The girl on fire. Again.

Rood, oranje vlammen likten langs de onhoogwapperende zomen van mijn jurk, de vlammen vlogen omhoog. Mijn haar wapperde in de wind. Ik glimlachte. Haymitch had gezegd dat ik schattig moest doen. Ik had dan ook een schattig jurkje aan. Alhoewel hij nou wel in lichterlaaie stond. We reden verder. Er werden dingen geschreeuwd en toen was het voorbij. In een flits was alle drukte voorbij. Ik was weer alleen. Zoals ik ook zou sterven. Moederziel alleen, zou ik dood gaan. Zonder Katniss. Zonder Mama. En zonder Gale...

Misschien was het ook beter voor hen. Want als ze er bij zouden zijn, zouden ze misschien erg verdrietig worden, en zou mama weer instorten. Ik liep zuchtend naar mijn kamer en deed de douche aan. Ik waste de dikke laag make up van mijn gezicht. Ik keek hoe het mengsel van bontgekleurde vloeistoffen door het douche putje verdween. Toen mijn huid rood was van de hitte van de warme douchestralen uit de douche kop stapte ik er pas uit. Ik nam een handdoek van de plank en begon voorzichtig mijn lichaam droog te wrijfen. Toen poetste ik mijn tanden en wou mijn pyjama aandoen. Maar hij lag niet meer op het plekje waar ik hem neer had gelegd. Wat er wel neergelegd was was een briefje. Met de tekst: 'Pak s.v.p een schone pyjama'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen