Foto bij Informatie vooraf.

Hier vind je informatie over het Verbond van de Wakers en dergelijke zaken.

Het grootste deel van deze informatie is gewonnen uit inlichtingen van werknemers-(ik zal geen namen noemen) en uit de oude geschriften en boeken van De Wakers.

Een stukje geschiedenis.
Omstreeks het 1000 v.Chr. ( Christelijke Jaartelling) besloot het volk wat later bekend zou staan als "Het Verborgen Volk" om definitief zijn relatie met de steeds machtiger wordende mensheid te verbreken.Daarom creëerden de machtigste van het Verborgen Volk met een mengeling van eeuwenoude magie en wetenschap (let wel, deze technieken zijn tot nu toe nog onbekend voor de Mensen) een nieuwe wereld. Na de "Grote Verberging" zoals sommigen het noemen, liet het Verborgen Volk zeer weinig tot niets meer van zich merken, behalve misschien in mythen, legenden, en archeologische vondsten uit het oude Egypte, en in Griekenland kan men soms nog sporen vinden. Voor de G.V. hadden vele Mensen (soms onbewust) de Gave van het Zien, tegenwoordig is dat beperkt geraakt tot zeven families (en misschien enkele onbekende individuen) verspreid over de zeven werelddelen. Deze families vormen samen het Verbond van de Wakers.

Informatie over Het Verbond van de Wakers
Omstreeks 1630 (precies gezien in 1632) werd het Verbond opgericht, de families besloten om ieder op een apart werelddeel te gaan wonen en om de drie jaar een bijeenkomst te houden. Ook werd er een leider/voorzitter gekozen, Kylemore van Europa was de eerste voorzitter van de Wakers.-Al snel besloten de families onderzoek te doen naar de herkomst van hun gave, zo kwamen zij stukje bij beetje achter de geschiedenis van het Verborgen Volk. Na ongeveer 75 jaar wist Het Verbond contact te leggen met het VV (afkorting Verborgen Volk) . Zij besloten daarna om voortaan het VV te beschermen tegen de Mensen, en omgekeerd. Dat is tot nu toe altijd goed gegaan hoewel er een paar gebeurtenissen plaats hebben gevonden die beter voorkomen hadden worden, zoals een tsunami. Leuk weetje: deze tsunami werd veroorzaakt door een stel ontsnapte meerminnen die voordat zij terug keerden naar hun eigen oceanen en zeeën, een aanvaring hadden met een aantal Wachters die hen duidelijk wilden maken dat ze toch ècht beter terug konden gaan. Maar goed.

Dingen die er misschien minder toe doen ( maar wel handig zijn om te weten)
~ Iedere persoon die bij het Verbond hoort noem je in principe een Waker, maar iemand met de Gave van het Zien noem je een Watcher.
~Wanneer ons verhaal begint bevindt de voorzitter zich in de familie van Oceanië (Edric Tasman- "de geleerde" ).
~ Je zou kunnen denken dat zo'n familie helemaal vol zit met Watchers, maar dit is niet waar. Sterker nog, de Gave blijft beperkt tot meestal zo'n drieëntwintig familieleden.
~ Iedere familie heeft een hoofdtak ( daar worden meestal de Watchers geboren) en een aantal zijtakken.
~ In principe heeft iedere Watcher niet alleen de Gave van het Zien, maar ook een soort magische gave. Veelvoorkomende gaven zijn:
- telephatie
- versterkte zintuigen
- genezen
~ Het logo van het Verbond is een tijgeroog (Watcher- oog.... )

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen