Van uit Cindy

Ik pakte wat te drinken voor Daan en mij "heb je zin om zo met mij een strandrit te maken op Zorro en Mabel?" Vroeg Daan "Kun je rijden dan?" Vroeg ik plagerig, " niet zo goed als jij, maar ik rijd al twee jaar" "oké dan" ik gaf Daan een knuffel en twitterde; straks met mijn schatje @0547Daan naar Mabel en Zorro en dan lekker rijden. Ik had de tweet net verstuurd en er kwam al een reactie op, 'veel succes, zal Mabel leuk vinden' ik trok mijn gympen aan, bond mijn haar in een staart en Daan pakte zijn fiets, "spring maar achterop bij mij, achter op mijn fiets" de hele weg heeft hij zachtjes ' bagagedrager' gezongen. Toen we op de manege aankwamen zag ik een trailer op het erf staan en er stond een man bij de boxen, ik zag dat Mabel onrustig heen en weer liep in haar stal - dat begreep ik wel, ik kwam normaal iedere dag om te rijden en nu ben ik 3 dagen niet geweest- "zo onrustig is ze normaal nooit" hoorde ik Marco zeggen, Marco is de eigenaar van de manege "Heey Marco" zei ik tegen Marco en liep naar Mabel. Mabel werd al rustiger toen ze zag dat ik naar haar toe liep, Daan was ondertussen al naar Zorro gelopen en Marco zei " ze heeft je gemist, ze heeft bijna niks gegeten afgelopen twee dagen" ik keek Marco aan en zei "vanaf vandaag probeer ik weer iedere dag te komen. Toen ik Mabel opgezadeld had stonden Daan en Zorro al klaar om te gaan, we stapte het erf af "Mabel is een beetje stijf" zei ik "dat kan ik goed geloven" en Daan vroeg of ik Mabel al lang had ik zei " Haar moeder was een merrie van mijn vader en ik heb Mabel zelf alles geleerd" "dus je hebt haar ook ingereden?" "Ja" zonder dat ik het door had reden we alweer bij de duinen "zullen we richting de branding draven?" "Mij best, en daarna stukje galop" " ik weer niet of ik dat durf na die val" "als niet durft dan moet je het niet doen" " ik probeer wel een stukje" toen we eenmaal aan het galopperen waren vergat ik alles om me heen, ik schrok op uit mijn gedachtes toen ik merkte dat Mabel opeens stilstond, ik hoorde Daan iets zeggen maar weet niet wat "Huh, sorry vroeg je iets?" "zullen we weer richting de manege stappen?" "Ja, is goed" toen we weer richting de verharde weg stapte zei Daan, "ik ga zometeen even naar huis om me klaar te maken voor het optreden en dan kom ik je ophalen, kan zijn dat Owen ook meteen mee komt" " is Goed" we stapte naar de manege, Daan zadelde Zorro af en zette hem in de wei " ik maak me toch wel zorgen om haar been" zei ik " ze heeft gewoon spierpijn, maak je geen zorgen" " en als ik me toch zorgen maak? Haar been is nog steeds dik" " weetje wat, ik heb zo'n zalf in m'n kluisje liggen smeer dat maar op haar been" ik liep naar Daan zijn kluisje en maakte hem open om de zalf eruit te pakken, ik keek naar de deur en zag er een foto hangen van Daan met mij bij Mabel. Ik pakte snel de tube zalf en liep ermee naar Mabel haar stal, Mabel draaide haar kont naar me toe en ik liep langzaam naar haar hoofd. Toen ik de stal weer uitliep was ik toch wel benieuwd wat die trailer hier deed, in een van de stallen die leeg stond zag ik nu een kleine onverzorgde Shetlander staan. Ik wilde hem net over zijn hoofd aaien maar hij ging snel in een hoekje staan, ik liep richting Daan die al bij zijn fiets stond " kom, dan gaan we" zei Daan toen ik achterop sprong zei hij "jullie mogen niet backstage tijdens ons optreden, jullie mogen in de VIP ruimte staan" "oké" voordat ik het wist was ik al thuis, Daan stapte van zijn fiets af en gaf mij nog een lange zoen. "Voor je het weet sta ik weer aan de deur" zei hij "dat maakt mij niks uit" en ik keek hem diep in zijn ogen aan, hij begon me te kietelen dus ik vluchtte naar binnen. Ik liep meteen naar boven,boven sprong ik snel onder de douche deed andere kleren aan en föhnde mijn haar. Toen ik net schone kleren aanhad ging de bel al, ik rende naar beneden en trok de deur open Ik zag dat Marjon en Rein voor de deur stonden, “Kom binnen” “Rein zei dat we hier op gehaald werden” zei Marjon, “O, dat wist ik niet” Toen ik net drinken voor Rein en Marjon haalde ging de bel, “ik doe eerst even op als jullie het niet erg vinden” toen ik naar de gang liep om de deur te openen hoorde ik Rein en Marjon lachen, ik zag Daan en Owen voor de deur staan en deed open. “Kom binnen, Marjon en Rein zijn er ook al” “Oke, zal ik Nils even sms’en dat hij hierheen moet komen?” “Doe maar, dan hoeven we niet eerst nog langs Nils” een kwartier nadat Daan naar Nils had ge-sms’t ging de bel, Nils stond aan deur. “heb je er een beetje zin in?” vroeg ik aan Nils “Zeker wel, is de rest er al?” “Ja” we liepen naar de woonkamer en Daan liep net met een glas cola naar de bank. Sam rende voor zijn voeten en Daan struikelde hij schrok en liet het glas net niet vallen wel lag de cola over de grond, ik begon te lachen en pakte een doekje. “Sorry schat” “Geeft niet, ik had het glas laten vallen als het mij gebeurde” ”Ey, we kunnen gaan” riep Rein “huh, hoe gaan we dan?” vroegen Marjon en ik “Dat zien jullie zo wel” zeiden Rein en Daan snel. Buiten stond een limousine en Owen hield de deur open, “Stap maar in” “Wacht even, ik ben binnen iets vergeten” en ik keek Marjon aan. Ik rende naar binnen en pakte snel het fanboek en stopte het in mijn tas, toen ik er weer was stapte ik snel in en ging naast Daan zitten. “Cindy, is er iets?” vroeg Nils ”Nee, hoezo?” “Oh, je kijkt wit” “ik voel me alleen beetje duizelig” “Drink dan even iets” zei Owen en gaf me wat water, “Kom maar even bij mij zitten” zei Daan en daarachter zei hij snel “Dan kun je nog even proberen te slapen, we zitten nog ongeveer anderhalf uur in de auto"

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen