Jasmine is net wakker en is zich aan het klaar maken voor school.

'haay mam' jasmine loopt de keuken binnen en pakt een appel.
'goeienmorgen jasmine' haar moeder Emma kijkt op haar horloge. 'ben je niet wat te laat?'
jasmine kijkt haar verbaasd aan 'hoe laat is het dan?' vraagt jasmine aan haar moeder.
'het is al kwart over 8'. Jasmine schrikt. Ze doet haar schoenen en jas aan, pakt haar tas en rent de deur uit. 'doei mam!' roept ze nog snel.
'ja doei' zegt haar moeder lachend. Jasmine pakt haar fiets uit de garage en fietst zo hard als ze kan naar school. 'okay ik heb nog 13 min dat red ik wel' 3 min voor half 9 komt jasmine op school aan. Ze zet haar fiets snel in het fietsen hok en snelt naar haar klas lokaal. 'uhmm ik moet naar lokaal .... o ja! 3.10! ze rent de trappen op en komt nog net op het nippertje op tijd de klas binnen hollen. 'vanwaar zo laat?' vraagt de docent van Duits. 'ik had me verslapen' zegt ze vlug en ze gaat op haar plek zitten. 'heeeeey jasmine!' zeg Rooz vrolijk en geeft jasmine een knuffel en een kus op haar wang. 'Hey Rooz' zegt jasmine uitgeput. Ze pakt haar spullen uit haar tas en hangt haar jas over haar stoel. 'pfffff ik ben kapot' fluistert jasmine naar rooz. 'waar bleef je dan ook zo lang' vraagt rooz verbaasd. 'ik wou zoon filmpje van one direction nog even af kijken' zegt ze lachend. 'ja mevrouw jansen kunt u vraag 20 beantwoorden alstublieft?' 'HEEY JASMINE!' de docent kijkt me boos aan. 'Sorry ik ben niet gewend dat jullie me bij mijn achternaam noemen' zegt jasmine lachend. 'Als u nu maar antwoord geeft op vraag 20, jasmine!' 'uhmm ja natuurlijk, even kijken' ze opent snel haar werkschrift. 'Shit!' ze heeft het niet gemaakt. 'nee jasmine dat is niet het antwoord, we wachten op jou' 'Sorry meneer ik heb die niet gemaakt' jamine kijkt verward naar de docent . 'dat dacht ik al' zegt meneer tinnevelt en kijkt door de klas. 'heb jij het af' vraagt jasmine fluisterend aan rooz. 'ja hoezo?' 'mag ik het overschrijven, anders heb ik mijn huiswerk niet af!' jasmine kijkt smekend naar rooz. 'sure' zegt rooz en ze geeft haar schrift aan jasmine. De bel gaat en iedereen loopt de klas uit. 'pauze!' zegt jasmine vrolijk. jasmine en rooz gaan samen op een bankje zitten. 'heb jij je ipod bij' vraagt jasmine aan rooz. 'ja tuurlijk! jij niet dan' 'nee ik ben hem vergeten door al mijn haast!' 'hahaha ik zet wel even een liedje op, wil je little things van one direction of liever rock me?' 'doe maar rock me, die is echt zo leuk!' we luisteren muziek totdat de bel gaat. 'we hebben wiskunde toch' jasmine kijkt rooz vragend aan. 'Nee! we hebben theater sufkop!' rooz grinnikt en loopt naar het lokaal. 'Goedemorgen meneer donders!' zegt rooz vrolijk. Ik begin kei hard te lachen. meneer donders is onze drama docent, hij is best wel grappig maar wil wel altijd dat we goed meedoen Enzo. 'Ja jasmine kom maar naar voren en uhmm jordy, kom maar ik heb een scene voor jullie' meneer donders wenkt ons naar hem toe. ik heb echt geen zin om een scene te doen dus zeg ik tegen meneer donders dat ik ongesteld ben want dan hoef je nooit te spelen. gelukkig begrijpt hij het en is de les snel afgelopen. als de dag dan eindelijk voorbij is fiets ik samen met Rooz naar huis. 'heey mam, ik ben thuis!' roep ik en mama komt naar beneden lopen. 'heey jasmine, heey rooz!' zegt mama vrolijk. 'hooi emma!' zegt rooz en ze glimlacht. 'rooz ga jij maar vast naar boven! ik pak wat drinken en een zak chips en dan kom ik ook' rooz loopt naar boven en ik loop naar de koelkast. 'Lieverd, blijft rooz eten of gaat ze straks weer naar huis?' vraagt mijn moeder. 'geen idee, ik denk dat ze wel blijft eten' ik kijk naar mama. 'als we iets lekkers eten tenminste' zeg ik lachen en pak een zak chips uit de kast. 'tuurlijk!' zegt mama en ze geeft me een kus op mijn voorhoofd. 'ik ben naar boven doei mam' ik ren de trap. 'heey rooz, ik heb het drinken en de chips!' ik gooi de zak chips op het bed en ga naast rooz zitten. 'ik zet even wat muziek op' zeg ik en pak mijn one direction album. ik stop de cd in de cd speler en zet hem op het liedje heart attack. we zingen elk liedje mee en eten ondertussen de zak chips leeg. 'ow het is al half 6, zullen we naar beneden gaan om te eten?' ik kijk naar rooz. 'is goed' zegt rooz vrolijk en we lopen naar benden. 'we eten frietjes dames' mijn moeder kookt altijd iets lekkers als rooz er is. na het eten moet rooz al gauw naar huis want van haar moeder mag ze niet in het donker fietsen. ik fiets een stukje met rooz mee naar huis en rij dan weer terug. 'ben er weer' roep ik en plof neer op de bank. 'heey jasmine ik moet je iets zeggen' mama zet de tv uit en gaat naast me zitten. 'wat is er?' vraag ik verbaasd. 'nou mijk, je weet toch dat ik wel een een video chat heb he? met die leuke man' haar moeder kijkt zenuwachtig. 'owhja bobby toch?' 'ja die! nou we vinden elkaar echt heel leuk! en we willen graag uhmm ik weet niet hoe ik dit moet zeggen maar bobby en ik willen samen gaan wonen, in Ierland' mijn moeder kijkt me trots en gelukkig aan maar ik kijk verbaasd boos en verdrietig tegelijkertijd. 'Hoe kun je dat nou doen!' ik word een beetje boos op mijn moeder. 'je weet toch dat ik hier gelukkig ben! met jou en met rooz!' 'ja maar lieverd je moet begrijpen dat ik me een beetje alleen voel zo' 'je hebt mij toch!' zeg ik verward. 'ja maar lieverd dat is anders ik wil gewoon iemand naast me in bed Enzo, dat begrijp je toch wel' 'ik kan toch ook naast je in bed komen liggen! dat is kei gezellig! en dan maken we popcorn en dan kijken we een film' ik kijk haar smekend aan. 'nee liefje zo bedoel ik het niet, je snapt toch wel dat ik ook een vent naast me wil?' 'NEE IK SNAP HET NIET!' ik ren boos de trap op en ga huilend op mijn bed liggen.

Reageer (2)

  • Silviepayne

    Thank you so much! (H)

    1 decennium geleden
  • Payno

    OMG! Love it! <3
    x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen