Foto bij 004.

Meneer Van Salten keek mij aan met een glimlach en pakte een nu een pakketje van de plank. 'Here, this is what she gave with it.' Hij gaf het aan mij en ik merkte dat Alex niet snapte wat er aan de hand was. Ik maakte het pakketje open en zag dat er een polaroid camera in zat, zoals verwacht, en 200 dollars. 'Woah, please explain all this to me?' Alex keek mij verward aan. 'Here, read the letter and you'll understand.' zei ik met een glimlach. Na een poosje had ook Alex de brief gelezen en bedankten we meneer Van Salten. 'Goodluck with your journey!' zei hij met een glimlach. 'Thank you very much!' antwoordde ik lachend. 'So, are you coming with me? Eventhough I'm a total stranger.' vroeg ik wat verlegen. 'Hell yeah, I wouldn't wanna miss such a trip!' zei hij vrolijk. 'Thank you.' ik omhelsde hem maar liet al snel los. Toen we binnen waren legden we het verhaal uit aan Elena, ze las de brief en knikte bedenkelijk. 'Can I please go with Lola?' vroeg Alex voorzichtig. 'I just, I don't know. I know Nicole was a nice girl so I guess you may go.' besloot ze. 'YES! Thank you mom!' zei Alex enthousiast. 'Well, maybe Lola should stay here for this night and then you guys can go tomorrow.' stelde ze nog wel voor. 'That would be very nice!' zei ik vriendelijk. 'You can stay the night in our guestroom. Alex, Can you help her with her suitcase?' zei ze. 'Yeah sure.' zei Alex terwijl hij mijn koffer pakte en de trap op liep. Ik verbaasd naar hoe hij de koffer zo makkelijk optilde. 'Are you coming?' vroeg hij terwijl hij over z'n schouder keek. 'Yeah, sure!' zei ik vrolijk. 'Here it is!' zei hij terwijl hij knikte naar een deur aan de linker kant. Ik opende de deur en liep een nettekamer in. Ik keek rond en vond het wel een schattige kamer. Klein, niet te groot. 'Well, you like it?' vroeg Alex met een glimlach terwijl hij de koffer op de grond zette. Ik liet mijn ogen over hem heen glijden en antwoordde 'Yes.' Hij leek het niet op te merken en antwoordde 'Well, that's good since you're going to stay here this night.' hij keek op en schonk me een smirk. Damn. En hiermee mag ik een roadtrip gaan maken? oké! 'It's probably not smart to unpack your things by the way. Since we're going to go tomorrow.' zei hij. 'Yeah I figured.' zei ik terwijl ik mezelf liet vallen op het bed. 'Dinner is almost ready!' riep Elena van beneden. 'Yeah, we're coming!' antwoordde Alex. 'Come on!' hij rekte zijn hand uit en ik pakte hem. Hij hees me van het bed af en we liepen naar beneden. 'What's for dinner?' vroeg Alex vrolijk. 'I made spaghetti bolognese.' antwoordde ze terwijl ze de pan op de tafel zette. Mijn maag begon te knorren en ik was blij dat we gingen eten. We gingen zitten en ik merkte dat een vader figuur hier niet was en dat Cathy er ook niet was. Ik had bedacht het maar niet te vragen. 'Eet smakelijk!' zeg ik vrolijk. 'Huh, what?' vroeg Alex. Hij en zijn moeder keken mij bijde verbaasd aan. 'Oh, sorry. Enjoy your meal.' corrigeerde ik mezelf. Ze keken mij bijde nogsteeds vragend aan. 'I'm from Holland. I just spoke Dutch.' legde ik uit. 'Ohh, that explains a lot!' lachde Elena. We hadden het nog even over de brief van mijn zus en Elena vertelde dat Nicole altijd blond lang haar had en ik ook wel qua gezicht op haar leek. Ze vertelde dat ze niet veel contact met Nicole had maar genoeg om te weten dat Nicole ook een grote reis had gemaakt. Ik denk dat Nicole mij die reis opnieuw wilt laten beleven. Alex en ik spraken af dat we na het ontbijt morgen zouden vertrekken richting Los Angeles. Ongeveer rond negen uur begon ik mij moe te voelen en zei ik hen dat ik naar bed ging. 'Okay, good night sweetie!' antwoordde Elena met een glimlach. 'It's probably a good idea if I'm going to sleep as well.' antwoordde Alex. Hij stond op en volgde mij de trap op. Ik liep de logeerkamer in en pakte mijn toilettas uit mijn koffer. Ik liep de hal op en probeerde na te denken welke deur van de badkamer zou zijn. 'Uhh, Alex?' vroeg ik voorzichtig. 'Yes?' er ging een deur links van mij open en Alex keek mij vreemd aan. 'Where is the bathroom?' vroeg ik voorzichtig. 'That one!' hij wees naar de deur maast de logeerkamer en ik liep naar binnen. 'Thanks!' zei ik. Nadat ik mijn tanden had gepoetst en mijn make-up van mijn gezicht af had gehaald ging ik naar bed.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen