Van uit Cindy

"Speciaal voor Daan en Cindy, aangevraagd door Jorn" Galmt het over het plein, ik zie dat Daan rood wordt en naar Jorn kijkt. Daan pakt me vast en een seconde later hoor ik ''Zij" over het plein, Daan kijkt me aan en we beginnen te dansen "net als in het begin" zeg ik en begin te stralen. Als het liedje is afgelopen zie ik dat er een hele groep mensen om ons heen staan en ik word rood, ik zie Owen staan en loop snel op hem af. " snel naar de ijssalon" zeg ik en trek Daan en Fay mee, zodat de rest er achteraan loopt, als we de ijssalon zijn bestellen Owen, Daan en ik een ijsje met twee bolletjes en Fay, Sophie, Jorn, Sam en Anne een bolletje, "sorry voor net, ik sta niet graag in het middelpunt" zeg ik "geeft niet, maar je kunt wel mooi dansen" zegt Owen. We gaan aan een tafeltje zitten "een sms van Marjon, ze is aangekomen in Waalre" "Mooizo, nu hopen dat Rein een beetje lief is voor haar" " Jullie zijn alle vier toch kei lief? Of vergis ik me dan" Owen begint te lachen " De mainiacs zeggen dat je je niet vergist" ik kijk Fay aan, ze knikt en zegt "Owen is super lief, Daan, Rein en Nils ook" Daan begint te glunderen en ik geef hem een zoen, als we allemaal ons ijsje ophebben lopen we weer verder en praten nog wat over wat er allemaal gebeurt is. Als we bij de splitsing komen moeten we de andere kant uit "we spreken elkaar nog wel" zegt Owen tegen Daan, Sam kijkt nog een keer achterom en we lopen met zijn alle naar het huis van Daan. Als we binnen komen staat Mirjam al eten te koken "opa en oma komen vanavond ook hier eten" Sam en Jorn gaan naar boven, Daan gaat op de bank zitten en trekt mij mee. Hij zet Serious Request op en pakt zijn mobiel "Ik ga namens Rein een sms sturen" zegt hij en hij lacht, even later zie ik in beeld staan 'Ik houd van je Cindy, je bent Speciaal x Daan Z ' "Je zou toch voor Rein sms'en?" "Jij bent mijn alles, niet Rein" ik leg mijn hoofd op zijn schouder en Daan begint Mind is Blown te zingen, ik pak mijn mobiel en tweet 'bij m'n schatje, kerst wordt geweldig' ik leg mijn mobiel weer weg en ga tegen Daan aanzitten, aan mijn mobiel hoor ik dat ik vermeldingen heb dus kijk ik “als je er gek van wordt zet hem dan uit” zegt Daan, ik ga weer tegen hem aanzitten en tweet ‘Bedankt voor alle lieve reacties, ik zal Daan de groetjes doen. Onze kerst is geweldig’ ik sms Marjon nog even ‘ik zet mijn mobiel uit, word gek van de vermeldingen. Ik neem dus niet op of reageer niet op sms/whapp’ ik zet mijn mobiel uit en leg hem weg “Nu raak ik hem de hele avond niet meer aan” zeg ik. “Wat wil jij gaan doen met kerst?” vraagt Daan en hij legt zijn arm om me heen ”Maakt mij niet uit, zolang ik maar bij jou ben” Ik zie dat Daan rood wordt maar zeg er niks van. Sam loopt naar de deur en roept “Opa en binnen komen sta ik op “Dag meneer, mevrouw. Ik ben Cindy, het vriendinnetje van Daan” zeg ik ”Leuk je te ontmoeten Cindy, Daan heeft het vaak over jou” ik kijk achterom naar Daan. Opeens staat Daan op en trekt mij mee naar boven, als we op zijn kamer ga ik op zijn bed zitten en Daan zegt “Sorry ben alsjeblieft niet boos, ik wil je niet kwijt” ik begin te lachen “Kom eens” zeg ik en klop naast me op het bed. Daan komt naast me zitten en ik zie nu pas dat hij huilt “ik ben helemaal niet boos, ik wil jou nooit kwijt” Daan kijkt me aan en wil me zoenen als Jorn en Sam de kamer in komen rennen en tussen ons in komen zitten “Wat komen jullie doen?” vraagt Daan geïrriteerd “Het eten is klaar” zegt Sam “We komen zo” Sam en Jorn lopen de kamer weer uit “Was het erg wat ik straks