Speciaal voor Marjon,

Ik lig op mijn bed en staar naar het plafond, ‘Had ik dat maar nooit op twitter gezet’ denk ik en gooi mijn mobiel op de grond. Ik sta op en loop naar beneden “Ik ga even een rondje lopen” zeg ik tegen mam en loop naar buiten, als ik langs het park loop ga ik even op een bankje zitten en zonder dat ik het wil rollen de tranen over mijn wangen. Ik zie twee jongentjes bij de vijver de eendjes voeren, ik sta op en loop er naar toe “Lief hé, die eendjes” de jongentjes kijken mij aan “ja” zeggen ze verlegen. Ik loop weg en kijk nog eens achterom ik zie dat een van de jongentjes voorover in het water valt, ik ren erheen en spring in het water “Gaat het?” vraag ik als hij weer veilig op de kant zit, hij knikt en er komt een jongen aanlopen “Sam! Wat heb jij gedaan?” roept hij “heel erg bedankt, hoe kan ik je ooit bedanken?” zegt hij tegen mij en geeft mij een knuffel “Niks te danken, Ben jij Daan?” “De enige echte” hij lacht, “Ik moet van mijn moeder naar de dierentuin met die twee” hij wijst naar Sam en Jorn “Wil je anders mee?” vraagt hij “Ik?” “Ja, ik voel dat ik het aan jou moet vertellen” ik kijk heel raar naar Daan en zie nu pas dat hij gehuild heeft. “Niet na wat ik gezegd heb toch?” vraag ik bang “wat heb je gezegd?” “Op twitter” hij begint te lachen “Vergeten en vergeven” Daan pakt mijn hand en we lopen met z’n vieren naar de bus, even later stopt de bus voor de dierentuin.Als we bij de dierentuin aan komen trekken Sam en Jorn ons mee, we weten niet naar waarheen. Sam wil naar de apen gaan en Jorn naar de zebra's, “zullen we eerst naar de apen gaan en daarna naar de zebra’s” zeg ik tegen Jorn Jorn zegt knikt, als we bij de apen komen gaan ze net voeren “Willen jullie helpen?” vraagt de verzorger en hij kijkt naar Sam en Jorn, Jorn kijkt ons aan en Daan zegt dat het wel mag. Sam en Jorn lopen met de verzorgers mee, Daan en ik gaan op het bankje zitten "Jullie hadden gelijk" "waarmee?" "Björk" "nee, dat meen je niet" ik zie dat Daan tranen in zijn ogen heeft "ik ben er voor je sweetie" ik geef hem een kus "er vanavond schoolbal" zegt Daan "heb jij al iemand?" Vraag ik terwijl ik mijn hoofd op schouder leg "ja" "wie?" Vraag ik bang, Jorn en Sam komen het apenverblijf uitlopen "dit meisje" zegt Daan en laat de achtergrond van zijn mobiel zien "Ik?" Vraag ik verbaasd "ja, daardoor is het ook uit met Björk" "Heb jij het... Voor mij?" "Ja, voor een heel bijzondere jij" zegt hij en we lopen naar de zebra's. "Ik heb dorst" zegt Sam "we gaan zo iets drinken" zegt Daan "Maar eerst wil ik nog even naar de vlindertuin" Sam en Jorn kijken hem raar aan en lopen achter ons aan "wacht" Daan pakt zijn mobiel en maakt een foto "kijk" hij laat de foto zien "Zie je die vlinder?" hij wijst een mooie kleurijke vinder aan "Jij bent mooier" Ik zie dat Jorn en Sam al richting de uitgang gelopen zijn "Pak me dan" roep ik naar Daan en ren richting Jorn en Sam "Kom dan gaan we wat drinken" zeg ik tegen hun, als ik net wil gaan zitten trekt Daan de stoel weg en vangt me op "Gevangen" zegt hij en geeft me een kus "willen jullie hier nog iets zien?" vraagt Daan "anders gaan we naar huis" "Naar huis" roepen Sam en Jorn tegelijk. We lopen naar de uitgang "Wacht, ik wil nog even dit winkeltje in" zeg ik en schiet een souvenir shop naar binnen, een paar minuten later loop ik