Plus que ma propre vie. 20
Edward stopt een dvd in de dvd speler en komt naast me zitten op de bank. Ik heb geen idee welke film het is. Hij heeft de voorkant voorgelezen en heeft gevraagd of ik die film ook wou zien en ja, ik heb geknikt. Afspraakje? Ziet hij dit echt als een afspraakje? Edward spoelt de reclame en de andere trailers door. Ik kijk hem aan. Hij is zo perfect. Edward blijft strak voor zich uitkijken, maar als de film begint kijkt hij me met een glimlach aan. ‘Wat is er?’ Ik schud mijn hoofd. ‘Nee niets, was wat aan het nadenken.’ Ik ga goed op de bank zitten en richt mijn hoofd op de televisie waar de film al speelt. Nu voel ik Edward zijn ogen op mij branden. Ik kijk opzij en kijk hem recht in zijn ogen aan. Nu glimlacht hij en vervolgens draait hij zijn hoofd bij en kijkt weer naar de film.
De film is zeker al op de helft en als je het volgt, is het best een spannende film. Er klinkt een melodie en meteen staat Edward op. Ik zet de film op pauze en volg zijn bewegingen. Hij pakt een telefoon en neemt op.
Met Edward … Ja … Ja, ze is al hier … Waarom niet dan? … Oh echt? Wacht ….
Hij loopt naar het raam, kijkt even naar buiten en loopt vervolgens weer terug.
Ja, ik zie het … Ja nou prima, tot morgen dan … Ja, zal ik doen, doei.
Ik kijk hem vragend op nadat hij de telefoon terug heeft gelegd. ‘Je krijgt de groetjes van Alice en ze belde om te zeggen dat het sneeuwt’ zegt hij als antwoord op mijn gezicht. Ik blijf hem aankijken. ‘Er ligt behoorlijk wat sneeuw.’ Ik sta nu ook op om naar buiten te kijken. Er ligt inderdaad veel sneeuw. ‘Ik weet niet of ik je straks wel naar huis kan brengen, als het zo blijft sneeuwen is dat behoorlijk gevaarlijk. Alice heeft op het nieuws gezien dat dit nog niets is en er nog hele sneeuwstormen komen. Alice blijft dus Jasper slapen en Emmett blijft bij Rosalie slapen.’ Ik kijk op de klok. ‘Het is nog maar half 3, we zullen straks wel zien.’ Hij knikt. We gaan beiden weer op de bank zitten en ik zet de film weer aan.
De verwarming staat al hoger, maar tijdens de helft van de tweede film kreeg ik het heel koud. Dus Edward heeft een dekentje voor me opgehaald. De aftiteling van de film komt in beeld. Ik rek me een keer uit. ‘Goede film. Het is lang geleden dat ik nog films heb gekeken’ zeg ik tegen Edward. ‘Ik beloof je dat de volgende keer dat we iets met zijn tweeën gaan doen, het wat specialer is’ antwoord hij meteen. Ik schud mijn hoofd. ‘Dit is prima zo, gezellig.’ Hij glimlacht. ‘Het is 5 uur, heb je honger?’ Eigenlijk lustte ik wel wat ja, dus ik knik.‘Dan zal ik eens even wat voor je koken!’
Edward staat zich in de keuken druk te maken en loopt van de ene kant van keuken naar de andere kant. Ik zit aan de bar van de keuken toe te kijken en kan alles prima zien. ‘Kan ik je echt nergens bij helpen?’ vraag ik voor de derde keer. Hij schud lachend zijn hoofd. ‘Nee Bella, echt niet. Het is bijna klaar.’ Hij zet een wekkertje aan en gaat aan de andere kant van de bar voor me staan. ‘Nu moeten we nog 10 minuten wachten!’ Ik glimlach naar hem. ‘Ik wist helemaal niet dat jij kan koken’ zeg ik tegen hem.
‘Er is nog zoveel wat jij niet weet, Bella’ grijnst Edward.
Reageer (2)
Oelalalala!
1 decennium geledenDussss Snel verder!!! <333 1 decennium geleden