5. Op het Spoor
Justin’s Pov.
Ik was op het politiebureau. Het is inmiddels drie weken geleden van het incident, toen ik in het ziekenhuis terecht kwam. Er was nog steeds geen spoor van Chloe. Helemaal niks. Ze kwam zelfs op het Journaal. Met natuurlijk de informatie van de stalker. De showbizzwereld werd gek van het hele verhaal, en ik kon nog moeilijker mijn huis uit komen dan voorheen. Ik gaf geen interviews en had veel contact met de politie. “ Zo mr. Bieber, er is nog steeds niet veel gevonden. Eigenlijk nog geen enkel spoor. We zoeken vooral ook in de staten rond Georgia. Chloe en de stalker hebben vermoedelijk geen vliegtuig genomen en zijn hoogst waarschijnlijk in het oosten van ons land. Het enige spoor dat we hebben is de auto van de stalker, die we hebben gefilmd op de snelweg drie weken geleden. Verder komen we niet,” Zei de rechercheur. Ik baalde enorm. Even later ging ik samen met Chloe’s moeder en me eigen moeder naar mijn huis.
Een klein uurtje later
Ik opende de deur van mijn huis. Ik kwam de huiskamer binnen, en zag een envelop liggen. Wat raar, ik heb daar nooit post liggen. Ik maakt de envelop open. Er kwam een brief uit gerold. Dit stond er op:
Jij bent niet okay.
Jij hebt Chloe van mij afgepakt en daarvoor moet je boeten.
Ga je naar de politie?
Dan ben je dom, want dat zou ik maar niet doen als ik jou was.
Ik hou je in de gaten…
Moet ik dit nou echt serieus nemen? Ik maakte faxte het gelijk naar het politiebureau. Kijken wat zij er mee konden doen, maar tegelijkertijd was ik bang. Stel dat de stalker mij echt iets aan zou doen, wat dan?
Rechercheurs Pov.
Ik was wat aan het computeren. Ik had een vervelende zaak. Een vermiste vrouw, zwanger, en bovendien ontvoerd door een stalker. Vriendin van DE Justin Bieber. Geen sporen, geen aanwijzingen. De stalker was slim, hij wist hoe hij dit moest aanpakken. Het was een rotzaak. Opeens kreeg ik een fax binnen. Van Justin. Een dreigbrief. Vlug las ik de brief door. Die laatste regel..Als hij Justin in de gaten hield, betekende dat hij dichtbij was. Hij liet Chloe echt niet alleen, dus die moest dan ook dichtbij zijn. Bingo! Chloe was dichtbij. Waarschijnlijk in Georgia. Maar waar? Vlug keek ik naar mijn computer. Justin had extra beveiliging nodig. Er moesten camera’s worden opgehangen in Justins huis, alles moest in de gaten gehouden worden. Eindelijk begon de zaak wat te rollen. Ik typte al mijn plannen in en ging aan de slag.
“Zo Justin,” zei ik. “Die dreigbrief was niet zo slim van meneer, Chloe is dichtbij als het goed is. Hij laat Chloe echt niet alleen, alles draait om haar. Als hij jou ook nog in de gaten wilt houden, moet hij dichtbij Atlanta zijn. Hij is dus in de buurt maar wel hartstikke spoorloos.”
Justin moest eventjes bijkomen, het drong nog niet echt door. Ik praatte verder “Dit betekent dat jij meer beveiliging krijgt, er allerlei camera’s worden geplaatst en dat wij camera’s plaatsen rond jouw straat, waarschijnlijk verwacht de stalker dit, dus we moeten zorgen dat we een stap verder denken dan hij,” Het begon door te dringen. “Als Chloe maar terecht komt,” kwam er uiteindelijk uit Justin’s mond.
Er zijn nog geen reacties.