zei?” “nee, hoe kom je daarbij?” “Je werd rood” Daan slaat zijn ogen neer en laat zich achterover vallen, ik por hem in zijn zij “Kom, we gaan naar beneden” Daan blijft liggen en ik ga er langs liggen “Zullen we weer naar beneden gaan? Je opa en oma keken nogal raar net” “Oeps ja” Daan springt op en rent naar beneden, ik ren er achter aan en we gaan aan tafel zitten. Ik ga zitten en meteen beginnen de jongens ruzie te maken “Ik wil naast Cindy zitten” roept Sam “Nee, ik” zegt Jorn “Doe normaal, ik ga naast Cindy zitten” zegt Daan en hij gaat snel naast mij zitten, “Weetje wat, als Daan en Sam nu naast mij gaan zitten, dan mag Jorn de volgende keer met Daan naast mij zitten” Sam, Jorn en Daan luisteren aandachtig en Jorn zegt “Waarom wil je altijd naast Daan zitten? Zo speciaal is hij niet” “Omdat Daan mijn vriendje is, hij is heel speciaal” Jorn en Sam beginnen te lachen en gaan uiteindelijk gewoon zitten. Mirjam zet een schaal met vlees op tafel “we gaan gourmetten” zegt ze, na een uur zijn we klaar met eten en helpen Daan en ik met afruimen terwijl Jorn en Sam Banjer gaan uitlaten. Als de tafel afgeruimd is gaan we op de bank zitten en vraagt de oma van Daan “kun jij rummikubben?” ik zie dat Daan zijn oma boos aankijkt “ja” Mirjam pakt rumikub en ik zie dat Daan me aankijkt “ik vind het wel leuk hoor” fluister ik en geef hem een kus “dan is het goed” we pakken allemaal 20 stenen en al snel betrap ik Daan erop dat hij vals speelt ”Valsspelers krijgen geen kusje” zeg ik en kijk snel weg “ik zal niet meer vals spelen als jij vanavond met mij mee gaat” ik kijk Daan aan ”waarheen?” vraag ik nieuwsgierig “Dat zie je dan wel” “wie is er eigenlijk aan de beurt?” vraag ik en begin te lachen. “weet ik niet” zegt iedereen “zullen we opruimen?” vraagt Jorn “Met die twee tortelduifjes is het niet leuk” zegt Sam. “Jullie vinden ons dus niet leuk?” zegt Daan en hij doet net of hij huilt, Sam loopt naar Daan toe en zegt “Mietje, ga je huilen?” “nee hoor” “Mam is het goed als wij alvast gaan? Dan zien we jullie daar wel weer” “is goed” Daan kijkt mij aan “Ik moet nog heel even iets doen boven” zegt hij en hij geeft mij een kus. Ik blijf beneden op de bank zitten bij de rest, “heb je nog broertjes of zusjes” vraagt de opa van Daan “Ja, een broertje” ”Daan heeft nog nooit een gekust of een vriendin gehad” roept Jorn “Dat mocht je niet zeggen” roept Sam, ik lach en dan komt Daan binnen. Ik geef Sam en Jorn een knipoog “Wat ben jij aan het lachen” “Sam vertelde een mop” Ik sta op en trek mijn jas aan, we willen net de deur uitlopen als Sam achter ons aan loopt “Cindy, Je mobiel” “Leg maar weer op tafel” zeg ik. Daan en ik lopen in de richting van het grote plein en ik hoor allemaal muziek “ik wist niet dat er met kerst hier iets te doen was” zeg ik verbaasd “is er normaal ook niet” “Maar nu dus wel” en ik kijk Daan aan, ik zie ongeveer het hele dorp staan en als ik verder kijk zie ik op het podium Rein,Owen en Nils staan.
Opeens wordt het licht rond ons en staan Daan en ik midden in de spotlights, ik kijk Daan aan, hij pakt mijn hand vast “Lieve Cindy, ik weet dat je dit niet leuk vindt. Loop heel even mee naar het podium” Daan rent naar het podium en ik ren er achteraan “Lieve Cindy, Je bent het mooiste meisje dat ik ken” ik kijk om me heen en zie een camera “Ik wil je iets bijzonders geven voor kerst” ik zie dat Miriam eraan komt lopen met iedereen die bij Daan was en daar achteraan loopt mijn moeder met gevolg. Ik voel dat ik rood wordt en kijk weer naar Daan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen