Foto bij - hoofdstuk 1 ~ het kaartje

het kerstkaartje

dit is het eerste hoofdstuk en waarschijnlijk ook met heel weinig woorden..
Volgende keer schrijf ik iets met meer woorden maar ik had heel weinig tijd.

Veel leesplezier ! x

Ik zie de postbode aankomen. Fietsend op zijn oranje fiets. Hij stopt bij onze groene deur, stapt van zijn fiets en gooit wat in de brievenbus. Ik loop naar de voordeur, pak de envelop en maakte hem open. "ik zie het al, weer een kerstkaart." ik vouw hem open en lees wat erin staat. "Voor Louis. Fijne feestdagen! maar.. huh, geen naam van verzender.. wat raar." Ik bekijk het kaartje nog eens goed. Dan roept mijn moeder opeens: " Louis! Het is 8 uur je moet al lang weg zijn!" "ooh nee!" ik pak mijn tas, doe mijn jas aan en loop richting de garage. Ik pak mijn fiets, en fiets zo hard als ik kan naar school. " Heee Zaynieboy!" roep ik naar Zayn als ik na 5 minuten hard fietsen op school aankom. Zayn kijkt om en roept terug: "Heee Loetje!" Ik zet mijn fiets neer en loop naar hem toe. "hoe is het?" zegt hij. "goed met jou?" "ook!" "mooi, maar hé.. ik heb zo'n raar kerstkaartje gekregen zonder de naam van de verzender. Is die misschien van jou?" "Nee, staat er ook geen adres op?" "euhm.. weet ik niet, daar heb ik niet naar gekeken." "Weet je wat ik ga vanmiddag wel met je mee naar je huis, dan kunnen we kijken van wie het is." "Oké doen we!" Dan gaat de bel. Zayn en ik lopen samen naar binnen richting het nederlandslokaal. Ik kan me de hele les niet concentreren, ik denk de hele tijd aan dat kerstkaartje. Ik wil zó graag weten wie het heeft verstuurd. Na 50 minuten nadenken over wie het kan zijn gaat de bel.

12:00 grote pauze

"hé Zayn, misschien heeft Niall of Liam hem wel verstuurd.. " " Ja dat zou kunnen. Kom we gaan het vragen!" We lopen richting de vaste plek van Niall en Liam, het bankje bij de paarse muur. Daar zitten ze. "Hee!" zeggen Zayn en ik. "Hee!" zeggen ze tegelijk terug. "kom zitten!" Zegt Niall dan. Dus wij gaan bij Niall en Liam zitten. "hé gays, heeft een van jullie mij misschien een kerstkaartje gestuurd?" "Nee ik niet" zegt Liam "wij doen daar niet aan." "wij ook niet." zegt Niall dan. "Oké dan weet ik het echt niet meer." zeg ik. "We zien wel." stelt Zayn me dan gerust. "En ach.. het is maar een kaartje.. waar maak je je zo druk om?" "Ik weet niet.. ik wil het gewoon graag weten.." Dan gaat de bel weer. We lopen met zijn viertjes naar wiskunde. Ik zit naast Zayn, ik rechts en hij links. Liam en Niall zitten achter ons.

Reageer (2)

  • Petrified

    Leuk! Verder <3
    Een paar tips misschien;
    - Meer hoofdletters gebruiken
    - Uitgebreider schrijven, bijv. wat er in hem omgaat. Dan wordt het makkelijker om te lezen.
    Verder echt heel goed! (H)(H)

    1 decennium geleden
  • Michellexx1D

    Leuk verhaal!! Gauw verder schrijven!!(H)(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen