In Love With a Celebrity. Hooftstuk 2
Hoe kan haar moeder dat nou ineens beslissen? Zomaar, ineens gaan we verhuizen! ik ben woest op mijn moederen en wil echt NIET mee gaan naar ierland, ik spreek niet eens Iers?
Jasmine is een beetje bijgekomen van wat haar moeder haar had verteld. Jasmine besluit het meteen aan Rooz te vertellen want ze is tenslotte haar beste vriendin. Ze opent haar laptop en kijkt of Rooz online is op msn. 'Yes' Rooz is online. Maar wat moet ze zeggen dan? 'Heey Rooz ik ga verhuizen naar Ierland, leuk he!' dat gaat ze dus echt niet zeggen. Ze moet dit voorzichtig brengen. maar waarom zou ze het zeggen tegen Rooz als ze toch niet met haar moeder mee wil? maar ik zou wel moeten, ik kan niet op straat gaan wonen. Wacht! ik kan misschien wel bij Rooz wonen? De gedachten van Jasmine blijven door haar hooft spoken. De klok slaat half elf, Jasmine schrikt. 'het is al veel te laat' ze doet haar pyjama aan, poetst haar tanden en gaat dan lekker slapen. het lukt haar niet echt zo makkelijk om in slaap te komen. Ze moet de hele tijd denken aan het verhuizen. die volgende ochtend heeft Jasmine zich verschrikkelijk verslapen. Maar anders als anders heeft haar moeder haar niet wakker gemaakt. Jasmine rent de trap af. 'MAM!' haar moeder kijkt op 'goeie morgen schatje' Jasmine ziet dat haar moeder dozen aan het inpakken is. 'Waarom heb je me niet gewekt? En waarom pak je die dozen in?' Jasmine voelt zich vrij ongemakkelijk en loopt naar haar moeder toe. 'Omdat we samen naar jou school gaan vandaag' zegt haar moeder. Nou word het helemaal mooi denkt Jasmine. 'WAAROM?' Jasmine kijkt verward naar haar moeder. 'Nou we gaan melden dat je niet meer naar school komt, vanwege de verhuizing! Dat verklaart ook weer meteen waarom ik de dozen in pak' Ze geeft Jasmine een kus op haar voorhoofd en kijkt erg vrolijk. 'M-maar ik ga niet mee?' zegt Jasmine zacht en ze kijkt naar de grond. 'hahaha lieve lieve naïeve Jasmine, natuurlijk ga jij wel mee!' haar moeder lacht maar Jasmine lacht helemaal niet. 'Maar Rooz dan! Ik zal haar nooit meer zien als ik in Ierland ben!' 'Liefje er zijn zo veel mensen die we niet meer gaan zien, maar het komt allemaal goed! We worden vast heel gelukkig daar samen!' mama gaat gewoon verder met inpakken! Ze wil dit echt! ze wil echt gaan verhuizen! ze wil echt samen gaan wonen met Bobby! ik ken hem niet eens! maar ik moet mee! ze is mijn moeder, ik moet mee, mee naar Ierland! Mee naar Ierland zonder Rooz! ik ben bang, bang om mijn beste vriendin kwijt te raken door dat stomme Ierland! 'Dan ga ik ook maar inpakken' Zeg ik stomverbaasd. ik ren naar boven, pak mijn koffers en ga al mijn spullen inpakken. Dit weekend ga ik naar Ierland. denk ik bij mezelf. Een nieuwe wereld gaat voor me open. Ierland! Ik! ik ga gewoon naar Ierland! ik ben stiekem toch wel blij om iets nieuws te gaan beleven! iets volkomen nieuws! binnen een uurtje heb ik al mijn spullen ingepakt en ga ik met mama naar school. we zitgten in de auto, het is best stil. tot er opeens in me opkomt. 'Maar mam ik kan toch geen afscheid nemen in 1 dag?' 'Natuurlijk niet lieverd! En dat hoeft toch ook niet in 1 dag? het is dinsdag! we vertrekken vrijdag nacht pas! We gaan nu alleen maar naar je school om te vertellen dat we gaan verhuizen en dan heb jij de hele week nog om afscheid te nemen van al je vriendjes en vriendinnetjes' mijn moeder geeft me een kus op mijn wang. Ze denkt altijd dat ik nog een klein kind ben, een kind dat op de basisschool zit of in de brugklas ofzo! Ik ben 17! dat ze dat maar weet.
Reageer (2)
Omg thankyou!
1 decennium geledenveder!!!!
1 decennium geledenlove it!
abo!
x