weer naar buiten met een klein tasje. Daan kijkt me nieuwsgierig aan "zie je straks wel" we lopen de dierentuin weer uit en wandelen richting het huis van Daan "Was het leuk om je familie weer te zien?" vraag ik plagerig aan Daan "Ja, best wel" en hij begint me te zoenen. "Komen jullie nog?" vraagt jorn ongeduldig "Jaha, we komen al" Als we bij Daan zijn pak ik de cadeautjes uit de tas en geef er een aan Jorn en Sam, daarna haal ik een ander cadeautje uit de tas en geef hem aan Daan "Omdat je zo lief bent" ik kijk naar de klok "Hoelaat begon dat schoolfeest ookal weer?" "negen uur, dus je kunt Goede Tijden nog kijken" "Dat kijk ik helemaal niet" zeg ik en prik hem in zijn buik, "Maarre, hoe doen we dat dan?" "Als jij je nu thuis gaat klaarmaken, dan ben je klaar als ik je kom ophalen" "Oke, maar ik kan niet zo lang zonder jou waarschijnlijk" "Ik ook niet, maar dat zal wel moeten" ik geef Daan nog een kus en loop naar de deur "Tot straks schatje" zegt Daan, ik loop naar buiten en merk dat mijn mobiel afgaat. Ik neem op en zeg tegen mijn moeder dat ik naar huis kom, als ik ophang, denk ik eraan wat ik vanavond aantrek. Ik loop door het park terug naar huis, onderweg zie ik Björk hand in hand lopen met een jongen. Ik loop snel door en als ik thuis ben loop ik meteen naar boven, ik trek mijn kast open en pak een rood jurkje wat ik vorige week had gekocht voor het schoolbal. Ik trek het rode jurkje aan en maak me op, als ik beneden mijn schoenen aan trek hoor ik de bel al gaan. Snel trek ik mijn schoenen aan en pak mijn tasje,ik maak de deur open en zie Daan in een pak staan. "Wauw" ik geef Daan een knuffel en we gaan "Je bent prachtig Marjon" Daan pakt mijn hand en we lopen samen de straat uit, "Ik zag Björk nog lopen" "Ja, dat boeit niet ofwel?" "Nee, ik wilde het gewoon even zeggen" Daan gaat stilstaan en trekt mij naar zich toe "Ik hoeft haar naam niet meer te horen, ik ben nu met jou" hij legt een vinger tegen mijn lippen en kust me, we kussen 3minuten en lopen weer verder. Onderweg komen we nog een paar mensen van school tegen, we lopen met een paar jongens en meiden mee en als we binnen zijn zeg Daan "Kan ik uw jas aannemen? schoonheid" Ik begin te blozen en trek mijn jas uit. "Jij altijd" ik lach en geef mijn jas aan Daan, hij pakt mijn hand vas en trekt me de zaal in. "Ja je lacht zo mooi" Daan begint te zingen "Ken je het wel?" "Jij denkt dat ik Stop the Time niet ken?" "Ik snap het al" zeg je en je begint te blozen. "Voor alle stelletjes in de zaal" Roept de DJ, hij heeft zijn liedje nog niet eens afgemaakt of er begint een slowliedje "Mag ik deze dans van u" vraagt Daan en hij pakt mijn hand, voordat ik het weet sta ik te schuifelen met Daan. Ik leg mijn hoofd tegen zijn borst en sluit mijn ogen, als het liedje afgelopen is staan we nog 2minuten zo en daarna rent Daan ineens heel snel weg. Ik hoor Daan zijn stem door de speakers 'Lieve Marjon, Wil je verkering?' en Daan staat weer voor me "JA, Ik hou van je" "Ik ook van jou schat" Daan kust je en voordat je het weet staan jullie in het midden van een grote kring.

Reageer (2)

  • 2Daaniacs

    Dan moet je heel even een tweet sturen naar
    @2mainiacss of @mainiac4life_x

    1 decennium geleden
  • ginadam

    leuk leuk mag ik ook een met Daan x Gina

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen