Zeven
Ik werd net wakker gebeld dat ik pas om 1 uur op school moet zijn.
Lucky me!
En geluk voor jullie nu heb ik namelijk even tijd om een hoofdstukje te schrijven voor jullie.
Enjoy
xxx
Ik wordt wakker van gebonk op de deur. Met moeite stap ik mijn bed uit en doe ik mijn badjas aan. Welke idioot maakt me nou wakker? Het gebonk op de deur wordt steeds harder dus begin ik ook maar harder te lopen. Met een zwaai maak ik de deur open. ‘Eindelijk ik sta hier al 10 minuten op je deur te bonken. Ik dacht al dat je dood was.’ Onbegrijpelijk kijk ik Jenna aan. ‘Ik leef nog maar wat kom je zo vroeg doen?’ ‘Vroeg? Ik weet niet wat jij vroeg vindt maar het is al twee uur hoor.’ Ik kijk op de klok die in de gang hangt en inderdaad die geeft twee uur aan. Een o vormt mijn mond en ik stap aan de kant om Jenna binnen te laten. ‘Maar Jen ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat kom je doen?’ ‘O ja dat is waar ook. Waarom moet ik van een rotwijf genaamd Naomi horen dat jij je contract niet verlengd krijgt? Dat je je kut voelt dat snap ik heel goed hoor maar je had me in ieder geval even kunnen bellen ofzo.’ ‘Nou kijk ik had je een smsje gestuurd of nou dat dacht ik. Maar in plaats dat jij hier voor mijn deur stond stond Zayn voor mijn deur. Ik had hem dus per ongeluk het smsje gestuurd dat voor jou bedoelt was.’ ‘Wacht uhm Zayn? Wie mag dat dan wel niet zijn? Heb jij geheimen liefdes voor me Laura?’ Ik schiet in de lach. ‘Zayn een geheime liefde nee niet echt. Hij kwam Lux pas brengen toen hadden we nummers uitgewisseld voor als het nodig zou zijn. Maar omdat hij er gisteren was heeft hij me opgevrolijkt.’ Jenna knikt begrijpend ‘je bent in ieder geval niet dood.’ Zegt ze dan op een droge toon waardoor we beide in de lach schieten. Maar ik ga weer Laura ik wilde alleen even weten of alles wel goed ging. Maar volgens mij gaat alles perfect of niet?’ ‘Ja het gaat wel goed. Ik ga me omkleden en dan ga ik maar eens opzoek naar een nieuw baantje.’ Ik geef Jenna een knuffel en dan gaat ze. Snel haast ik me naar mijn slaapkamer waar ik een setje kleding uit mijn kast pak. Op de badkamer maak ik me nog even helemaal klaar. Ik ren weer naar beneden. Opzoek naar een nieuwe baan dan maar.
Als ik de deur open maak knal ik tegen Lou aan. ‘Hey Lou’ ‘Hey Laura ik hoorde van Naomi dat je je baan kwijt bent. En ik dacht dat je vast wel een nieuwe baan nodig hebt?’ ‘Ja dat klopt ik wil net een nieuwe baan gaan zoeken het geld groeit niet aan bomen he.’ ‘Zoek niet verder ik heb namelijk een baantje voor je. Als je dat wilt natuurlijk. Ik moet volgende week namelijk een week naar Parijs voor mijn werk. Ik vind het altijd verschrikkelijk om Lux achter te laten bij iemand daar. Ik wil iemand die ze kent en iemand waar ik 100 procent op kan vertrouwen. Toen Naomi me vertelde dat jij ontslagen bent heb ik geen moment getwijfeld en ben ik meteen hier heen gekomen. Wat dacht je er van om volgende week mee naar Parijs te gaan? Je krijgt er super goed voor betaald. Je reis en alles wordt betaald door mijn baas. Van mij krijg je natuurlijk ook nog wel wat. Het enige wat je hoeft te doen is Lux bezighouden. Als je wil shoppen kun je haar gewoon meenemen je kunt doen en laten wat je wilt zolang je maar goed voor Lux zorgt.’ Vol ongeloof kijk ik Lou aan. Vroeg ze dit nou echt? ‘Parijs? Ik ga mee! Welke dag vertrekken we?’ Lou begint te lachen. ‘We vertrekken zaterdagnacht. Vrijdag is mijn laatste dag daar die sluiten we af met een concert. We krijgen VIP tickets en alles wordt verzorgt.’ ‘wow’ is het enige wat uit mijn mond komt voordat ik Lou in een knuffel trek.
Reageer (1)
cool! heb je een plaatje van lou? of had je die al, want ik ben hem vergeten...
1 decennium geledensnel verder!