Hoofdstuk 1
Met een schok wordt Coco wakker. Alweer die droom..
Ze zucht. ze licht net zo lekker in haar warme bed! Gelukkig is het zomer en is het al aardig warm in haar kamer.
Ze gaapt en staat op. Het is mooi weer en Coco hoort de vogels al fluiten. Zouden vogels altijd een goed ochtendhumeur hebben?
Dan waait er een warm briesje naar binnen en haar paarse gordijn wappert zachtjes mee. Coco sloft slaperig naar de badkamer
De doet de kraan open en laat het water in haar handen vallen. Het water is opvallend koud en helder.
Als ze even later van de trap naar beneden sloft, zit haar moeder al te lezen in de krant op de bank. Naast haar op het kleine tafeltje,
staat een dampende kop thee. `Goedemorgen', zegt mam zonder van haar krant op te kijken. Coco mompelt goedemorgen terug.
Je ontbijt staat op tafel, maar je moet wel zelf de boter pakken hoor. Voor je het weet is ie al gemolten, het is ook zo warm.'
Op de vensterbank ligt haar kat nog te slapen. Ze heet Mimauw en het is volgens Coco de liefste poes van de wereld.
Mimauw heeft een zwarte vacht en heeft doordringende, groene ogen. Lekker crossaintjes! Ze loopt naar de koelkast, die volstaat met vakantiefoto's, en pakt de boter. Mimauw is intussen wakker geworden en volgt met haar groene ogen de bewegingen van Coco. Ze woont hier al drie jaar en ze weet heel goed dat haar baasje niet tegen haar doordringende ogen kan. Dan springt ze met een lenige sprong van de vensterbanken loopt naar Coco toe. Coco zit net haar crossiantje
op te eten. Bij elke hap kraakt het crossiantje, alsof het vermoord word. Mimauw loopt luid spinnend tussen Coco's benen door. Coco weet wat dat betekent.
Onbijt. Ze staat op, loopt naar het keukenkastje en pakt de zak kattenbrokken. Intussen loopt Mimauw achter haar aan en kijkt heel onschuldig naar Coco.
Dan loopt ze naar de voordeur, waar Mimauw's etensbakje staat en strooit het bakje vol met kattenbrokken. Mimauw is haar gevolgt en begint meteen te eten.
Als ze even later haar tanden heeft gepoetst, haar haren in een rommelige staart heeft gedaan, is het tien over acht. Ze pakt haar schooltas bij de trap, haalt haar sleutels eruit en loopt naar de voordeur. Mimauw wilt met haar mee naar buiten maar Coco duwt met haar been de poes weer naar binnen. `Dag mam!'
Dan sluit ze de deur en loopt naar buiten.
Het is zomer en zoals gewooonlijk staat Kiki al buiten te wachten bij de brug. Ze wonen dicht bij school en gaan dus lopend.
Kiki is Coco's besten en enige goede vriendin. Ze vindt het wel fijn want van te veel mensen om haar heen wordt ze heel erg moe.
Kiki heeft rood haar en vrolijke, twinkelende, zeeblauwe ogen. Het leuke aan haar is dat ze altijd vrolijk is en gewoon anders is dan anderen.
Vooral haar kledingstijl is opvallend. Vandaag heeft ze een wit kreukloos jurkje aan dat net boven haar knieen komt. Verder heeft ze wit met zwarte kniekousen en in haar haar een grote strik. `Hoi Coco!', roept Kiki. Samen lopen ze verder naar school.
Reageer (2)
Like it! Go on girl! X
1 decennium geledenOmg je schrijft echt goed! Snel verder! X
1 decennium geleden