Four
Zayn
'Ik heb geen zin in les', zucht ik overdreven waarna Niall en Liam even grinniken. Met z'n drieën zitten we op een bankje op het schoolplein wachtend tot de bel gaat. 'Zayn...?' begint Liam voorzichtig waardoor ik mijn blik op hem richt. 'Ja? Wat is er?' Ik ben best benieuwd want de manier waarop hij mijn naam uitsprak was anders dan gewoonlijk. 'Niet boos worden, oké?' Ik knikte even fronsend. 'Weet je eigenlijk waarom Lisa het uitmaakte?' Autch. Die had ik niet zien aankomen. Misschien moest ik hen toch wel de waarheid vertellen. Waarom zou ik me moeten schamen? Bovendien zijn het m'n beste vrienden dus vertrouw ik hun wel. 'She...cheated on me', mompel ik zacht. 'She did what?!' roepen ze allebei tegelijk op een verongelijkte manier. 'Dus jij maakte het daarna uit?' stelt Niall vast. Ik schud lichtjes mijn hoofd. 'Ze zei dat ze niet meer van me hield en het daarom deed', mompel ik weer op dezelfde toon als net. Dit is best zwaar voor me. Vooral omdat ik niet echt graag mijn emoties laat zien, zelfs niet aan mijn beste vrienden. 'Dus toen maakte ze het uit', ga ik verder. 'Wow, dat had ik niet van haar verwacht.' Ik draai mijn hoofd naar Liam en zucht zacht. 'Me neither'. 'Daar zijn ze, shh', zegt Niall snel waardoor ik hun kant opkijk. 'Hi', zegt Lisa opgewekt en vrolijk. Wat is ze eigenlijk een bitch. 'Hi', zeg ik net zo vrolijk terug met een fake smile. 'Hey Hannah, jij bent goed in wiskunde, toch?' Liam wacht niet eens op antwoord en gaat al verder. 'Zou je me na school iets willen uitleggen? Bij mij thuis?' Voor het eerst sinds ze hier staat haalt ze haar blik van de grond. Ze heeft gehuild, dat kan je zo zien. Haar ogen zijn helemaal rood en ze ziet er erg moe uit. 'Eh, kan het een andere keer? Ik heb niet zo veel tijd vandaag.'
'Eh, oké, sure. Je zegt maar wanneer', antwoordt Liam terug. Iedereen ziet dat er iets met haar is maar niemand vraagt iets. Ik ga het ook niet vragen aangezien ik zelf wel genoeg problemen heb en we nou niet bepaald close zijn. Wanneer de bel gaat staan de jongens en ik op, klaar om naar de les te gaan. 'Welke les hebben jullie nu?' vraagt Niall aan Lisa en Hannah. 'Ons eerste uur viel uit maar we moesten we al op school zijn', antwoordt Lisa oogrollend. Opeens kan ik niets meer aan haar uitstaan. Wat een trut. Misschien ben ik toch beter af zonder haar.
'Ik heb toch niets gedaan?!' roep ik als de leerkracht zegt dat ik eruit moet. 'Geen tegenspraak. ga maar op het schoolplein zitten, want je gaat je toch niet melden, zelfs al zou ik het zeggen.' Ik grijns even. Wat kent hij me toch goed. 'Bye', zeg ik nog waarna ik de deur achter me dichttrek. Ik vond de les toch al saai, dus eigenlijk maakt dit niet uit. Ik ga tegen één van de muren staan en steek een sigaret op. 'Hoe kon je hem bedriegen, Lisa?! Weet je niet hoeveel pijn het doet? Je bent zo egoïstisch!' Ik frons even en spits mijn oren. Blijkbaar zaten Lisa en Hannah aan de andere kant van de muur. Ik ga wat dichter staan terwijl ik zodat ik hun beter kan horen en gooi mijn sigaret op de grond. 'Wow calm down? Je moet je frustraties van thuis niet op mij uitwerken? Eerst zeg je er niks op en nu is ineens alles mijn schuld? Misschien is je vader wel weggegaan voor een reden.' Stilte. Het enige wat ik nu hoor is gesnik en voetstappen die vervagen. Dus haar vader is weggegaan? Is dat wat er aan de hand was vanochtend? Ik twijfel even of ik naar haar toe zou gaan maar besluit dan dat ik haar toch beter alleen laat.
Oké hoi, sorry voor de break. Ik heb besloten om toch maar met deze story verder te gaan, goed?
Reageer (1)
Hell yeah, dat je dat nog moet vragen ik heb echt super lang gewacht tot je weer verder ging x
1 decennium geleden