Foto bij 03.

''TRIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNGGG!!'' Ik sla met een diepe zucht mijn wekker eindelijk uit na een paar mislukte pogingen. Ik zucht diep en ga rechtop liggen. Ik hoor iemand de trap oprennen, maar ik trek me er niets van aan en neem een snelle, koude douche om lekker wakker te worden. 'Lieverd?' hoor ik m' n moeder aan de andere kant van de deur zeggen. 'Ja?' Ik doe mijn badjas aan en doe de deur open. 'Je gaat toch niet zo voetballen? Ik bedoel, je hebt gisteren een auto ongeluk gehad.' Ze kijkt me met haar ongeruste blik aan. 'Mam, ik heb niks. Ik ga gewoon, punt.' Ik doe de deur dicht, trek mijn voetbalkleding aan en doe mijn haar in een simpel staartje. Ik doe vlug nog een beetje mascara op en ren dan de trap af. Ik pak een appel uit de fruitschaal, pak m' n tas en geef mijn moeder een kus. 'Dag!' Ik zwaai de deur met een klap dicht en spring op mijn fiets naar de voetbalvereniging. Daar loop ik de kleedkamer in en bespreek met de meiden onze techniek. 'We gaan deze wedstrijd winnen!' We schreeuwen, geven elkaar een knuffel en rennen het veld op. Ik glimlach breed. Doordeweeks ben ik stil en alleen op school, maar op het voetbalveld ben ik een heel ander mens, het voelt hier gewoon vertrouwd aan, althans..... ik sper mijn ogen wijd open als ik Justin en Ryan zie opwarmen op het veld. Ik schud met mijn hoofd en kijk dan nog een keer, maar nee, ik verbeeld het me niet. Ik slik even, nu is de drang om agressief te spelen nóg groter dan normaal. Ik warm me op met mijn team en ga dan klaar staan. Ik voetbal al sinds mijn 6e en ben altijd al de spits geweest. Waarom? Nou, omdat ik snel kan rennen en enorm hard schiet. Zo raak ik mijn woede altijd kwijt, en vandaag.. vandaag wordt het pas oorlog op het veld. Ik kijk naar Justin, die recht voor me staat. Ik verwacht zijn gemene grijns, maar hij grijnst op een heel andere manier naar me, zoals hij altijd kijkt als hij een 'leuk' meisje ziet, maar dat kan niet, ik ben geen leuk meisje. Hij geeft me een hand, mooi, hij is dus ook aanvoerder, helemaal geweldig, mopper ik in mijn gedachten. 'Succes babe.' fluistert hij me toe en geeft me een kneepje in mijn hand. Ik frons en trek snel mijn hand terug. Nu ben ik pas woedend, let the game begin..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen