Foto bij plus que ma propre vie. 5

Er waren al 3 uur voorbij. Het was weer tijd voor de pauze. Vol moed kijk ik de kantine rond. Ik zie Seleen ergens achter in de kantine staan en loop die kant op. Ze staat met haar rug naar me toe. Ik twijfel eerst of ik weer weg zou lopen, maar tik dan toch maar op haar rug. Vragend kijkt ze om. ‘Bella?’ Ik knik. ‘Sorry ik eh.. gisteren was ik wat vergeten in het lokaal. Ik liep snel naar het lokaal om te kijken of de lerares er nog was, dus was vergeten iets te zeggen.’ Verzin ik snel. Ik zie Seleen achter mij kijken. Vragend blijf ik haar aankijken. ‘Eh tuurlijk, geen probleem! Ga zitten.’ Herpakt ze zichzelf. Als Seleen weer de volle aandacht op de groep heeft, zit ik te bedenken wat ik haar kan vragen om het gesprek op gang te krijgen. Zonder dat ik de kans heb om iets te vragen, begint Seleen me te ondervragen. Waar kom je vandaan? Waarom ben je verhuisd? Hoe oud ben je?

Aan het eind van de pauze zijn Seleen en ik er achter gekomen dat voor ons de volgende les samen is. Eigenlijk was Seleen heel aardig. Ze was anders dan dat ik gewend was, maar ze was aardig. We lopen samen het lokaal binnen en gaan ergens achteraan zitten. Ik was blij dat Seleen naast me kwam zitten, het eenzame gevoel ging daardoor een beetje weg. De rest van de klas komt ook binnen. Iedereen zoekt een plekje op. Seleen tikt me aan. Vragend kijk haar aan. ‘Ik heb al zooolang een crush op hem.’ Ze wijst naar twee jongens. ‘Welke?’ Ik volg haar vinger. ‘Jasper is zijn naam’ fluistert Seleen tegen me.

De rest van de tijd besteed ik er niet echt aandacht meer aan. Eigenlijk was het erg gezellig met Seleen. We praten over van alles. De volgende 2 lessen zit ik weer alleen, ik maak aantekeningen van de dingen die op het bord staan. Voordat ik het weet is het alweer bijna tijd voor pauze. Daarna heb ik nog maar één uur les. Ik loop de kantine binnen, waar Seleen al grijnzend naar me staat te zwaaien. Ik loop lachend naar haar toe. Weer zit ze wazig naar iets te kijken achter mij. Daar komen die jongens binnen lopen. Alle aandacht van Seleen is gericht op Jasper. Ik volg haar blik. Seleen kijkt pijnlijk de andere kant op als de jongen, jasper, zijn armen om een meisje slaat en haar een kus op haar wang geeft. Ik kijk Seleen aan. ‘Hij heeft een vriendin?’ ze knikt en zegt zuchtend ‘Ik weet het.’

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen