FLASHBACK
Ongeduldig keek ik voor me uit. De uren tikten langzaam voorbij en de lessen duurden langer dan normaal. Nog anderhalf uur te gaan en dan zal ik Zayn weer zien. Hij had me zijn nummer gegeven en hadden een aantal keren gebeld. Het was een leuke jongen, maar liet niet veel los. Het leek als of hij niets van me moest, maar het was zijn idee om af te spreken. Een film te kijken. Ik had enthousiast gereageerd dat er een leuke film in de bioscoop draaide maar dit idee had hij me snel uit het hoofd gepraat. Hij kon er niet ongezien heen en al helemaal niet met mij. Dit waren niet zijn precieze woorden geweest maar het kwam er op neer. Ik zuchtte even diep en staar naar buiten. Er werd een aantal keren op de deur van het lokaal geklopt en niet veel later kwam er vrouw van middelbare leeftijd naar binnen gewandeld. Ze kreeg een knik van mijn docente en begon haar woordje. Ik luisterde aandachtig en mijn mondhoeken trokken naar beneden. We waren na dit lesuur uit en de bel zou binnen 5 minuten gaan. Zayn zou me om 3 uur omhalen dus ik kon hier op school een uur gaan wachten. Rose tikt me aan en grijnst. 'Zullen we de stad ingaan?' Ik schud mijn hoofd en bijt op de binnen kant van mijn wang. Ik haatte het feit dat ik moest liegen tegen een van mijn beste vriendinnen, maar dit was wat Zayn wou. 'Had al met mam afgesproken om naar kuuroord te gaan.' Ze knikt en wenst me veel plezier voordat ze opstaat en het lokaal verlaat.
Twijfelend kijk ik naar het groene telefoontje. Ik zuchtte even en keek nogmaals naar mijn horloge. Ik druk erop en hield me mobiel strak tegen me oor aangedrukt. Zijn stem klonk vrolijk en een glimlach streek over mijn lippen. 'Met mij.' mijn woorden spreek ik snel maar duidelijk uit en kijk naar de grond voor me. 'Hey, waarom bel je? Het gaat toch wel door?' Zijn stem klinkt slechts als een geratel in mijn oor en grinnikend schud ik mijn hoofd. 'Nee, ik wou alleen vragen of je me nu op zal kunnen halen? Ik ben namelijk al vrij.' Er klinkt gerinkel vanuit de telefoon. 'Zayn?' Mijn stem klinkt vragend en onopgemerkt trek ik een wenkbrauw omhoog. 'Sorry. Ik kom er aan. Tot zo.' Voordat ik iets terug kan zeggen hoor ik de pieptoon al en kijk ik naar het scherm. Ik pak snel een sigaret uit mijn tas en wacht op zijn verschijning.
Hey babes,
Weet iemand een leuke bijnaam voor Zayn? Niet zo'n standaard van Zaynie of Zaynerd, maar zoiets als dipshit? Alleen iets wat je zegt op speciale momenten? En als iemand een bijnaam voor Mila heeft is natuurlijk helemaal welkom. Dat zou ik op dit moment nog meer waarderen.
Reageer (1)
Nee sorry, ben niet zo goed in bijnamen verzinnen. Wel weer super geschreven.
1 decennium geledenSnel verder....
Xxx