Hoofdsuk ~1~
ik legde mijn hoofd op de tafel ."niet weer geschiedenis". zei ik met een zucht. megan, het vervelende kind dat me altijd pesten om alles wat ik verkeerd deed, draaide zich om en spottend lachten ze toen ik overeind kwam net op het moment dat meester kol binnen stapte. "maira jeugdel, 50 keer ik mag niet slapen in de klas over schrijven".zei meester kol streng. hij haalde een blaadje te voorschijn en schreef 1 keer ik mag niet slapen in de klas en nummerde 1 t/m 50. ik liep langzaam naar meester kol en pakte het papier uit zijn hand. met een zucht liep ik naar mijn plaats en begon te schrijven. ik wist dat meester kol een hekel aan me had en daarom deed ik wat me gevraagt werd. na 50 zinnen schrijven liep ik terug naar de meester en gaf het papier. "goed, pak je boek en lees bladzijde 29, c voor". zei meester kol. ik liep weer terug en sloeg mijn boek open. ik was even bezig met het zoeken naar c en daarom hielp jason me, de jongen die voor me zat. toen de bel ging was ik iendelijk verlost van school. "DE GROTE VAKANTIE!!!". schreewde een jongen. meester kol opende de deur en zei: "ga u gang". de kinderen vlogen de deur uit de gang in. met een zucht leip ik door de menigte heen de open ganng in. jason liep naast me en samen liepen we achter het grote school gebouw. jason stopte plots en ik draaide me om. "wat is er ja?". vroeg ik. megan...is verlieft op mij. door de woorden van jason kolkte ik zowat van woeden. megan, de naam maakte me al boos. "nou, ik denk dat ik maar moet gaan". zei ik snel. ik rende weg zodat jason niets anders kon zeggen.
"mai, ik ga even boodschapen doen in de winkel. let je goed op je broertjes?". vroeg mijn moeder. even later hoorde ik de auto starten en weg rijden. nu was ik alleen met mijn broertjes, leo en hidden. 10 minuten later hoorde ik de bel gaan. met een zucht liep ik naar de deur. ik maakte hem open en keek naar menno. zijn blonde haren waren niet gekamt en hij droeg een slordig rood t-shirt. "hè mai". zei menno met een glimlach. "hai". zei ik onverstaanbaar. ik liet menno binnen en haalde limonade uit de keuken. "zo, heb je al iets om te doen in de vakantie?". vroeg menno. "niks". antwoorde ik. opeens sprong leo van achter de bank om menno's nek. 'meo'. zei leo. hè, rustig doen, leotje". zei menno leo van zich afduwend. leo ging op de bank zitten. "wa doe meo hir". vroeg de 5 jarige leo. "eigenlijk niks". antwoorde ik. "geef je over!". schreeuwde hidden die binnen stormde met zijn nep pistol. menno sloeg zijn hande in de lucht. "ik geef me al over". zei mennno erg nep like. de 8 jarige hidden liep naar de keuken. "ik ga limo halen". zei hidden.
uit eindelijk op mijn kamer staarde ik naar buiten. "hè mai. ik moet je echt iets zeggen". ik keek naar menno. "wat?"vroeg ik. menno kwam naar me toe. "eigenlijk gaat het over jou". zei hij. "je bent een riaah". fluisterde hij in mijn oor."wat is een riaah?". vroeg ik. "iemand die zich in een blauwe vogel kan veranderen!". zei menno geheimzinnig.
Reageer (3)
kk
1 decennium geledenen ik zal je nog als co-auter zetten(flower)
ga snel veder
1 decennium geledeni hope you folks like it!
1 decennium geleden