001
'Mom i'm out' Mijn oma schoffelt het halletje binnen en drukt een kus op mijn voorhoofd 'Be carefull dear. And don't talk to strangers!' ze kijkt me streng aan. Ik grinnik eventjes 'Grandma, i will be carefull, just like always. You know how i am.' Bedenkelijk stemt ze toe en ze opent de deur. 'Be home at 8,' hoor ik mijn moeder nog roepen terwijl ik de deur achter me sluit. Ik stap het paadje op en kijk even om me heen. Ik zou naar Max gaan. Ik kijk even naar boven recht in een waterig winter zonnetje. Snel loop ik door, want hey het is Boston niet echt de veiligste plek. Ik loop naar het busstation aangezien Max best ver woont. Snel loop ik een steegje in, ik had echt geen zin in een hele omweg. Al snel zit ik diep in gedachten. Bruut word ik verstoord als er een auto raampje naast me wordt opengedaan. 'Get in the van' gromt een man vanachter het stuur. Ik frons even 'Are you going to rape me? Becouse when you got something like that in mind i'm going to run' De man grinnikt even en schudt zijn hoofd 'We need people like you' zegt hij zacht lachend. De deur van de bestelwagen vliegt open en voor ik het weet trekt een vrouw van in de dertig me naar binnen. Ik kruip naar een hoekje toe en probeer mijn ogen te laten wennen aan het donker. 'What do you want from me?' verzucht ik. 'we want you in our team.' ik zucht even 'Couldn't you e-mail or something. This is a bit scary.' de vrouw glimlacht naar me en wijst naar een andere hoek van de kleine cabine. 'Go talk to that guy' ze wijst naar een donker gestalte. 'Catherine Miranda Levingfield' zegt hij zachtjes. 'Please call me Cathy?' hij draait zijn hoofd om. 'no' ik grom even 'If i'm going to call you Cathy, i'm going to care about you. And about you, my dear,' er ontstaat een grijns op zijn gezicht, 'I couldn't care less.' ondertussen is hij wat dichterbij gekomen waardoor ik een groot litteken op zijn wang zie. 'From now on you're agent 607' "agent? like for what. i need to be in some kind of secret servicy right?' de man glimlacht 'SPSD' zegt hij dan. Dat kon van alles betekenen. Ik zucht even. 'I'm going to train you intill you're ready for your mission' zegt hij snel. Ik zucht 'what mission?' Dit klonk alsof een van mijn vrienden weer eens een grap met me probeerde uit te halen 'Is this some kind of joke, it isn't funny' grom ik. 'You've heard enough' zegt de vrouw terwijl ze me blinddoekt. 'Where are we going' mompel ik nog. 'The base' ik frons even. Ik voel hoe we stoppen met rijden en ik de deur word uit geloosd. Voorzichtig loop ik met de 2 mannen en de vrouw mee. Bang om te vallen. 'Now you're going to SIGTFE' ik twijfel even maar stel toch mijn vraag. 'Whats that?' fluister ik voorzichtig 'It stands for, She Is Going To Forget Everything'
Er zijn nog geen reacties.