De eerste schooldag
De zomervakantie is weer voorbij. Ik zat boven achter mijn computer toen mijn vriendinnen onder aan de trap stonden te roepen. "Daantje pak gauw je fiets anders komen we te laat!!" Ik schrik me dood het was al kwart over 8 en we moesten om half 9 op school zijn!! Ik ren de trap en storm naar buiten. Ik ren naar het schuurtje en pak mijn fiets. "We hebben nog 5 minuten", zei Mies. Opeens ging iedereen heel snel fietsen. Net toen we de school in renden ging de bel. "Yess net op tijd", zei Milena. We gingen snel allemaal op een stoel zitten. Er werd net verteld wat de klassenindelingen zijn. De directeur was al bij klas A1D. "Misschien is de klas waar wij in zitten al wel geweest!!?", zei Dana Net op dat moment zegt de directeur: "In klas A1D zitten: Daantje, Mies, Louis, Zayn, Dana, Niall, Milena, Harry, Iris, Liam. Iris zegt:"Wow wat een kleine klas!!" De directeur zegt: "Willen de leerlingen die ik net heb opgenoemd uit klas A1D naar voren komen." We staan allemaal tegelijk op en lopen naar voren.
Even later zaten we met z'n tienen in het lokaal. We waren allemaal druk met elkaar aan het praten. Milena stootte me aan en zei: "Wooow wat een knappe jongens!!" "Vind je?",zei ik. Toen onze mentor binnen kwam (Mvr.Timmerman) was iedereen direct stil. Ze stelde zich voor en gaf ons een opdracht. Ze zei: " Maak tweetallen, we hebben 5 jongens en 5 meisjes dus per groepje 1 jongen en 1 meisje. Milena rende gauw naar Harry toe. Hij begon te lachen. Iris liep naar Liam toe en zei': "Wij samen?" "Ja hoor!", antwoorde Liam. Gauw daarna zaten ook Mies en Louis bij elkaar. Toen waren Dana, Niall, Zayn en ik nog over. Dana liep naar Niall, dus ik moest met Zayn. Toen zei Mvr.Timmerman: "Hier hebben jullie per groepje een papier, veel succes met de opdrachten!" Zayn haalde een papier op en ging weer naast me zitten. Louis en Mies waren al weg ze hadden hun papier gepakt en waren snel uit de klas gegaan en op de gang zag ik ze met hun mobiel. Vast nummers aan het uitwisselen dacht ik. Iedereen zat gezellig te praten. En ik en Zayn zaten het papier te lezen. We waren de enige die serieus deden. We lazen de eerste opdracht er stond: Ga naar het lokaal C8 en zoek een papiertje het maakt niet uit welke. Zayn en ik stonden op en liepen de gang in. Iedereen was gezellig aan het praten en nummers aan het uitwisselen behalve wij. Dus ik dacht dan vraag ik zijn nummer wel kijken of hij dan ook meer begint te praten. Hij schrok toen ik wat zei, maar hij gaf zijn nummer. En het hielp hij bleef maar door praten. Hij is dus toch wel heel gezellig dacht ik.
Een uurtje later waren we klaar. Zayn en ik liepen het lokaal in. De anderen waren er nog niet. Mvr.Timmerman was er wel ze vroeg: "Alles gelukt?" "Jahoor!!", zeiden Zayn en ik tegelijk. We gingen weer zitten en wachtte tot de anderen er waren. 5 minuten later kwamen Dana en Niall ook binnen, ze gingen naast ons zitten. Een minuutje later kwamen ook de anderen binnen. Toen ging de bel we liepen de klas uit en gingen naar de kantine. We gingen met z'n tienen samen aan een tafeltje zitten. We aten ons broodje op en gingen naar de pauze weer naar hetzelfde lokaal als we voor de pauze hadden gezeten.
Onze mentor zei: "Ik weet niet wat we nu nog kunnen doen dus van mij mogen jullie naar huis gaan." Iris riep heel hard: "Jeeeeejjjjj!!!!"
We liepen de klas uit en we gaven elkaar allemaal ons nummer. We liepen naar de fietsenstalling en pakte ons fiets. We namen afscheid van elkaar en fietsten naar huis. Iedereen riep tegelijk: "Tot morgen!!" We begonnen te lachen en fietsten naar huis.
Reageer (1)
Egt super leuk!!
1 decennium geledenGauw doorschrijven jij!!
xxx(H)