Foto bij 0.3

Justin pov

'Heey, Moise wat doe jij hier ?' Vraag ik verbaasd. Scooter wijst naar een stoel tegenover zijn bureau. 'Neem plaats Justin' zegt hij. Ik probeer netjes te blijven en ga zitten. 'Dus ik denk dat jullie allebei wel zo'n beetje weten waarom jullie hier zitten ?' Vraagt Scooter alsof hij de schoolhoofd is. Ik knik. Waarom had ik ookal weer ja gezegd ? Ik kon ook gewoon bij de Starbucks blijven. Waarom denkt hij dat hij zomaar mijn leven kan bepalen ? Ik probeer rustig te blijven. 'Laten we even de regels doornemen' zegt scooter serieus. ' welke regels ? Zijn er nu zelfs regels over hoe ik moet doen da k iemand leuk vindt ?' Antwoord ik boos. Waarom zou ik me inhouden, het boeit Scooter toch nooit wat. Scooter negeert mijn opmerking en gaat door. Ik pak mijn telefoon en beantwoord een paar Whatsapp berichten. 'Justin ?' Vraagt Scooter. Ik zucht en kijk op. 'Wat?' Vraag ik geirriteerd. 'Kun je er even bij blijven? ' vraagt Scooter weer. Ik schud mijn hoofd en ga verder met berichtje. 'Justin? ' herhaalt scooter maar dit keer met een boze ondertoon. ' zeg gewoon wanneer we moeten beginnen, die regels boeien me niks.' Zeg ik. Moise kijkt op. 'Inderdaad' zegt ze eindelijk. Ik wist niet dat dat kind nog kon praten. Nu is het Scooter's beurt om te zuchten. ' oke dit is het plan, jij doet alsof je Moise hebt ontmoet toen ze meespeelde in jouw videoclip, jullie gingen meteen die dag op een date en toen is het langzaam wat geworden, de preciese datum is 8 december, morgen gaan jullie samen op een date en dan hopen wijn dat er veel paparazzi komt. Verder doe je heel normaal, in het begin ontken je alles en later niet meer. Vergeet niet naar elkaar te tweeten en zovaak mogelijk af te spreken !' Zegt scooter snel. Ik zucht. Zo ging het bij Selena ongeveer ook. Moise kijk ook verbaast. ' ik weet niet zeker of ik dit wel wil..' Zegt zij. Scooter kijkt geschrokken. 'Alsjeblieft Moise ik weet zeker dat je dit kan, we hebben je nodig.' Moise zucht. 'Oke' ik zucht en sta op, 'okee, dan ga ik weer' zeg ik nep- vrolijk. Ik loop de deur uit. Ik haat Scooter, denk ik in mezelf.

Ik ga in mijn auto zitten. Moise loopt net het gebouw uit. Ik zie hoe ze wanhopig op een taxi wacht. Ik stap uit. 'Moise, zal ik je anders een lift geven?' Vraag ik. Ze kijkt op en glimlacht. 'Dankje''. Zegt ze. Ik vind dit hele gedoe misschien niet leuk, maar dat betekend niet dat ik niet aardig hoeft te zijn tegen haar. Zij kan er niks aan doen dat ze Scooter's nieuwe slachtoffer is. Ze stapt in en ik vraag waar ze moet zijn. Ze zegt haar adres en ik start de auto.

Reageer (1)

  • OrangeRose

    woehoeee<33 benblijmetnieuwehoofdstukje!

    byebye

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen