1. Strange meeting
Harry pov
Lachend volg ik Louis in elke beweging die hij maakt. Hij probeert me iets uit te leggen over een man die hij gisteren beroofde toen ik sliep. Maar echt volgen kan ik allang niet meer. Nu is het gewoon grappig om te zien. “Je snapt er niets van hé ofwel?” ik schud zachtjes mijn hoofd. “oké, gaan we dan maar naar het bosje?” ik knik en sta op. Louis en ik slapen meestal in het bosje het is er nog een beetje afgedekt waardoor we ’s ochtends geen mensen boos maken, met onze aanwezigheid. Ik blijf stilstaan voor het raam van een krantenwinkel en kijk naar de hoofdtitel die mijn aandacht trok. “Louis, waarom proberen ze die tovenaars te vangen?” mompel ik. Hij komt naast me staan en kijkt ook naar de krant. “Ik heb geen idee Harry, ik zou er graag één ontmoeten.” Antwoord hij. Ik knik. “Ik ook, magie hebben, het moet toch leuk zijn? Altijd alles kunnen krijgen wat je wilt, nooit moeten nadenken over wat je doet, als het misgaat kunnen je het gewoon terug goedmaken.” Louis kijkt me bedenkelijk aan. “Ja maar als je altijd moet vrezen voor je leven, denk ik niet dat het zo leuk is.” Ik haal mijn schouders op en staar nog steeds naar de krant. IK draai me om om verder te stappen naar het bosje als ik plots wordt omvergelopen door een jongen …
Zayn pov
Met een glimlach stap ik samen met Liam de deur uit. Ik trek nog even mijn vest beter rond mijn lichaam en loop snel achter Liam aan. “Dus, naar waar gaan we?” ik haal mijn schouders op. “Naar de bar?” Liam draait zijn ogen. “zover had ik zelf ook al kunnen raden.” Mompelt hij lachend. “Jij vroeg het.” Liam haalt zijn schouders op. We draaien de winkel straat in als Liam plots blijft staan. “Kom op Liam ik wil snel naar die bar.” Liam legt zijn hand op mijn mond en wijst naar 2 jongens die in de verte naar het raam van de krantenwinkel aan het staren zijn. Met grote ogen kijk ik naar Liam. “2 jonge gasten, dat is nooit goed, die hebben tovenaars sneller door dan alle ander mensen.” Mompelt Liam de jongens nog steeds in het oog houdend. “Liam er zijn nog meer kranten dan die ene die we thuis hebben, misschien weten ze helemaal niets over tovenaars. Het zien er nou niet zo’n rijke jongens uit. Nu ik erover nadank zelfs geen normale jongens.” Zeg ik glimlachend. “Daar ga je weer met je vooroordelen, Zayn.” Ik haal mijn schouders op. “we lopen gewoon achter hun door.” Liam knikt en aan een snel tempo lopen we achter de jongens als ze zich plots omdraaien en ik een van hun omver loop. Meteen worden mijn ogen groot en ik kijk naar de jongen die op de grond zit en me raar aankijkt. “Sorry, dat was niet de bedoeling.” Ik steek mijn hand uit en wacht tot de jongen mijn hand vastpakt. Ik kijk naar de kleren die de jongen aanheeft. Ze zijn langs alle kanten gescheurd en zijn ook ontzettend vuil. Het moment dat de jongen mijn hand vast neemt en zichzelf omhaag trekt schrik ik op, door hoe koud zijn hand is. “Bedankt, het is mijn schuld, ik zag u niet lopen, sorry.” Ik kijk in zijn grote glimmende groene ogen en geef hem een glimlach. “Harry, we moeten maar eens gaan.” Hoor ik zacht een ander stem zeggen. “Ja sorry voor het ophouden heren.” Mompelt de jongen met de krullen voor hij samen met zijn vriend weg rent. Liam kijkt me raar aan. “Ligt dat aan mij, of was dat redelijk raar?” Ik kijk Liam aan. “Nee dat was een rare ontmoeting.” Zeg ik terwijl ik zachtjes verder de straat inloop.
Hello, ik heb morgen een vrije dag waardoor ik dus wel tijd had om te schrijven. Tell me what you think! Ohja, vinden jullie dat ik in 2 pov's moet schrijven, of vinden jullie het leuker al ik per hoofdstuk van pov wissel? veel leesplezier!
Reageer (2)
2 povs <3
1 decennium geledenTwee povs is ook leuk! Beslis zelf maar(K)
1 decennium geleden