Chapter one.
Voor een moment leek het alsof alleen zij en ik bestonden, de rest van de wereld deed er niet meer toe. Zelfs de tientallen stemmen door mijn hoofd van de roedel werden alsmaar zachter, het enige wat ik hoorde was de zachte bries die door haar lange glanzende lokken blies. En toen was ze weg, in een flits en werd alles weer duidelijk. En kreeg ik door wat ik zojuist had gedaan; ik had ingeprent op een vampier, mijn vijand...
'Paul, kom terug,' beval Sam.
Ik bleef verstijfd staan, walgend van mezelf. Dit was onmogelijk maar toch was het waar, deze vampier had mijn hart gestolen. Opnieuw beval Sam om terug te komen en ik rende terug.
'Sam, het spijt me.' Ik was ondertussen weer terug veranderd in een mens en schone kleren aangedaan.
'Hoe kan je dit doen, Paul?!' Leah sprong ertussen.
'Het gebeurde gewoon, ik kon het niet tegenhouden.'
Het voelde verschrikkelijk om de roedel zo te verraden, en ik had het altijd afschuwelijk gevonden dat Jake ingeprent had op iemand die op een vampier verliefd was. Dit was veel erger.
'Leah, houd je erbuiten,' legde Sam haar het zwijgen op. Mompelend deed ze twee stappen naar achter.
'En wat nu?' begon ik. 'Ze is een vampier, dit kan niet. Het is zo verkeerd maar het voelt zo goed.'
Ik moest haar naam weten. Nee Paul, denk aan iets anders. Haar ogen.. - ik rolde met mijn ogen, Sam keek me vragend aan. 'Je moet doen wat het beste voor je is, ik kan hier niks aan doen. Dat is de regel,' zei Sam toen.
'Niks aan doen?!' riep Leah terwijl ze weer voor me sprong, alleen dit keer had ze zich naar Sam toegedraaid.
'Houd je aan de regels, Leah. We kunnen niks doen, de enige die er iets aan kan doen is Paul.'
'Zoals wat?! Zoenen met die parasiet!' barstte ze uit in woede.
Ik wist dat ze altijd al een hekel aan vampiers had gehad, maar zo erg dat de regels haar niks meer konden schelen. Ik zuchtte diep.
'Ik ga naar haar toe, zorg ervoor dat ik erachter kom dat dit een fout is en dan ben ik weer de oude,' zei ik toen. Ik draaide me om en liep weg. Ik moest haar zien, niets hield me nog tegen.
Slecht hoofdstuk, sorry.
Reageer (2)
Nieuwe abo! Dit is zoo cool(H)
1 decennium geledenhet is helemaal niet slecht en snel verder
1 decennium geleden