Foto bij 6.

vanuit Linde

Als ik op de deur van de jongens klop hoor ik heel veel gestommel binnen en na een paar minuten gaat de deur pas open. “Wat gebeurde daar binnen allemaal??” vraag ik lachend als Daan de deur open doet, “uhh, niks hoor…” stamelt Daan. Hij roept de jongens en ze komen allemaal met hun spullen aanlopen. Als we bij het strand aankomen is het ondertussen heerlijk weer, veel beter dan dat je zou verwachten van Nederland! Het is rond de 30 graden en het zonnetje schijnt heerlijk, dus we zijn allemaal wel toe aan een verfrissende duik in de zee! Nadat we ongeveer een half uur hebben gezwommen loop ik terug naar me handdoek en ga liggen zonnen. Ik kijk toe hoe de jongens grote lol hebben met z’n 4en in het water, totdat ik Rein opeens naar me toe zie komen lopen. Hij komt naast me zitten en vraagt of ik het naar me zin heb, “jaa, ik vind het heel gezellig!” zeg ik blij tegen hem. Dan wil ik toch wel graag weten waarom het zolang duurde voordat er open werd gedaan toestraks en waarom ik zo veel gestommel hoorde, dus vraag ik het nu maar aan Rein. “Rein, wat gebeurde er toestraks allemaal bij jullie binnen voordat Daan open deed, want Daan wilde het niet vertellen!?” hij begint te lachen en begint even later te vertellen, “wilde Daan dat echt niet vertellen?! Haha hij dacht waarschijnlijk dat die zichzelf voor schut zou zetten!” en toen stopte die want de rest kwam ook aanlopen. Nu weet ik het nog niet denk ik bij mezelf! Daan dacht dat die zich voor schut zou zetten?? Okee het zal wel, ik vraag het straks wel nog een keer. Nils, Owen en Daan komen bij ons zitten en vragen of we ook een ijsje willen, “Ja, tuurlijk willen we dat!!” zeggen Rein en ik in koor. Owen, Nils en Daan staan weer op en gaan ijsjes halen, omdat wij volgens hun veel te lui zijn om ijsjes te halen! Nu ik weer alleen zit met Rein vraag ik het nog maar een keer… “wat gebeurde er nou bij jullie binnen??” Rein begint weer te lachen en zegt “haha ik vertel het maar niet, maar een ding is zeker je vind het niet erg dat het gebeurde binnen!! En ik weet denk ik ook waarom Daan het niet vertelde!” “nee daar heb ik veel aan!!” zeg ik lachend maar lichtelijk teleurgesteld…

Vanuit Daan

Als Owen, Nils en ik weer terug lopen met de ijsjes zie ik dat Rein en Linde druk aan het praten zijn, ik voel dat ik het niet leuk vind dat Rein de hele tijd met Linde zit… Als we bij ze terug zijn vraag ik gelijk waar ze het over hadden en Rein zegt snel “Ooh niks hoor!” en kijkt me aan met een blik van vertel ik nog wel! Ik ben toch wel een beetje opgelucht, want dan zou het wel niet zo veel zijn… Owen, Nils en ik gaan ook zitten en we eten allemaal rustig ons ijsje op. Als we ons ijsje op hebben vraagt Linde wie er mee gaat zwemmen en Owen en Nils gaan maar al te graag mee het water in! Dan zit ik met Rein nog op de handdoeken en Rein begint te vertellen dat Linde vroeg wat er allemaal aan de hand was binnen vanochtend, toen het zolang duurde en ze allemaal gestommel hoorde binnen. Je hebt der toch niet--, Rein onderbreekt me en verteld verder “ik heb gezegd dat jij jezelf niet voor schut wilde zetten waarschijnlijk” zegt hij lachend. “Serieus Rein, je bent echt een sukkel! Nu sta ik juist voor schut!! Maar je hebt haar in ieder geval niet verteld wat de echte reden was.” De echte reden was namelijk dat Nils de deur open wilde doen, maar dat ik dat graag zelf wilde doen, dus ik besprong Nils half en toen vielen we allebei om daarom hoorde je zoveel gestommel. Maar ik denk niet dat ze mij leuk vind, dus hoeft ze niet te weten dat ik zo graag de deur open wilde doen! Dan begint Rein weer te praten, “hee, je weet helemaal niet of ze je niet leuk vindt! Misschien vindt ze jou ook wel leuk!?” “Nou Rein, ik denk het niet..” zeg ik een beetje zielig tegen hem. Rein wil nog wat zeggen, maar op dat moment komen Linde, Owen en Nils weer aan lopen…

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen