Foto bij One.

'Giselle, kom nu! De taxi wacht al een kwartier op je!' ik hoorde de hakken van mijn moeder snel heen en weer wandelen. 'IK KOM AL!' ik ergerde me dood aan haar. Omdat zij een nieuwe job gevonden had ergens in California moest ik nu al mijn vrienden achterlaten en mee verhuizen naar California. Ik stond voor de spiegel in mijn donkere jeans en een zwart topje. Ik kon mijn lievelingstruitje nergens vinden. Het was een schattig babyroze truitje en het had me een fortuin gekost. Ik zocht achter mijn deur, onder mijn bed, op mijn bureau.. Nergens was het te vinden. Ik deed snel mijn koffertje nog eens open, misschien had ik het daar per ongeluk ingestopt. Ja hoor, het lag helemaal vanboven. Ik deed het snel aan en pakte toen mijn koffer.

'Eindelijk.' zei mijn moeder toen ik naast haar in de taxi ging zitten. 'Zeker dat je alles hebt?' 'Ja, mam.' Ik pakte mijn Ipod, deed mijn oortjes in en zette de muziek luid. Ik had geen zin om met mijn moeder te praten, dat had ze zelf ook door. Toen we in het vliegtuig zaten probeerde ze toch terug een gesprek aan te gaan met me. 'Komaan liefje, je zal het leuk gaan vinden in California. Alle mensen zijn er enorm vriendelijk, we hebben een mooie villa, je hebt je eigen grote luxekamer..' 'Mam, ik hoef echt geen grote villa en luxekamer. Ons huis in Londen was groot en mooi genoeg. Dat was tenminste een normaal huis. Waarom wil je ineens wegtrekken uit London voor een dikke job in California? Last van je midlifecrisis?' 'Giselle, ik wil gewoon iets maken van mijn leven. Ik wil niet de rest van mijn leven op een bureautje secretaresse spelen. Ik heb deze uitzonderlijke kans gekregen en die grijp ik dan ook!' 'Je wilt hier gewoon weg vanwege papa.' mompelde ik stil, meer tegen mezelf eigenlijk. 'Wat zei je daar, jongedame?' ik beet op mijn lip. Ik had gehoopt dat ze het niet gehoord had. 'Dat je weggaat omdat je papa wilt vergeten. Je kon niet meer in Londen wonen vanwege alle herinneringen aan hem.' 'Giselle Anne Jackson!' Dit was het teken dat ik moest zwijgen, ik haatte het als ze me bij mijn hele naam noemde. Toen ik haar boos aankeek, zag ik de tranen in haar ogen. 'Het is waar.' zei ze na een lange stilte. 'Je hebt gelijk, het is inderdaad daarom dat ik weg wil uit Londen, uit ons oude huis. Alles herinnert me er aan hem. Ik had geen leven meer daar, het enige wat ik deed was denken aan hem en hoe hard ik hem mis. Hij is gewoon veel te jong gestorven, Giselle. En ik moet verder met mijn leven, en dat kon ik niet in Londen. Begrijp je dat?' ze begon te snikken en ik pakte haar hand. 'Shh, stil maar, mam. Ik snap het, echt. Ik mis hem ook.'

Na een lange vliegreis landden we eindelijk in California. Een taxi wachtte ons op en bracht ons naar ons nieuwe huis. Ik keek uit het raam van de taxi naar alle mooie villa's die we voorbij reden. Ik had ons huis nog nooit gezien, dus ik vroeg me bij elke villa af of ons huis er ook zo uit zou zien. Ineens stopte de taxi voor een prachtige villa. Mijn moeder stapte uit en ik besefte dat dit mijn nieuwe thuis zou worden. Ik stapte ook uit en keek met open mond naar het huis. 'What the FUCK!' Sorry, maar ik kon het niet anders verwoorden. Mijn moeder glimlachte en deed de voordeur open. 'Kom, pak je koffer en ga maar op zoek naar je slaapkamer.' Ik pakte mijn koffer uit de taxi en sleurde hem de trap op. Eenmaal boven keek ik wat er achter al die vele deuren zat. Een grote slaapkamer met tweepersoonsbed (waar mijn moeder waarschijnlijk zou slapen), een enorme badkamer, een wc, achter de 4e deur een kleine logeerkamer, nog een logeerkamer, maar dan een hele grote met een eigen kleine badkamertje en achter de laatste deur was de mooiste kamer van allemaal. In de kamer stond een bed dat net te klein was om een eenpersoonsbed genoemd te worden en te klein om een tweepersoonsbed genoemd te worden. Er stond een comfortabele zetel in de hoek. Een mooie bureau en ik had een inloopkast! Een laptop en computer stonden op mijn bureau en op het bed lach het kasje van de grote flatscreen tv recht tegenover mijn bed. Rechts was een deur en als je die opendeed kwam ik in mijn eigen privébadkamer terecht. Niet zo'n kleintje als die van de grote logeerkamer, nee, een supergrote! Bijna groter als de gemeenschappelijke badkamer! Ik legde mijn koffer in het zeteltje en stormde naar beneden. Ik vloog in mijn moeder haar armen. 'Je bent geweldig!'

En dit was allemaal hoe het begon, want hier in California ging mijn leventje helemaal veranderen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen