Van uit Cindy

"ze lijkt op Mabel" zeg ik zacht en ik kan me ogen niet van het scherm afhouden "zullen we naar ze toe gaan?" Vraagt Daan, we staan op en lopen het kantoortje uit richting de stal waar het allemaal gebeurde. Ik zie dat Mabel trots is op haar meisje, die probeerde net te gaan staan. Ik ga bij Mabel zitten en knuffel haar, ik zie dat Daan niet weet wat hij moet doen. "Mag ik er heel even bij?" Ik kijk de dierenarts vragend aan "ik kolf nog even melk af bij Mabel" ik sta op en ga naast Daan staan "ik ben bang" fluister ik tegen Daan "waarvoor?" "Om het veulen ook nog te verliezen" "dat gebeurt niet, hèb je trouwens al een naam?" Ik kijk Daan aan "Ja, ze gaat Daniëlle heten" ik ga nog even naast Mabel zitten en de dierenarts geeft har een spuitje "slaap lekker lieve Mabel" ik leg mijn hoofd tegen haar hals en merk dat Daniëlle bij mijn rug aan het snuffelen is, ik ga weer staan en vraag aan Inge of ze een flesje heeft "in de auto heb ik er een liggen" ik ren naar de auto en haal het flesje eruit, bij de stal giet de dierenarts wat melk in het flesje en geeft het flesje aan mij. Ik loop naar Daniëlle en begin haar te aaien, dan houd ik haar om haar hals vast en duw het flesje in haar mond, ze begint gulzig te drinken en heeft het flesje zo op. Ik kijk Inge aan en die begint zachtjes te lachen als ze in mijn ogen kijkt "bezorgd, verdrietig, blij het is in jou ogen af te lezen" zegt Inge "ik heb een paar hele mooie foto's van tijdens de fotoshoot vorig jaar met Mabel en jou" zegt Inge. Ik kijk op mijn mobiel hoelaat het is en zie dat ik een sms heb, "Daan, jou moeder is bij ons" zeg ik "die moet maar wachten, ik ga eerst nog even bij Daniëlle kijken" met een glimlach draait hij om en loopt rustig naar de stal van Daniëlle "Cindy kom eens" ik loop richting Daan, hij gaat op zijn knieën naast Daniëlle zitten. "Daniëlle is een mooie merrie en heeft een nog mooier baasje, Cindy onthoud dat ik meer van jou houd dan van wie dan ook op de wereld" " je moeder" we beginnen te lachen "laat mijn moeder er buiten, jij staat vlak onder haar" ik geef Daan een knuffel en we lopen richting de fietsten en wensen Inge nog een fijne kerst, we fietsen naar mijn huis en als we daar aankomen zie ik dat Sam buiten op ons aan het wachten is "hoe is het met Mabel?" Vraagt hij enthousiast, hij weet niet wat er de afgelopen tijd gebeurt is. Ik heb tranen in m'n ogen en zie dat Daan naar Sam is toegelopen "ik leg het je een andere keer uit, zeg niks over paarden" dan komt Sam naar mij toelopen "sorry Cindy" " geeft niks, Mabel is in de paardenhemel" zeg ik, de tranen rollen over mijn wangen "maar, ze heeft een mooie dochter gekregen" zeg ik snel we lopen naar binnen en ik geef m'n moeder een kus, ik wil naar boven lopen en hoor dat Daan uitlegt waarom we zo laat zijn. Ik had mijn tas al klaar staan maar stop nog snel de kerst cadeautjes in mijn tas en loop weer naar beneden. Beneden staan mam en Mirjam nog te praten en is Daan met Sam en Jorn buiten aan het voetballen, ik loop ook naar buiten "ey voetbaltalenten, ik doe mee" Daan kijkt om "nee hè, nu wil die meid ook al mee doen" ik ren op hem af en wil de bal afpakken, Daan trapt hem naar Jorn "ik hoor bij Cindy" roept Sam. Ik lach "tactiek bespreken?" Vraag ik lachend aan Sam, "ben jij vliegende keep?, ik moet Daan nog even een lesje leren" "oke" Jorn pakt de bal "wie krijgt aftrap?" Roept Jorn "geef hun maar, winnen we wel" Sam mag van mij de aftrap nemen en schiet hem naar mij, meteen komt Daan op mij afgerend en ik dribbel naar de goal en paas terug naar Sam, Jorn verdedigt Sam maar die schiet de bal het doel in. Ik begin te juichen en geef Sam een high five, daarna rennen we weer achter de bal aan. Jorn schiet de bal naar Daan, ik haak mijn voet om zijn enkel, laat hem vallen en ga naast hem liggen. Ik voel iets kouds in me nek en spring op "Sam!" Hoor ik Daan roepen en hij gaat ook staan, "kom eens