Ik moet nog 5 kerstcadeaus kopen en ik heb geen idee wat! Ik moet naar de stad!" roep ik gefrustreerd. "Oooeeh! Ze slooft zich helemaal uit voor die jongens!" zegt mijn zus. Ik steek mijn tong naar haar uit en ga er verder niet op in. Dan vraagt ze of ze mee mag. Ik denk even na. "Oke Lisa, je mag mee. Ik kan wel wat hulp gebruiken. Maar dan moet je beloven me niet te pesten." Mijn zus is 19 en ik ben 17. "Ik zou niet durven." zegt Lisa en rolt met haar ogen. We lopen door de stad en kletsen. Het is heel erg gezellig. Ik zie een paar leuke winkeltjes maar heb geen idee wat ik moet kopen. Voor Harry wou ik iets groots kopen om alle jaren in te halen. Maar wat koop je voor 4 jongens die je niet eens kent? Lisa helpt mee met denken. Na een paar uur zijn we eindelijk geslaagd. Ik kijk naar de tijd op mijn mobiel en schrik. Het is al 13:30. "Kom, we moeten snel naar huis! Harry komt me om 15:00 ophalen en ik moet al die cadeautjes nog inpakken." zeg ik gepikeerd. "Ik help je wel! Op een voorwaarde." zegt mijn zus. Ik kijk haar aan bang voor de voorwaarde die gaat komen. "En wat is die voorwaarde?" vraag ik aarzelend. "Als je de jongens beter kent moet je ze aan me voorstellen!" Er verschijnt een glimlach op haar gezicht. "Vooruit dan." zeg ik en we lopen naar huis. Nadat we de cadeautjes hebben ingepakt is het bijna tijd om te gaan. Ik bekijk mezelf nog een keer in de spiegel. "Je ziet er fantastisch uit zusje! Maak je maar geen zorgen!" zegt mijn zus als ze ziet dat ik twijfel. Ik knik instemmend en ga naar beneden. Ik sta op de laatste trede van de trap als ik de deurbel hoor. Mijn hart gaat sneller en ik ren naar de deur. Ik maak de deur open en daar is Harry. Hij geeft me een knuffel. "Hey Lotte, heb je er zin in?" vraagt hij lief. "Ja hoor. Ik pak even mijn jas en tas en de cadeautjes en dan kom ik." Ik loop naar de woonkamer waar mijn tas met mijn pyjama erin ligt. Ik geef mijn ouders een zoen op hun wang. Dan loop ik terug naar de gang en pak de tas met cadeautjes die nog op de trap staan. Ik kijk naar mijn zus. Ze staat nogsteeds op de trap. Ik geef haar een handkus en ze knipoogt naar me. "Komt goed meid!" fluisterd ze en ik loop samen met Harry naar zijn auto. Op naar een spannende avond.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen