Voorbereidingen voor de Tributenparade!
Oke, nevermind
Tips zijn btw ook welkom, tops ook natuurlijk ^^
Veel leesplezier!
Leandra laat Joke even uithuilen - ze is naast stylist ook mentor omdat dit de eerste editie is van De Hongerspelen, dus hadden ze nog geen winnaars - dan zegt ze: 'Kom op Joke, je moet sterk zijn, vanavond moeten Robbie en jij naar de Tributenparade!'
Joke had daar al wel wat van gehoord, de tributen worden in paard en wagen voor het eerst aan het publiek gepresenteerd in kleren die typisch bij hun provincie passen. Het probleem is dat heel Nederland eigenlijk boers is, dus moeten de stylisten de tributen er gewoon zo mooi mogelijk uit laten zien. Joke vermant zich en zegt: 'Ik ben er klaar voor, Leandra!'
'Goedzo, ik heb je outfit al gemaakt, Joke!' zegt Leandra terwijl ze naar een kast loopt en er een jurk uitpakt.
De jurk zit er een beetje Aziatisch uit met Arabische tekens er op, eigenlijk is hij best simpel, elegant maar simpel. Eerst snapt Joke niet waarom Leandra nou net dié jurk heeft uitgekozen. Maar als ze hem aan heeft snapt ze het pas, hij staat geweldig bij haar hevig krullende haar. Een beetje eyeliner en lipgloss en ze ziet er prachtig uit.
'W-wauw!' stamelt Joke, ze wist niet dat ze er zó mooi uit kon zien. 'Ja ja,' zegt Leandra vrolijk, 'wacht maar tot je Robbie ziet!'
Robbie.
De lange, best knappe, athletische jongen die ze in de arena moet gaan vermoorden. Hoe zou hij er uit zien?
Blijkbaar dacht ze hard op want Leandra zeg: 'Dat zie je wel vanavond, je moet nu eerst wat eten.'
Zenuwachtig volgt Joke Leandra naar de eetkamer. Het eten is verukkelijk, daar niet van, maar Joke wilt niet voedsel aannemen van een regering die haar indirect gaat vermoorden, dus eet ze niet zoveel.
Als ze klaar is met eten moet ze meteen naar de paarden toe, samen met Leandra.
Als ze bij de paarden aankomt ziet ze Robbie staan in een prachtige smoking, alleen dan met een wit jasje. Eerst lijkt het een vreemde combinatie, een arabische jurk met een smoking, maar volgens Leandra en de stylist van Robbie - Marcio - staat het geweldig.
'Je ziet er prachtig uit, Joke!' zegt Robbie, als of ze elkaar al jaren kennen. 'Dankjewel,' zegt Joke een beetje nerveus. 'Zenuwachtig?' merkt Robbie op. Joke glimlacht, 'Ja best wel, jij niet?'
Robbie wilt wat zeggen maar Marcio komt tussenbeide om laatste instructies te geven. 'Lachen en zwaaien, daarmee laat je een goeie indruk achter!' Joke en Robbie knikken. Ze zullen het publiek is even wat laten zien..
Er zijn nog geen reacties.