Foto bij 002

FLASHBACK.


Ik kijk over mijn schouder naar de honderden gillende meisjes die aan het wachten waren om een enkele glimp van de 5 jongens te zien. Ik draai me terug naar de weg en richt mijn blik nog een keer in de rondte. Ik zie niemand mijn richting opkijken en sla af het donkere zijstraatje in. Zonder op te kijken grijp ik naar mijn zak en haal er snel een sigaret uit. Ik richt mijn blik omhoog en slaak verschrikt een zacht gilletje. Een gedaante staat iets verder op in het steegje en kijkt mijn richting op. 'Je liet me schrikken.' Zijn stem klinkt hard. 'Het spijt me.' De jongen komt dichter naar me toe lopen en een licht straaltje van de zon glijdt over zijn gezicht. Ik zie in zijn hand een sigaret en ik zucht even. 'Mag ik je aansteker lenen?' Hij zet een stap naar voren en kijkt me voor enkele seconden aan voordat hij de woorden uit zijn mond laat glijden. 'Als ik hier niet was geweest, hoe had je je sigaret dan aangestoken?' Ik grijns even. 'Dan had ik de mijne uit mijn zak gehaald.' Hij glimlacht even en houdt zijn aansteker voor mijn neus. 'Dank je.'

Ik had mijn rug tegen de muur gezet en enkele seconden later kwam hij tegen over me staan en leunde zijn rug tegen de muur die tegenover me stond. 'Waarom ben je hier?' Hij wist precies wat ik bedoel en haalt zijn schouders op. 'Waarom zou ik je dat vertellen?' Ik begin te lachen en neem een hijs van mijn sigaret. 'Omdat ik nieuwsgierig ben. Er staan honderden meiden en jij staat hier in een steegje je sigaret te roken, terwijl iedere directioner weet dat je rookt.' 'Je bent een fan?' Zijn stem klinkt geamuseerd en zijn glimlach vervaagd iets als ik mijn hoofd schud. 'Mijn zus.' Hij knikt begrijpelijk en zet zijn glimlach terug op. 'Dus je weet meer over ons dan je werkelijk wou weten?' Ik haal mijn schouders op en schud mijn hoofd. 'Jullie hebben goede muziek, maar jullie privé leven gaat me eerlijk gezegd niet veel aan. Dus ik verdiep me er niet in en luister er niet naar als me zus er iets over kwijt moet.' Ik neem nog een hijs en blaas het uit. 'Zou ik je handtekening mogen? Voor me zus?' Hij knikt en grijpt naar zijn broek. 'Ik heb geen papier bij me.' Ik sluit mijn ogen en grinnik. 'Maar ik wel.'

Reageer (2)

  • yawn

    Omg ! ABO ! Snel verder !!!

    1 decennium geleden
  • Manonxxx

    super leuk stukje.
    snel verder..
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen