Dag 17
Helena is naar de dagboek kamer gekomen om daar een gesprek te hebben met Big Brother.
"Hallo Helena wat kan Big Brother voor jouw doen".
"Ik wil ermee stoppen ik ga opgeven omdat ik me niet echt thuis voel in dit huis en ik mis mijn kinderen zo ontzettend erg.
Ik heb ervan genoten maar het is echt tijd om te stoppen".
"Helena Big Brother begrijpt jouw besluit en geeft daarom een voorstel je mag tegen niemand zeggen dat je weggaat behalve tegen 1 persoon midden in de nacht ga jij met die persoon naar de hal waar je afscheid neemt en het Big Brother huis verlaat. Als dat je lukt en niemand in de gaten hebt dat je het huis verlaat win jij €2500 die je kan besteden aan een leuke vakantie met je kinderen, accepteer je deze uitdaging".
"Ja Big Brother die accepteer ik".
"Dan mag je de dagboekkamer verlaten en tegen 1 iemand zeggen wat je van plan bent je koffer pakken en om 3 uur vannacht in de hal gaan staan".
Helena liep de kamer uit en besloot het te gaan vertellen tegen Ben.
Ben zat in de slaapkamer samen met Jolie, Mandy en Juna.
"Hallo iedereen kan ik Ben even alleen spreken".
Ze vonden dat goed en iedereen liep weg.
"Ben ik moet je iets vertellen ik ga het huis verlaten".
"WAAROM'.
"Sssst niemand mag het weten ik heb een geheime opdracht".
Helena legde de geheime opdracht uit toen ze ondetussen heel snel haar koffer pakte, ze hield wel wat kleren over zodat het niet leek alsof ze wegging.
Ben begreep haar en omhelse haar, 'Helena ik begrijp je ik hou van je ik wens je veel sterkte en succes toe ik hoop dat het je lukt ik ga je helpen we staan samen op vannacht. Ja begrepen".
"Haha Ben je zei ja denk om de opdracht he".
"Dat maakt me nu niks uit het gaat hier om jou".
Helena en Ben lachte nog veel
die avond riep Big Brother alle bewoners naar de lounge om de resultaten van de wekelijkse taak uit te leggen.
"Dit is Big Brother met de uitslag.
Er zijn maar 2 bewoners die meer dan 3 keer ja of nee hebben gezegd dus de taak is door de meeste van jullie geslaagd.
De 2 bewoners die de hele week alleen maar groene dingen mogen eten zijn,
Mandy en Jolie, dit was het vanaf morgen eten Jolie en Mandy alleen maar groene dingen".
Jolie huilde uit bij Jason.
"Oh Jason wat stom ik moet op dieeet ik wil dat niet".
"Nou Jolie laten we vanavond ons nog helemaal voleten" zei Mandy
Iedereen lachte.
03:00 in de nacht.
Iedereen sliep behalve Helena en Ben.
Helena pakte heel rustig haar koffer verder in op het toilet waar ze licht had. Ben wachtte in de woonkamer.
Toen Helena klaar was liepen ze met zijn tweeen naar de hal.
De opdracht van Helena was gelukt.
"Helena veel plezier ik ga je missen.
Doe de groeten aan je kinderen en veel plezier op vakantie".
"Dag Ben na het progamma gaan we zeker eens afspreken beloofd".
Helena liep naar de deur liep er doorheen keek nog eens naar het huis terwijl de tranen over haar wangen liep
"Dag huis ik ga je missen" ze zwaaide Ben nog eens uit en liep weg.
Morgen in Big Brother komen de bewoners erachter dat Helena weg is en wordt de vriendschap tussen Mandy en Juna sterker.
Er zijn nog geen reacties.