Hoofdstuk 29
Ik word wakker van mijn broertje die me zachtjes wakker schud "Cindy, het heeft gesneeuwd" ik kijk op en zie m'n broertje met een big smile op z'n gezicht staan "wat ga je uitspoken?" Vraag ik nieuwsgierig "dat zie je nog wel" zegt Cas, hij loopt de kamer uit en ik ga weer liggen. Binnen no time vallen mijn ogen dicht en droom ik over Mabel, ik hoor iemand praten en word gillend wakker "wat is er gebeurd?,waar is Mabel?" "Uhm" zegt Daan en hij wijst naar Cas en daarna naar de sneeuw in zijn nek. Ik veeg de sneeuw uit zijn nek en kijk Cas met een vernietigende blik aan, Daan trekt me tegen zich aan en fluistert "we pakken hem wel terug" en we gaan nog even liggen "waarom gilde je net?" vraagt Daan en hij legt zijn hand op mijn buik "ik droomde over Mabel, en over het ongeluk" "ik ben bij je, we gaan zo naar Mabel" "vannacht, ze is.." Ik begin te huilen en Daan trekt me nog dichter tegen hem aan "wat is ze vannacht?" "Dood" "nee, waarom denk je dat?" Ik kijk omhoog naar Daan "hoezo nee? Ik was er zelf bij" zeg ik nog na schokkend "schat je hebt gedroomd, we gaan naar Mabel" Daan staat op en tilt mij omhoog, we kleden ons aan. Ik geloof Daan nog steeds niet, maar hij zal wel gelijk hebben. We lopen naar beneden en eten snel iets, daarna stappen we op de fiets en fietsen richting de manege, onderweg zeg ik tegen Daan dat ik het nog niet geloof en dat ik zin heb om vanavond bij hem kerst te vieren. We fietsen het erf op en lopen naar Mabel "kijk, ze is er nog" zegt Daan en hij geeft mij een kus op neus "goed dat jullie er zijn" ik draai me om en zie dag Inge achter ons is komen staan "hoezo" vraag ik bang omdat ik het waarschijnlijk al weet "is het wat ik denk wat er is?" vraag ik bang "waarschijnlijk wel" zegt Inge, ik wil weglopen maar ik wordt tegen gehouden door Daan "loop alsjeblieft niet weg, je mag best huilen" ik begin te huilen en ga bij Mabel in de stal zitten "We hebben zoveel meegemaakt samen en nu ga je opeens" ik leg mijn gezicht in haar manen en merk dat de staldeur dichtgemaakt word, daarna is het stil. Een kwartier later hoor ik iemand zeggen "Cindy, de dierenarts is er" ik draai me om en zie dat Inge in de stal is komen zitten. "Mag ik erbij blijven?" "Niet als het veulen komt, hier hangt een camera dus we kunnen het in mijn kantoortje volgen" Inge staat op "kom je" ik sta ook op en loop achter Inge aan, ik zie dat de stal van Zorro een stukje opstaat. Ik loop erheen en zie dat Daan in de stal zit, hij heeft niet in de gaten dat ik voor de stal sta en is tegen Zorro aan het praten. Ik duw zachtjes de staldeur verder open en ga naast Daan zitten "Mabel gaat een veulen krijgen" "dat weet ik" "maar, dat is nu" "dat meen je niet" "jawel, we kunnen het volgen in het kantoortje van Inge" "waarom zitten wij dan hier?" Daan staat op, geeft Zorro een klopje op zijn hals en trekt mij omhoog, we lopen de stal uit en Daan trekt mij mee naar het kantoortje.
Er zijn nog geen reacties.