Hoofdstuk 1: Het begin!
Ik was een normaal meisje, was nog niks met me aan de hand. Tot de dag dat ik een brief bij mij thuis kreeg. Ik wist niet wat voor brief het was ,ik wist alleen dat het een speciale brief was.
Mijn naam stond erop en een rare stempel erbij.
Ik pakte de brief van tafel en rende naar boven, naar mijn kamer. Ik wist niet wat ik van de brief moest denken. Ik heb de brief gewoon open gemaakt en er stond een rare tekst in: ‘’ Deze brief is alleen voor jou en voor niemand anders dan alleen voor jou. Je bent hierbij uitgenodigd om naar de hoge school van tovenarij te komen, wij zien een groots iemand in jou.’’ Wat te fuck, hoge school van tovenarij? Haalt iemand een grap met me uit of zo? Ik wist totaal niet wat ik er van moest denken. Ik had zoiets van, ja het zal wel, ik zie wel wat er gebeurd. Ik heb de brief verscheurd en weggegooid. Ik heb een hele week niks meer gehoord over die stomme brief totdat, Waren dat nou uilen die daar in die boom zaten. Wat hebben ze in hun mond? Naarmate ik beter keek zag ik dat die uilen delfde soort brief hadden als een paar weken geleden. Ik was naar beneden gerend en daar op de deurmat lagen ook al een heleboel brieven. Ik pakte een van de brieven op en er stond weer het zelfde in als de vorige keer, maar dit keer ook met een adres waar ik mijn spullen kon kopen. Ook stond er een naam onder van een meisje die me zou helpen met mijn spullen en tot mijn schrik besefte ik dat dat het meisje was die een week gelden bij ons in de klas was gekomen. Het was vandaag zondag en gelukkig waren mijn ouders met mijn zus de hond uitlaten in het bos, dus ik had nog even de tijd om al die brieven op te ruimen. De volgende dag …….
Er zijn nog geen reacties.