kijken wat Jorn en ik gemaakt hebben" Mirjam komt net naar buiten lopen en we lopen met z'n alle naar de auto "Sam, Jorn hebben jullie dit gemaakt?" "Nee, de kabouters" zegt Jorn en hij stapt in de auto "gaan de tortelduifjes achterin?" Zegt Mirjam en we stappen allemaal in de auto, ik ga tegen Daan aan zitten "als jij er niet was, was ik nu helemaal alleen" "ik ben en blijf bij je, tot de dood ons scheid. Dan zien we elkaar daarboven namelijk weer" ik lach en leg mijn hoofd op zijn schouder, "ik wil voor altijd bij je zijn" zeg ik zacht, Jorn draait zich om "hebben jullie al gekust?" Vraagt hij ik kijk naar Daan en zie dat hij rood word en mij aankijkt ik ga weer rechtop zitten "we zijn er" zegt Mirjam en ik zie dat Daan opgelucht is. Daan staat al buiten de auto als ik uitstap hij tilt me op en zet me op de grond, hij slaat zijn armen om me heen en langzaam komen zijn lippen bij die van mij, ik sluit mijn ogen. "Iel, ga dat op je kamer doen" hoor ik Jorn en Sam zeggen. Even later lopen Daan en ik de woonkamer binnen en komt Banjer vrolijk op me af gerend, ik ga op mijn hurken zitten en begin Banjer te aaien "Dat doet hij alleen bij mensen die hij aardig vindt" zegt Daan en geeft een kus op mijn hoofd "ik pak je tas even uit de auto" oke, niet erin kijken hè" zeg ik "was ik niet van plan hoor, ik hoeft al die meidenspullen niet te zien" mijn mobiel gaat af en ik zie dat ik een mailtje van Inge heb ' Heey Cindy, de foto's van de fotoshoot met Mabel' ik open de foto's en meteen mis ik Mabel weer, ik merk dat Jorn naast me komt zitten "mooi paard" ik voel tranen branden, gelukkig komt Daan er net aan gelopen en komt naast me op de bank zitten "blijf je drie weken hier?" "Nee, hoezo?" "Zo voelt die tas" Ik laat Daan de foto's van de schoot zien "wauw, twee mooie meisjes op een foto" " ik mis haar" zeg ik tegen Daan "ik ook" zegt Daan "zullen we Banjer in het bos uitlaten?" Vraagt Sam snel, ik merk dat Daan me aankijkt ik knik van ja en Sam en Jorn gaan Banjer alvast aanlijnen " Sorry, Sam kan er niet tegen als er iemand verdrietig is" Daan kijkt mij aan en veegt mijn haren uit mijn gezicht "en ik ook niet" we lopen naar Jorn, Sam en Banjer " ik vraag wel aan Inge of ik op Snowy mag rijden" "dat mag jij vast wel" ik glimlach en we lopen de straat uit, "weet je nog de eerste keer dat wij elkaar ontmoette in het bos?" "Zal ik nooit vergeten" "anders was ik waarschijnlijk dood geweest" zeg ik er snel achteraan. Als we in het bos zijn komen we Owen tegen met zijn zusje en nichtjes " toch samen kerst vieren?" Vraagt hij "we zijn de hele week al samen" zegt Daan en hij slaat een arm om me heen "gelukkig wel, anders was ik echt gek geworden op stal" Owen kijkt vragend naar ons "ik leg het nog wel uit" We gaan ergens op een bankje zitten terwijl Fay, Sam, Jorn en de nichtjes van Owen aan het spelen zijn. "Er zijn nogal heftige dingen gebeurd vandaar" zegt Daan tegen Owen " ik ga even met Banjer ravotten" zeg ik voordat ik zometeen begin te huilen ik klik Banjer los, pak een stok en gooi hem weg. Na de stok een stuk of tien keer weg te hebben gegooid komen Daan en Owen naar me toe, "zullen we met zijn alle naar de ijssalon lopen?" Vraagt Owen "hoelaat is het dan?" Vraag ik, Daan kijkt op zijn mobiel "half een" ik knik en we roepen Jorn, Sam,Fay en de nichtjes van Owen " dit zijn trouwens Anne en Sophie" zegt Owen, we lopen richting de ijssalon. Als we op het grote plein staan kijkt Jorn in de richting van een jongen die muziek draait voor 'Serious Request' ik pak mijn portemonnee uit mijn tasje, pak er een euro uit en geef die aan Jorn "Ga maar een nummer vragen" fluister ik in zijn oor, Jorn rent in de richting van de 'dj', ik zie dat Daan mij raar aankijkt "Wat gaat hij doen?" vraagt Daan verbaasd "hoe moet ik dat weten?" vraag ik en ik zie Jorn alweer teruglopen, hij kijkt lachend naar Owen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen