Six
Zayn
Ik kijk even op en stel dan vast dat ik de eerste ben. Ik heb geen enkel idee welke film we gaan kijken. Als het maar geen romantische film is. Daarvan had ik er wel genoeg gezien met Lisa. Zuchtend pak ik een sigaret uit mijn jaszak en steek ik hem aan. 'Hey', hoor ik stil naast me. Ik draai mijn hoofd opzij en kijk recht in het gezicht van Hannah. 'Zijn wij de enigen?' 'Yup, de rest komt zo wel.' Er valt nogal een ongemakkelijke stilte. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat ik nu moet zeggen. 'Wil je een sigaret?' probeer ik dan maar. 'Eh, nee dank je. Ik rook niet.' Terwijl ik inhaleerde knikte ik even. Eigenlijk wist ik helemaal niks over dit meisje. En toch vond ik haar op een of andere manier vervelend. Misschien is ze wel heel aardig? Ik wil best iets vragen over hoe het met haar gaat, nadat ik die ruzie heb gehoord en eigenlijk alles weet, maar misschien kwets ik haar daar wel mee. 'Welke film gaan we kijken?' Ik haal mijn schouders even op. 'Ik heb geen idee. Als we maar geen saaie romantische shit gaan kijken. Of wil jij dat juist?' Grinnikend schudt ze haar hoofd. 'Nee joh, ik ben gewoon blij dat ik er even tussenuit ben.' 'Hoezo?' Ik was niet van plan om te laten weten dat ik eigenlijk al wist wat er aan de hand was, dus kon ik misschien het beste gewoon vragen wat er aan de hand was. 'Eh', begon ze twijfelend. 'Je hoeft het me niet te vertellen hoor. Als je niet wil.' Even knikte ze en nog geen seconde daarna hoorde ik Harry en de rest m'n naam roepen en zwaaien.
Met z'n zessen liepen we de bioscoop weer uit. 'Wat een...aparte film', zei Niall. De rest schoot in de lach en ik lachte mee. We hadden Pitch perfect gezien. Hij ging over een meisjeskoortje en één of andere competitie die ze moesten winnen. Veel had ik er niet van mee gekregen want om eerlijk te zijn heb ik de helft van de film liggen slapen. Uiteindelijk hadden ze wel gewonnen, how suprising. 'Gaan we nog iets drinken?' stelde Liam voor. 'Ik eh, ik moet naar huis', zei Hannah. 'Oh, oké, zie je morgen op school.' We zwaaiden haar nog even uit en liepen dan met z'n vijven naar het cafétje. Ondertussen hadden we onze drankjes en hadden we al betaald zodat we straks gewoon weg konden. 'Hopelijk komt het snel goed tussen Hannah en Lisa. Hannah zag er echt triest uit, en ze zegt zo weinig sinds die ruzie', zei Louis nadat hij een slok van zijn ice tea had genomen. 'Het is zo'n stomme meidenruzie, het komt vast wel snel goed. Waarschijnlijk heeft de één de andere haar make-up gestolen, of zo.' De jongen schieten allemaal in de lach en Liam lach zelfvoldaan over zijn grap. 'I don't think so', mompel ik licht geïrriteerd. Natuurlijk wisten zij niet wat er echt aan de hand was, maar het was echt wel erger dan elkaars make up vernielen. 'Weet jij iets dat wij niet weten, Malik?' vraagt Harry. Zou ik het ze vertellen? Ach, waarom niet. 'Ja, maar het was per ongeluk', begin ik. 'Dus, Vercouteren had me eruit gestuurd, en ik besloot even een sigaretje te gaan roken', ging ik lichtgrijnzend verder. Soms was ik echt geweldig tegen leerkrachten. 'Ik stond tegen het muurtje en hoorde geschreeuw. Dus, nieuwsgierig als ik ben, ging ik wat dichter staan zodat ik het kon horen en ik merkte op dat het de stemmen van Lisa en Hannah waren. Hannah zei dat Lisa egoïstisch was om me te bedriegen.' Dat laatste zei ik wat stiller. Ik was er nog steeds niet helemaal overheen. 'Ze zeiden nog een paar dingen, ik heb geen idee wat, en toen zei Lisa tegen Hannah dat haar vader is weggegaan voor een reden en dat ze haar problemen van thuis niet op haar moest uitwerken. Of zoiets.' Iedereen keek elkaar even aan en zweeg. 'I don't get it.' zei Niall waardoor ik even met mijn ogen rolde. 'Ík denk, dat haar vader recent is weggegaan en dat ze daardoor zo afwezig is. Niet door die ruzie.' legde ik hem uit. 'Wat...erg', zei Harry verbaasd. 'En wat is die Lisa een bitch. Wie zegt er nou zoiets tegen zijn of haar beste vriendin? Sorry hoor Zayn, maar je bent beter af zonder haar', ging hij verder. Bij dat laatste knikte ik lichtjes.
Er zijn nog geen reacties.